در گفت‌وگوی «جام‌جم» با برنامه‌سازان و مستندسازان بررسی شد

فرش‌قرمز رسانه‌ملی برای سینماحقیقت

رسانه‌ملی مهم‌ترین رسانه همگانی است، به همین دلیل باید مرتب برنامه‌ها و اقداماتش را به روز کند تا از مخاطبانش عقب نیفتد. این مسیر نیاز به تزریق ایده‌های جدید دارد تا نفس‌های تازه بتواند راه را برای تحول باز کند. مدیران رسانه هم با علم بر این موضوع می‌کوشند تا بتوانند گام‌های اساسی را بردارند. نگاهی به کارنامه رسانه‌ملی در یک سال و اندی اخیر نشان می‌دهد که مدیران و برنامه سازان گام‌های تازه‌ای برداشته‌اند. این گام‌های تازه فقط معطوف به یک بخش نمی‌شود، بلکه در سایر حوزه‌ها رخ داده است.
کد خبر: ۱۳۹۰۵۹۹
نویسنده فاطمه عودباشی - گروه رسانه

به گفته کارشناسان و منتقدان، گام‌های تحول با نحوه پوشش و اطلاع رسانی این رسانه در رخداد‌ها و رویداد‌های کشور آغاز شد و به سایر بخش‌ها هم منتهی شد و اکنون می‌توان گفت رسانه‌ملی طراوت تازه‌ای به بخش‌های مختلف اعم از خبری و غیرخبری، نمایشی و غیرنمایشی و... داده تا هم مخاطب قبلی خودش را حفظ کند و هم این‌که به تعداد مخاطبان جدید هم بیفزاید. با وجود این‌که مسیر تحول از یک سال و اندی آغاز شده، اما به گفته تحلیلگران در این مدت توانسته کارنامه قابل قبولی داشته باشد.

یکی از اقدامات اخیر تلویزیون که باید به فال نیک گرفت، حمایت رسانه‌ملی از سینماست. این رسانه از دو ماه پیش پخش تیزر‌های رایگان را از فیلم‌های سینمایی آغاز کرد که این اقدام رسانه‌ملی به مذاق سینماگران خوش آمد، حتی در گفتگو با اصحاب رسانه به این موضوع اشاره کردند که تا قبل از این اقدام هزینه زیادی صرف پخش تیزر‌های آثارشان می‌شد، اما این اقدام رسانه‌ملی نه‌فقط جای قدردانی دارد، بلکه در دیده شدن آثارشان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک بسیار زیادی کرده است. در مجموع این اقدام مورد توجه اهالی هنر قرار گرفت.

اکنون رسانه‌ملی با شروع شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت که اختصاص به بهترین آثار مستندسازان در ایران و جهان دارد، ویژه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده تا از این طریق نه‌فقط پوشش مناسبی از جشنواره داشته باشد و مخاطبان علاقه‌مند به سینما را در جریان آخرین رویداد‌های این جشنواره قرار بدهد، بلکه سعی کرده مخاطبان عام را هم به این جشنواره علاقه‌مند کند تا آن‌ها بیشتر در جریان مستند‌های به روز دنیا قرار بگیرند. نکته قابل تامل این است که رسانه‌ملی صرفا یک برنامه برای پوشش جشنواره سینما حقیقت تدارک ندیده، بلکه چند برنامه را تولید می‌کند که زمان‌های مختلف از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود. درواقع امسال سعی کرده در ساعت‌های مختلفی پوشش جشنواره را از شبکه‌های سراسری پخش کند تا مخاطبان فرصت تماشای این جشنواره را داشته باشند که باید این موضوع را به فال نیک گرفت، زیرا تا امروز رویداد‌های سینمایی به این صورت پوشش داده نشده بود و این نشان می‌دهد که رسانه‌ملی می‌خواهد حمایت تمام قد از جشنواره سینما حقیقت داشته باشد. ضمن این‌که رسانه‌ملی درصدد است که از این طریق بتواند حمایت خودش را از مستندسازان نشان بدهد تا آثار آن‌ها از این قاب دیده شود.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها