فرانسه -لهستان

طلسم‌شکنی در قطر

مدافع عنوان قهرمانی، طلسم دیرینه جام‌جهانی را شکسته است و با صعود به مرحله یک هشتم خود را برای رسیدن به مرحله بعدی که تقابل احتمالی با انگلیس خواهد بود آماده می‌کند، البته این جام‌جهانی به خوبی نشان داده که نباید به شانس‌های برنده شدن روی کاغذ زیاد اعتماد کرد! برای اولین‌بار از سال 2006، قهرمان دوره قبل در مرحله گروهی حذف نشد، شاهکاری که با توجه به مصدومان زیاد تیم دشان، واقعا قابل توجه است. از سوی دیگر روبرت و یارانش در لهستان که لنگ‌لنگان و به لطف برد مکزیک وارد مرحله یک هشتم نهایی شدند اگر می‌خواهند شانسی برای برد مقابل فرانسوی‌ها داشته باشند باید عملکرد بسیار بهتری نسبت به بازی با آرژانتین از خود نشان بدهند.
کد خبر: ۱۳۸۹۳۰۷
نویسنده ایمان  گودرزی - گروه ورزش

نکات کلیدی بازی
 
وویژیک شزنی دروازه‌بان لهستانی با 19 سیو بیشترین سیو را در جام‌جهانی انجام داده است از جمله 9 سیو در نیمه اول مقابل آرژانتین که رکورد بیشترین سیو در یک نیمه در تاریخ جام‌جهانی است.

اولیویه ژیرو، مهاجم تیم‌ملی فرانسه فقط به یک گل نیاز دارد تا به تنهایی در صدر فهرست بهترین گلزنان تاریخ فرانسه قرار گیرد. ژیرو 51 گل به ثمر رسانده است و همراه با تیری هانری در صدر فهرست قرار دارد. تنها بازیکنی که می‌تواند به این رکورد برسد کیلیان امباپه است که در حال حاضر 31 گل ملی با تنها 23 سال سن زده است.

لهستان هفت بازی پیاپی است که رنگ پیروزی را مقابل فرانسه ندیده است و آخرین برد آنها به بازی دوستانه سال 1982 بازمی‌گردد که فرانسه را 4 بر صفر شکست دادند.

لهستان باید برای مهار امباپه، بهترین گلزن این تورنمنت با سه‌گل راهی پیدا کند. از طرف دیگر ژیرو تا تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ کشورش به تنهایی یک گل فاصله دارد و در حال حاضر با تیری هانری با 51 گل برابر است.

عقاب‌ها دو بار در تاریخ جام‌جهانی مقابل مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفته‌اند، آنها در سال 1974 مقابل برزیل مدافع عنوان قهرمانی به میدان رفتند که یک بر صفر مقابل آنها به پیروزی رسیدند و 4 سال بعد نیز مقابل آلمان بازی کردند که بازی با نتیجه بدون گل پایان یافت.

خروس‌ها از سال 1986، 5 بار به مرحله یک هشتم راه یافته‌اند که هر 5 بازی را هم با برد پشت سر گذاشته‌اند. 

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها