آیا صدرنشین با تفاضل گل مشخص می‌شود؟

کورس سرخابی ها و گل‌ گهر برای قهرمانی نیم فصل

قرارداد مهاجم ۳۳ساله پرسپولیس چگونه بسته شد؟

آپشن‌های کثیر عیسی

پنج ‌میلیارد+پنج‌ میلیارد چقدر می‌شود؟ حالا کمی بالاتر و کمی پایین‌تر و با کمی تخفیف بیشتر یا احیانا کمتر؛ می‌شود حدود ۱۰میلیارد. این‌که با ۱۰میلیارد تومان چه‌کارها می‌شود کرد، بماند. موضوع مهم این است که عیسی آل‌کثیر بابت یک نیم‌فصل می‌تواند این مبلغ را از پرسپولیس دریافت کند.
کد خبر: ۱۳۹۳۲۶۶
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

اصلا طور دیگری به قضیه نگاه کنیم. مهاجم ۳۳ساله‌ای که مدت زمانی طولانی به دلیل پارگی رباط صلیبی از میادین دوره بوده و مسلما آن آمادگی قبلی را ندارد و ضمن این‌که ابدا ملی‌پوش نبوده و نیست و نخواهد شد؛ یکی از فوق‌العاده‌ترین آپشن‌های فوتبالی را در بدو بازگشت و امضای قرارداد با پرسپولیس دارد. به این ترتیب که برای نیم‌فصل باقیمانده پنج‌میلیارد تومان خواهد گرفت و تعداد بازی، گل، پاس گل و قهرمانی‌های لیگ‌برتر و جام‌حذفی ممکن است پنج‌میلیارد تومان دیگر به آن اضافه کند. به تعبیر بسیاری بازیکنی که هنوز به مهاجمی ۹۰ دقیقه‌ای تبدیل نشده، کجا و این همه پول و آپشن و جنجال، کجا؟

فلاش‌بک به گذشته

همین که پرسپولیس مجبور به امضای قرارداد با مهاجم سابق و ۳۳ساله خود شده نشان می‌دهد اوضاع چقدر خراب است. البته نه به این‌ منظور که عیسی مهاجم خوبی نیست، اما به هر حال نشان‌دهنده فقر بازیکن جوان، درجه یک و گلزن در ایران است و همین می‌شود که پرسپولیس بعد از جدایی ناگهانی لوکادیا و ضعف شدید مهاجمانش هیچ چاره‌ای پیش روی خود ندیده جز این‌که فلاش‌بکی به گذشته بزند و با اتکا به برخی خاطرات خوش، دوباره با عیسی آل‌کثیر قرارداد ببندد، آن هم چه قراردادی. باز هم طبق معمول باید ببینیم آخر و عاقبت این قرارداد چه می‌شود. آیا آل‌کثیر خاطرات خوش گذشته را به شکلی وسیع‌تر و زیباتر تداعی می‌کند یا این‌که باید بگوییم پرسپولیس پنج‌میلیارد تومان دیگر را ریخت توی جوی آب ؟

۳۳
متولد سال ۶۸ است، یعنی ۳۳ سال دارد. مسلم است بازیکن جوانی به شمار نمی‌رود و با توجه به دوری‌اش از فوتبال قطعا طول می‌کشد به آمادگی برسد. با وجود این، او عیسی آل‌کثیر است، بازیکنی با ویژگی‌های خاص. این را هم از یاد نبریم که مصدومیت عیسی یکی از بدترین مصدومیت‌های فوتبالی بوده، پارگی رباط صلیبی.

۷
عیسی آل‌کثیر برای هفت تیم باشگاهی بازی کرده است. او سال ۹۰ کارش را با استقلال اهواز شروع کرد و در ادامه برای پیکان، البدر بندر کنگ، آلومینیوم هرمزگان، نفت تهران، پیکان(برای دومین‌بار)، صنعت نفت آبادان و پرسپولیس به میدان رفته است.

۱۱
نخستین‌بار که عیسی آل‌کثیر به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای به میدان رفت ۲۲ساله بود، یعنی سال۹۰. او آن زمان به‌تازگی برای استقلال اهواز بازی می‌کرد. او هرگز به تیم‌های ملی راه نیافت. چه نوجوانان و چه رده‌های بالاتر.

۵۵
تعداد کل گل‌هایی که آل‌کثیر در تیم‌های مختلف به ثمر رسانده ۵۵گل است. نخستین‌بار پایش با تیم البدر بندر کنگ به گلزنی باز شد و در ادامه در تیم‌های دیگری هم که برای آنها به میدان رفت، گل زد.

۲۱
تعداد بازی‌هایی است که عیسی آل‌کثیر به دلیل محرومیت‌های مختلف با پرسپولیس از دست داده است. او در دیدار با پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کرد و انجام شادی گلش از سوی AFC تحقیر نژادی محسوب ‌شد. ۶ ماه محرومیت برای این شادی گل معادل این شد که او ۲۱ بازی پرسپولیس از جمله دو دیدار لیگ قهرمانان را از دست بدهد.

۵
عیسی آل‌کثیر به عنوان بازیکن تا به حال پنج مرتبه قهرمانی با یک تیم باشگاهی را تجربه کرده است. ۱۰سال پیش با استقلال اهواز قهرمان لیگ دو، سال ۹۶ با نفت تهران قهرمان جام‌حذفی و هم قهرمان سوپرجام و با پرسپولیس یک قهرمانی در لیگ‌برتر و یک سوپرجام را در کارنامه دارد.

۱
مهاجم سرخ‌ها یک افتخار آسیایی هم دارد و آن به نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس مربوط می‌شود. این اتفاق سال ۲۰۲۰ برای آل‌کثیر رخ داد و او را به این افتخار بزرگ رساند. البته او یک نایب قهرمانی مهم دیگر را هم در کارنامه دارد، با همین پرسپولیس در پایان لیگ ۱۴۰۱-۱۴۰۰.

۳
تعداد عناوین و افتخارات فردی عیسی آل‌کثیر به سه اتفاق برمی‌گردد. نخستین‌بار وقتی بهترین گلزن لیگ آزادگان در فصل ۹۴- ۱۳۹۳ شد و دومین‌بار هم فصل ۱۳۹۵-۱۳۹۴ که عنوان بهترین گلزن جام‌حذفی را به دست آورد. این مهاجم سال ۹۹ هم بهترین مهاجم سال نوروز فوتبالی از نگاه مردم شد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها