نگاهی به سریال‌های پلیسی

صدا، دوربین، امنیت!

رابرت دنیرو، بازیگر سرشناس سینما که طی دهه‌های گذشته در تعداد زیادی درام اجتماعی و سیاسی بازی داشته برای حضور در یک مجموعه تلویزیونی راهی قاب کوچک می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۰۷۵۶
نویسنده مهکامه درودی - گروه رسانه

این مجموعه با حال و هوای اجتماعی، سیاسی و دلهره‌آور خود، با نام «روز صفر» جلوی دوربین می‌رود. بازیگر آثاری جنجالی چون «پدرخوانده»، «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» این بار دیدگاه اجتماعی و اعتراضی خود را در قالب این مینی سریال به نمایش می‌گذارد که بحث تولید آن از سال قبل در جریان بوده است. اریک نیومن و نوآ اوپنهایمر، برنامه‌سازان موفق و معروف دنیای تلویزیون، خالقان این درام اجتماعی پرتنش و تعلیقی هستند. فعلا اطلاعی از داستان مجموعه در دست نیست اما نزدیکان بازیگر گفته‌اند داستان آن درباره مسائل سیاسی چند دهه اخیر است و کاخ سفید و دولتمردان آمریکایی، نقش بسیار مهمی در این داستان ایفا می‌کنند. همین منابع به‌صورت غیررسمی تایید کرده‌اند دنیرو در داستان روز صفر در قالب یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا ظاهر می‌شود. نیومن و اوپنهایمر که نویسندگان فیلمنامه این درام سیاسی هستند، بدون اشاره به داستان آن می‌گویند روز صفر یکی از جنجالی‌ترین مجموعه‌های اجتماعی و سیاسی سال آینده رسانه تلویزیون خواهد بود.

نیومن در این‌باره می‌گوید:« به تماشاگران تلویزیون و دوستداران درام‌های سیاسی تعلیقی، اطمینان خاطر می‌دهم که در روز صفر شاهد ماجراها و صحنه‌هایی خواهند بود که تا قبل از این در هیچ مجموعه تلویزیونی دیده نشده است. ما برای بهتر شدن کیفیت فیلمنامه از همکاری مایکل اشمیتد بهره‌برداری کردیم که موفق به دریافت جایزه ادبی پولیتزر شده و در داستان‌سرایی بسیار خبره است. از آنجا که رابرت دنیرو یکی از تهیه‌کنندگان این کار است، مطمئنیم که تمام توانش را برای بهتر شدن روز صفر به میدان می‌آورد. او بازیگری بزرگ و تواناست که می‌تواند هر نقشی را به بهترین و کامل‌ترین شکل آن اجرا کند. در روز صفر، تماشاگران با ابعاد تازه‌ای از هنر بازیگری دنیرو روبه‌رو خواهند شد، زیرا نقش او در این مجموعه کاملا متفاوت از نقش‌هایی است که تا کنون جلوی دوربین بازی کرده است.» منتقدان تلویزیونی در این باره بحث می‌کنند که روز صفر، اولین اثر تلویزیونی دنیرو به‌شمار می‌آید که در آن نقش اصلی را بازی می‌کند و در محور ماجراهای داستان قرار دارد. او قبل از این برای رسانه تلویزیون در فیلم سینمایی تلویزیونی «جادوگران دروغ» ظاهر شده که با استقبال بالای منتقدان همراه بوده است. دنیرو در این فیلم شرح حال گونه در نقش برنی مادوف بازی کرد. مادوف تاجری دلال بود که فعالیت اقتصادی خود را از دهه۶۰ میلادی در وال‌استریت آغاز کرد و خیلی زود در جایگاه یک میلیاردر ظاهر شد. تا سال ۲۰۰۸ که رسوایی‌های مالی پشت پرده‌اش فاش شود، یکی از چهره‌های سرشناس و مرموز دنیای اقتصاد بود. دادگاه مادوف را به پرداخت چند میلیارد دلار جریمه و محکوم کرد و برایش ۱۵۰سال زندان تعیین کرد. به گفته منتقدان، دنیرو در قالب این چهره بدنام دنیای اقتصاد آمریکا، یک بازی بسیار خوب و یکدست ارائه کرد. همین منتقدان با توجه به صحبت‌هایی که درخصوص روز صفر انجام شده، پیش‌بینی یک مجموعه جذاب با یک بازی بسیار خوب و تماشایی از دنیرو می‌کنند./ اسکرین اینترنشنال

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها