ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان درگفت‌و‌‌‌گو با «جام‌جم»:

امنیت و عزت لبنان، خط‌قرمز مقاومت است

اعترافات رئیس سابق سازمان شاباک

صهیونیست‌ها در مسیر تنش‌های شدید داخلی

با روی کار آمدن صهیونیست‌های افراطی و از سوی دیگر کمرنگ شدن تاثیر تشکیلات خودگردان فلسطین در مدیریت فلسطینیان، ارزیابی‌ها از رفتن به سمت یک تنش داخلی شدید حکایت دارد.
کد خبر: ۱۳۹۱۷۴۰

عامی ایالون، رئیس سابق سازمان شاباک رژیم صهیونیستی در رابطه با انفجارهای اخیر در قدس اشغالی گفت: «نقش شاباک خنثی‌کردن حملات تروریستی است و وقتی می‌بینیم شاباک نمی‌تواند حملات تروریستی را خنثی کند، شکی وجود ندارد که در اینجا مشکلی وجود دارد و چیزی آن‌طور که ما می‌خواهیم، کار نمی‌کند.»

ایالون با تاکید بر این‌که اعضای شاباک بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که شکست خورده‌اند، بیان کرد: ما در حال رفتن به سمت تشدید تنش هستیم. ما باید این روند را درک کنیم؛ نگاهی به حوادث سال‌های گذشته و اتفاقاتی که در این مدت افتاد، نشان می‌دهد ما در حال رفتن به سوی تشدید تنش‌ها هستیم. رئیس سابق سازمان شاباک رژیم صهیونیستی افزود: «به نظر من، ما به سمت یک تشدید درگیری بسیار مهم می‌رویم. نمی‌دانم باید اسم این پدیده را انتفاضه گذاشت یا نه. انتفاضه، به معنی قیام مردمی است، خشونتی نیست که پیشینه نداشته باشد.» وی با بیان این‌که ما در واقعیتی هستیم که مبتنی بر «انرژی مذهبی ملی» است، افزود: «از دیدگاه فلسطینی‌ها، مسجدالاقصی، دیگر فقط یک نماد مذهبی نیست، بلکه یک نماد مذهبی ــ ملی است. مانند دیدگاه ما از اورشلیم و کوه معبد.»

ایالون می‌گوید: «آن انرژی می‌تواند به شکل یک انتفاضه باشد که ما به آن عادت کرده‌ایم اما به محض وقوع، دیگر امکان توقف تروریسم و اقدامات تروریستی افراد و سازمان‌ها وجود ندارد.» به گفته او، «مردم خواهند مرد، مردم مجروح خواهند شد، نمی‌دانم چند نفر، این وضعیتی است که ما داریم به سمت آن می‌رویم. این قرار نیست فردا رخ دهد، دقیقا نمی‌دانم چه زمانی اتفاق می‌افتد اما می‌توانیم بگوییم که این اتفاق می‌افتد، زیرا پتانسیل کامل آن وجود دارد. از طرفی فقر و ناامیدی به آن دامن می‌زند و فقدان کامل رهبری را نیز باید به این مشکلات اضافه کنید. امروز تشکیلات خودگردان رهبری ندارد که بتواند مردم فلسطین را مهار کند، زیرا رهبری آن کاملا از بین رفته است.» ایالون همچنین گفت: «سیاست اسرائیل آن‌طور که من امروز می‌بینم و همان‌طور که در آینده نزدیک پیش‌بینی می‌کنم با مشکلات زیادی روبه‌روست و مطلقا فاقد مدیریتی است که رویکرد خویشتن‌دارانه داشته باشد.» وی با ادعای این‌که هیچ رهبری بازدارنده‌ای در هر دو طرف وجود ندارد، افزود: «عناصر ملی‌‌-مذهبی در حال قوی‌تر شدن هستند. در طرف فلسطینی، فقر و گروه‌‌های بزرگی که احساس حقارت می‌کنند نیز به این امر افزوده می‌شود. همه اینها خشونت را تغذیه می‌کند.» رئیس سابق سازمان شاباک رژیم صهیونیستی ادامه داد: «هنوز افرادی در اسرائیل هستند که فکر می‌کنند تروریسم را می‌توان شکست داد. آنها از ایدئولوژی‌شان تغذیه می‌شوند و پدیده تروریسم را درک نمی‌کنند. آن‌طور که من می‌فهمم، ما عملیات‌های نظامی بزرگ‌تری را انجام خواهیم داد، عملیات در کرانه باختری، در غزه، این عملیات‌ها به ما دوره‌های نسبتا کوتاهی صلح می‌دهد اما واقعا مشکل را حل نمی‌کند و روند را تغییر نمی‌دهد.»

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها