وزارت دفاع روسیه از تلاش آمریکا برای ایجاد گونه های خطرناکی از ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۸۳۲۳

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت دفاع روسیه از تلاش آمریکا برای ایجاد گونه های خطرناکی از ویروس کرونا خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که ایالات متحده نوعی ویروس کرونا را ایجاد کرده است که باعث مرگ ۸۰ درصد از حیواناتی می شود که این ویروس بر روی آنها آزمایش شده است.

در گزارش وزارت دفاع روسیه یادآور می شود که این اقدام در راستای توسل آمریکا به ساخت سلاح های بیولوژیک برای حفظ قدرت و نفوذ خود در دیگر کشور صورت گرفته است و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده یکی از کسانی است که سندی در مورد لزوم ایجاد سلاح های زیستی برای حفظ و تداوم رهبری ایالات متحده در سطح جهان را تهیه کرده است.

در جلسه توجیهی نیروهای حفاظت شیمیایی و بیولوژیکی روسیه در مورد برنامه تسلیحات زیستی پنتاگون اعلام شد که روسیه در کنفرانس آتی کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی، اهداف برنامه های بیولوژیکی پنتاگون را مطرح خواهد کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که فعالیت بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین، حتی سوالاتی را در میان متحدان این کشور باعث شده است. گزارش‌هایی از سویه جدید کشنده کووید اومیکرون در دست است که باعث مرگ ۸۰ درصد از حیوانات آزمایشگاهی در آزمایشگاه بوستون شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آزمایش کووید در آزمایشگاه بوستون حاکی از آن است که ایالات متحده فاقد سیستم نظارتی برای تحقیقات در زمینه‌های مهندسی ژنتیک است.

آمریکا در حالی که ده ها آزمایش بیولوژیک ناشناخته در سرتاسر دنیا دارد، در جریان همه گیری ویروس کرونا انگشت اتهام را به سمت چین نشانه رفت و به همین بهانه سطح تنش میان دو کشور را افزایش داد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها