قرارداد مهاجم ۳۳ساله پرسپولیس چگونه بسته شد؟

آپشن‌های کثیر عیسی

پنجشنبه پرهیجان با هفته پانزدهم لیگ برتر

تقابل دوستان‌قدیمی

یک جمله کلیشه‌ای بین برخی از مربیان و بازیکنان فوتبال رایج است که می‌گویند ما در بیرون زمین با هم رفیق هستیم و داخل زمین رقیب.
کد خبر: ۱۳۹۳۳۷۳
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

شاید این روزها و در بین تمام تیم‌های لیگ‌برتری، یحیی گل‌محمدی و حمید مطهری تنها کسانی باشند که بتوان آنها را مصداق عینی و بی‌نقص این جمله تکراری دانست. طی چند فصل اخیر لیگ‌برتر، این دو مربی به چهره‌های جدانشدنی فوتبال ایران تبدیل شده بودند. مطهری در کنار گل‌محمدی، سه فصل خوب را در پرسپولیس داشت که حاصل آن، دو قهرمانی لیگ‌برتر، یک سوپرجام و یک حضور در فینال آسیا بود. کلید پایان این همکاری ابتدای این فصل زده شد و مطهری رفت تا اولین تجربه سرمربیگری‌اش را روی نیمکت نساجی تجربه کند. حالا و در آخرین ایستگاه نیم فصل اول لیگ‌برتر، پرسپولیس آماده این روزهای یحیی مقابل شاگردان مطهری قرار می‌گیرد. پیروزی در این بازی برای قرمزها می‌تواند قهرمانی‌شان در نیم فصل را قطعی کند. در طرف مقابل، نساجی مقابل تیم‌های مطرح لیگ‌برتر نتایج نسبتا خوبی گرفته است. شاگردان مطهری مقابل استقلال و سپاهان شکست خورده و توانسته‌اند فولاد، گل‌گهر و تراکتور را شکست دهند. با توجه به شناختی که نسبت به تفکرات فوتبالی یحیی و مطهری وجود دارد، می‌توان منتظر یک فوتبال زیبا در آخرین هفته نیم فصل بود. هر دوی این مربی به حفظ توپ، بازی تهاجمی، استفاده از کانال‌ها و نمایش رو به جلو علاقه زیادی دارند. یکی دیگر از مشخصات این دو سرمربی، تغییر تاکتیک تیم‌شان در طول بازی است. نساجی در بازی قبلی مقابل تراکتور با توجه به تغییرات پاکو خمس، چند بار شیوه بازی خود را عوض کرد و این مساله ممکن است در بازی پرسپولیس و نساجی هم اتفاق بیافتد. پرسپولیس هم در بازی قبلی مقابل گل‌گهر یکی از تاکتیکی‌ترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت. ژوزه مورینیو در بخشی از خاطراتش در روزهایی که سرمربی اینتر بود، به بازی مقابل جنوا اشاره کرده که گاسپرینی هدایت آن را بر عهده داشت. بنا به گفته آقای خاص، آن رقابت شبیه یک شطرنج تاکتیکی بود و هر دو سرمربی بارها و بارها در آن دست به تغییرات تاکتیکی زدند تا بازی به سرانجام برسد. چیزی فراتر از یک مسابقه فوتبال و شبیه یک شطرنج؛ حالا یک بازی زیبا و هیجانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی می‌تواند بازی‌های کسل‌کننده چند هفته اخیر لیگ‌برتر را از ذهن‌ها پاک کند.


یحیی: تمام تمرکزم روی پرسپولیس است

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با نساجی به این مساله اشاره کرد که برای حضور در تیم‌ملی با او صحبتی نشده و تمرکزش فقط روی پرسپولیس است. به مهمترین حرف‌های او در ادامه اشاره می‌شود:

آخرین بازی نیم فصل ماست و همه می‌دانیم بازی‌ها چقدر حساس و مهم شده‌اند، مقابل تیمی بازی داریم که می‌دانیم نتایج خوبی در لیگ گرفته، کادرفنی و بازیکنان جوان و باتجربه خوبی دارد؛ تیمی است که فوتبال بازی می‌کند و ایده و تاکتیک دارد. بازی راحتی نخواهیم داشت و قطعا بازی سختی برای ما خواهد بود.

دانیال اسماعیلی‌فر مشکلی ندارد و با ما تمرین کرد. خودمان فکر می‌کردیم بدتر از این باشد ولی توانست به بازی برسد.

عیسی یک مصدومیت خیلی سخت را گذرانده و احتیاج دارد تمرینات گروهی و پرفشار و البته بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشد تا بتواند برگردد. این مرحله حداقل یک ماه زمانبر است. تا یک ماه آینده فکر می‌کنم این اتفاق بیفتد. او شرایط سختی را گذرانده و از لحاظ ذهنی و بدنی باید آمادگی کامل را داشته باشد تا بتواند به ترکیب برگردد.

​​​​​​​راجع به نقل و انتقالات من هیچ صحبتی ندارم چون هنوز نیم فصل تمام نشده و بعد بازی حذفی داریم‌. تمام تمرکزمان روی این دو بازی است‌. هیچکس خبر ندارد در نقل و انتقالات چه اتفاقی می‌افتد و همه اسامی مطرح شده گمانه‌زنی است.

۱۸
این دو تیم به‌جز بازی‌های دوستانه تا‌کنون ۱۸بار در بازی‌های رسمی لیگ قدس، جام آزادگان، جام‌حذفی و لیگ‌برتر مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل این دیدار‌ها ۱۰برد برای پرسپولیس، ۷ تساوی و یک برد برای نساجی بوده است.

۱۷
نساجی با ۱۷گل‌زده، بعد از سپاهان و گل‌گهر بهترین خط حمله را دارد. البته خط دفاعی این تیم تعریف چندانی ندارد و در ۱۴بازی قبلی، ۱۵گل دریافت کرده است؛ به معنی دیگر هر بازی یک گل.

۴
حامد شیری، کاپیتان و مدافع نساجی با ۴گل بهترین گلزن تیم قائمشهری است. همچنان شیری با این تعداد گل تا اینجای فصل گلزن‌ترین مدافع لیگ نیز به حساب می‌آید.

۱۰
علیرضا بیرانوند با ۱۰کلین‌شیت، بهترین دروازه‌بان این فصل لیگ‌برتر بوده است. عملکرد او درون دروازه و همچنین خط دفاعی این تیم موجب شده تا پرسپولیس با ۵ گل خورده، دومین خط دفاعی لیگ را داشته باشد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها