تصویربرداری سریال شهباز از 80 درصد گذشت

عکس | دو بازیگر خارجی به «شهباز» پیوستند

گفت‌وگوی «جام‌جم» با تهیه‌کننده سریال تازه شبکه۵سیما

«شهباز» برای مخاطبان جوان هم جذاب است

چند سالی است که تب و‌تاب سریال‌های امنیتی خیلی داغ شده و نویسندگان و کارگردانان بسیاری سراغ این دست قصه‌ها برای ساخت سریال می‌روند. به نظر می‌رسد در ادامه این روند دست‌اندرکاران سریال «شهباز» هم سراغ چنین فضایی رفتند.
کد خبر: ۱۳۸۵۰۲۵
نویسنده ترانه فروردین - گروه رسانه
مهدی علینقی‌پور، یکی از تهیه‌کنندگان سریال شهباز است که نقشی کوتاه را هم در این قصه ایفا می‌کند. او فارغ‌التحصیل تئاتر است و تجربه بازیگری به‌ویژه بر صحنه تئاتر را هم دارد. او در پاسخ به این پرسش که مخاطبان قرار است در قصه شهباز با چه نگاه تازه‌ای مواجه شوند، به خبرنگار جام‌جم می‌گوید: نقطه شروع سریال شهباز به اواخر سال۱۳۹۷ و اوایل سال ۹۸ برمی‌گردد. درواقع شبکه موضوعی را پیشنهاد دادند و طی تحقیقاتی که نویسنده داشت به فضای کنونی رسیدیم که به حملات سایبری و تلاش‌های پلیس برای مقابله با آن‌ها می‌پردازد. در این سریال گروهی با نام شهباز به نمایش درمی‌آیند که درصدد خنثی کردن خرابکاری‌ها هستند.

وی ادامه می‌دهد: تقریبا چهار سال است درگیر این کار هستیم. نویسنده دو سال درگیر تحقیقات برای نگارش فیلمنامه بود و تا شکل‌گیری فیلمنامه و نوشتن آن هم یک‌سال دیگر زمان صرف شد. یک‌سال هم هست که از پیش‌تولید و تولید سریال می‌گذرد. این تهیه‌کننده در مورد زمان پخش هم عنوان می‌کند: همچنان تولید کار ادامه دارد و زمان پخش به تصمیم سازمان صداوسیما و شبکه پنج سیما مربوط می‌شود.

تهیه‌کننده شهباز پیش‌بینی‌اش برای موفقیت سریال در جذب مخاطبان هم چنین توضیح می‌دهد: هم در فیلمنامه و با همت نویسنده و هم در ساخت سریال با کوشش بازیگران، کارگردان و سایر دست‌اندرکاران کوشش کردیم قصه‌ای جذاب و پرکشش را به تصویر بکشیم. امیدواریم زمان مناسب پخش شود و شرایطی باشد که مخاطبان به تماشای سریال بنشینند. من فکر می‌کنم اگر در موقعیت مناسب پخش شود، بینندگان خود را خواهد داشت، چون سریال ویژگی‌های جذاب و تازه‌ای دارد و فضا‌های جدید را به نمایش می‌گذارد. دیدن این فضا به‌خصوص برای مخاطبان جوان خوشایند و تماشایی است.

علینقی‌پور در مورد داستانک‌های خانوادگی علاوه‌بر فضای پلیسی و معمایی قصه هم بیان می‌کند: فضا‌های خانوادگی هم داریم. درواقع هر دو بخش قصه را کنار هم پیش می‌بریم، اما تمرکزمان بیشتر روی قسمت‌های معمایی و پلیسی است. این تهیه‌کننده که در شهباز نقشی را مقابل دوربین بازی می‌کند به ما می‌گوید: من تجربه بازیگری داشتم، اما همیشه گفته‌ام که بازیگری جلوی دوربین کار سختی است.

به گزارش جام‌جم، مجموعه تلویزیونی شهباز به کارگردانی حمیدرضا لوافی، تهیه‌کنندگی مشترک امیرحسین آشتیانی‌پور و مهدی علینقی‌پور و نویسندگی مینا خدیوی در ژانر پلیسی ــ معمایی با موضوع فضای مجازی و پلیس سایبری تولید می‌شود. شهباز درباره یک گروه سایبری است که به‌دنبال هکری بین‌المللی هستند. پلیس سایبری با اشراف به این فضا با مجرمان برخورد می‌کند و به داستان مردمی هم که از آن‌ها سوءاستفاده شده و مورد نشان افراد خلافکار قرار گرفته‌اند، می‌پردازد.

در مجموعه تلویزیونی شهباز بازیگرانی، چون آرش مجیدی، رضا داوودنژاد، علیرضا آرا، میلاد میرزایی، مهدخت مولایی، نیما نادری، سیروس همتی، فاطیما بهارمست، غزال نظر، پاوان افسر و... ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان سریال شهباز آمده است: شهباز دو سال در انتظار چنین روزی نشسته است. روزی که همه قرار است با پیدا کردن ارغوان، نفسی به‌راحتی بکشند. غافل از این که این بازی، چرخشی دیگر در پیش دارد.... این مجموعه تلویزیونی در ۳۰ قسمت ۴۰دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما تولید می‌شود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۹ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها