اعترافات رئیس سابق سازمان شاباک

صهیونیست‌ها در مسیر تنش‌های شدید داخلی

ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان درگفت‌و‌‌‌گو با «جام‌جم»:

امنیت و عزت لبنان، خط‌قرمز مقاومت است

تلاش بازیگران غربی و مهره‌های منطقه‌ای آنها برای ایجاد بحران سیاسی جدید در بیروت ادامه دارد. هدف کلان مخالفان گفتمان مقاومت در لبنان، سرکار آمدن رئیس جمهور و متعاقبا دولت و پارلمانی است که در آن گفتمان سازش به مثابه گفتمان غالب ترویج شده و از این طریق، زمینه لازم جهت مانور گسترده سیاسی و امنیتی واشنگتن و شرکای اروپایی آن در بیروت فراهم شود. جریان مقاومت بارها این بازی خطرناک را رصد کرده و بهترین پاسخ ممکن را نسبت به آن داده است. در این خصوص گفت‌و‌گویی با دکتر ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون حزب‌ا... انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
کد خبر: ۱۳۹۱۶۵۶
نویسنده حسین یاری - گروه بین‌الملل

طی روزهای اخیر، رایزنی‌ها و مواضع بر سر انتصاب رئیس جمهور لبنان تشدید شده است. به‌نظرمی رسد برخی بازیگران خارجی همچنان قصد ایجاد بی‌ثباتی سیاسی در لبنان دارند. نظر شما در این خصوص چیست؟
بر کسی پوشیده نیست که در طول دهه‌های گذشته و اخیر، تلاش‌های زیادی از سوی دشمنان با هدف ایجاد ناآرامی و بی‌ثباتی در بیروت صورت گرفته است. موارد متعددی را در این خصوص شاهد بوده‌ایم.

در این میان، خط مشی مقاومت و حزب‌ا... مشخص است. ما به‌دنبال امنیت و عزت لبنان هستیم. در پروسه انتصاب رئیس‌جمهور نیز معتقدیم کسی که قرار است در این مقام قرار گیرد، باید به ارتقای امنیت و عزت لبنان بیندیشد. ما تمام تلاش خود را برای ایجاد اتحاد ملی و شکل‌گیری دولتی که بتواند تضمین کننده منافع همه ملت لبنان باشد به کار می‌گیریم. دولتمردان لبنانی ازجمله رئیس جمهوری که می‌خواهد در کاخ بعبدا (کاخ ریاست جمهوری در بیروت) نقش‌آفرینی کند، باید بر خودش، اطرافیانش، مناسبات و خطوط قرمز جاری در کشورمان مسلط باشد. او باید منافع ملت خود را بر هر موضوع دیگری ترجیح دهد. حزب‌ا... لبنان در این معادله، اساسا به فکر منافع سیاسی و حزبی خود نیست. ما صرفا خواستار حضور رئیس‌جمهوری هستیم که ثبات لبنان را تضمین کند و در برابر گفتمان اصیل مقاومت و عزم آن دردفاع از موجودیت و هویت لبنان قرار نگیرد.

به نظر شما، دلیل پایان‌ناپذیری توطئه‌ها و اقدامات وقیحانه دشمنان غربی، صهیونیستی و متاسفانه برخی حکومت‌های عربی علیه حزب‌ا... لبنان و جریان مقاومت چیست؟خصوصا آن‌که طی روزهای اخیر برخی شیطنت‌ها را در این خصوص شاهد هستیم.

دلیل این مسأله، مربوط به اصالت مقاومت است. گفتمان مقاومت منبعث از ارزش‌هایی است که دشمنان آنها را برنمی‌تابند. موضوعاتی مانند آرمان آزادی فلسطین و تبدیل شدن آن به وجه اشتراک همه گروه‌های مقاومت در منطقه، بسیاری از نقشه‌های دشمنان را مهار کرده است. در چنین شرایطی آنها می‌کوشند تا از هر روشی برای ضربه زدن به مقاومت استفاده کنند. در مقابل، مقاومت نشان داده است قاطعانه و آگاهانه در برابر آنها(آمریکا و رژیم صهیونیستی) می‌ایستد. دشمنان اگر بخواهند هرگونه حماقتی را در قبال لبنان و حزب‌ا...مرتکب شوند، با پاسخ کوبنده و قاطع مقاومت مواجه می‌شوند. این هوشیاری و پویایی مقاومت، هراس زیادی را در میان آنها ایجاد کرده است.

سید حسن نصرا... در سخنان خود برآمادگی همه‌جانبه نظامی،سیاسی، امنیتی و اقتصادی مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان تاکید کرده است. این سخنان سید مقاومت را چگونه تعبیر می‌کنید؟
این همان مقاومت همه جانبه و آگاهانه‌ای است که از آن سخن می‌گوییم. به عنوان مثال در جریان جنگ ۳۳روزه تابستان ۲۰۰۶ ، حزب‌ا... پیروزی بزرگی را در برابر رژیم اشغالگر قدس به دست آورد و این شکست سنگین تل‌آویو در تاریخ به ثبت رسید. حدود هفت سال بعد در نبرد بر سر آزاد سازی القصیر نیز حزب‌ا... لبنان در برابر تروریست‌های تکفیری ایستاد و شکست سنگینی بر آنها تحمیل کرد.

جریان مقاومت در لبنان به‌خوبی آگاه است که صهیونیست‌ها و داعش هر دو از یک جنس هستند و ماهیت این دو کاملا یکسان است. فراتر از نبرد نظامی، شاهد بوده‌ایم که حتی در هولناک‌ترین و سخت‌ترین حوادث، جریان مقاومت به برکت خون شهدای گرانقدرخود در جبهه حق علیه باطل و به برکت وجود رهبری حکیمانه و مؤثر موجود توانست برموانع گذشته و موجود غلبه کند. در آینده نیز دقیقا همین‌طور خواهد بود. حزب‌ا... در آینده نیز با همین درایت و قاطعیت بر موانع چیره خواهد شد .دشمن صهیونیستی خود نیز به وضوح می‌داند هرگونه اقدامی علیه مقاومت، چه هزینه‌ها و تبعاتی علیه آن به‌دنبال خواهد داشت. در جریان آنچه در دریای مدیترانه( میدان گازی کاریش) گذشت نیز مشخص شد قدرت مقاومت تا چه اندازه‌ای درصیانت از منافع عمومی و ملی لبنانی‌ها کارآمد است. این کارآمدی را جریان مقاومت در همه ابعاد نظامی و غیرنظامی تقویت کرده و این روند را همچنان ادامه خواهد داد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها