از ارسال بمب‌های‌شیمیایی تا عملیات‌روانی در سفارتخانه آلمان

همدست‌صدام بازهم علیه‌ایران

گزارش «جام جم» از سفارتخانه‌های غربی که با حمایت از اغتشاش و جنگ حقوق بشری به فعالیت ضدایرانی مشغول هستند

پول‌پاشی اروپایی‌ها با مدیریت آلمان

در حال حاضر و با گذشت ۶۰روز از شروع وقایع اخیر سفارتخانه‌های کشور‌های اروپایی به‌ویژه آلمان در تحریک، سازماندهی و حتی حمایت مالی اغتشاشگران فعال بوده‌اند.
کد خبر: ۱۳۸۷۶۸۴

بعد از انگلیس و فرانسه حالا نوبت برلین شده که برای بالا نگه داشتن خط آشوب در ایران به یورو هزینه دهد تا نتیجه آن را در زمین سیاست برداشت کند. با این‌که در آشوب‌های اخیر اتباع بیگانه از کشور‌های سوئد، بنگلادش، آلمان و فرانسه هم دستگیر شدند و حتی بیشترین دستگیری اتباع خارجی مربوط به کشور افغانستان بوده، اما اکنون سفارتخانه‌های کشور‌های اروپایی، خصوصا آلمان در تحریک، سازماندهی و حتی حمایت مالی پیشتاز هستند.

به گزارش جام‌جم آنلاین، اخبار و گزارشات به‌دست آمده، تحلیل و جمع‌بندی اعترافات بازداشت‌شدگان و دستگیری سرشبکه‌های آشوب و اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد که سفارت آلمان نقش جدی در آشوب‌های اخیر داشته و در این‌خصوص مطابق برخی اعترافات، تعدادی از اتباع خارجی خصوصا برخی اتباع خارجی از سفارت آلمان با واسطه پول دریافت کرده بودند و در اغتشاشات دخالت داشتند. هجمه چندلایه توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، پشتیبانی‌های رسانه‌ای سنگین بین‌المللی با نقش‌آفرینی سلبریتی‌های داخلی و خارجی، فعال کردن گروهک‌های تروریستی و اپوزیسیون، حملات سایبری، هماهنگی تجمعات خارج کشور و نظایر آن در دو ماه اخیر، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی گسترده جریانات ضدایرانی است که در این بین طبق شواهد، هماهنگی دولت‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی برای فشار گسترده بر ایران در داخل کشور برعهده سفارتخانه آلمان قرار گرفته است؛ بنابراین به نظر می‌رسد آلمان به دنبال پرونده‌سازی برای جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی است و به همین دلیل سعی دارد با نگاهی دخالت‌گرایانه به امور کشورمان، مدیریت مالی استمرار این وضعیت را هم دنبال کند؛ نکته‌ای که در تناقض کامل با رویکرد‌های آلمان نسبت به اعتراضات و برخورد پلیس با معترضان در این کشور است.

در بعد بین‌المللی هم دولت آلمان بین اروپایی‌ها، پرچمدار اجرای پلن صهیونیست‌ها علیه ایران شده؛ کما این‌که تجمع برلین با هماهنگی و همکاری کامل دستگاه امنیتی آلمان برگزار شد. البته در عرصه دیپلماسی نیز دولت آلمان نقش جدی علیه ایران دارد و به دنبال محکومیت‌های بین‌المللی و حقوق بشری علیه ایران است؛ بنابراین بدون تردید پیشگامی آلمان در فشار‌های حقوق‌بشری اخیر بر ایران، درخواست این کشور برای برگزاری نشست ویژه شورای حقوق‌بشر ژنو در روز پنجشنبه ۳ آذر و اعمال فشار برای ایجاد یک سازوکار تحقیقاتی بین‌المللی درخصوص تحولات متعاقب فوت خانم مهسا امینی، سرآغاز یک دوره بسیار تنش‌زا در روابط دو کشور خواهد بود.

توییت‌های غیرمتعارف، همراه با عصبانیت وزیر خارجه این کشور در مورد تحولات هفته‌های اخیر کشورمان که در ادامه با اظهارات سخیف و مداخله‌جویانه صدراعظم این کشور نیز همراه شد، نشان می‌دهد آنچه این روز‌ها از آلمان مشاهده می‌شود، چیزی فراتر از موضوع و مسأله ایران، اعتراضات ایران یا تلاش برای تغییر نظام سیاسی در ایران است. آلمان به همان اندازه که در دهه‌های اخیر یکی از شرکای تجاری اصلی ایران در اروپا بوده به همان اندازه هم در هر فرصتی برای شرکت در جنایات دیگران علیه مردم ایران، دریغ نکرده است.

نمونه‌های کاملا به‌یاد مانده این شراکت را می‌توان در ماجرای میکونوس، کمک شرکت‌های آلمانی به صدام برای تولید سلاح‌های کشنده شیمیایی، استفاده از این تسلیحات کشتار جمعی علیه غیرنظامیان بیگناه ایرانی در مناطق مرزی با عراق و همراهی با تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا علیه ایران نام برد که خاطرات آن را ایرانیان هیچ‌گاه فراموش نخواهند کرد. روز گذشته کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه هم تاکید کرد دولت آلمان و کشور‌هایی که درحال پیشگامی برای استفاده ابزاری از حقوق‌بشر هستند ازجمله در قبال ایران، سوابق حقوق‌بشری‌شان تیره و تار است؛ بنابراین دولت آلمان فاقد جایگاه سیاسی و اخلاقی است و حق اقداماتی از این دست علیه‌کشور‌های مستقل ازجمله ایران را ندارد. سخنگوی وزارت خارجه که در مورد تصویب قطعنامه پیرامون وضعیت حقوق‌بشر در سازمان ملل اظهارنظر می‌کرد این را هم گفت که نگاه جمهوری اسلامی ایران این است که سیاسی کردن موضوع حقوق‌بشر به‌هیچ وجه سازنده نیست. طبق اعلام موضع وزارت خارجه ایران، رویکرد سیاسی نسبت به مقوله حقوق‌بشر و استفاده ابزاری از آن رویکرد غیرسازنده دارد که هیچ کمکی به ارتقای حقوق‌بشر در هیچ کشوری یا جامعه جهانی نخواهد کرد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها