یزد - استاندار یزد با بیان اینکه جهان به سمت دگرگونی و دانش بشری در مسیر رشد و تحول است، گفت: گسترش جراحی‌های کم تهاجمی در کشور بیانگر عظمت جامعه پزشکی ایران است که دوشادوش جهانیان و حتی در شرایط تحریم و سختی، برابر با عظیم ترین کلینیک های جراحی جهان به ارائه خدمت می پردازد
کد خبر: ۱۳۸۳۰۴۵

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در هفدهمین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی ایران، اظهار داشت: شهر جهانی یزد مفتخر به میزبانی گروهی از پزشکان است که قدمت درمان آن ها ریشه در هزاره های تو در توی تاریخ دارد و تیغ های آن ها برای تسکین آلام بشر، همیشه برنده بوده است.

وی با بیان اینکه شهر خورشید، خشت و خاطره، مأمن و پناه آلام دردمندان و بیماران در حوزه جنوب شرق کشور است، افزود: این شهر تعهد و ایمان پزشکان جراحش را در راهروهای تو در توی بیمارستان فرخی و در سال های انقلاب و جنگ محک زده است.

استاندارتصریح کرد: شهری که اگر روزی دارالایمان و دارالعلم نام گرفته بود، امروز باید نامش را دارالقرار گذاشت؛ چراکه خاطر پریشان بسیاری از خانواده ها،  درد بی امان بسیاری از دردمندان و قلب بی قرار انبوهی از رنج کشیدگان بر روی تخت های بیمارستان های شهید صدوقی، افشار، شهید رهنمون، شهدای محراب و ... این شهر قرار یافته است.

فاطمی با بیان اینکه یزد مفتخر به پرورش نهال اولین دانشگاه بعد از انقلاب است، خاطرنشان ساخت: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) جوانه زده از دل درایت و مردم دوستی عالمانه سومین شهید محراب آیت الله شهید صدوقی (ره) است.

وی در ادامه یزد را شهری با کارنامه زرین در ارائه خدمات سلامت و مزین به نام هایی چون افلاطونیان، صدر، کریم زاده، مرتاض ها، مجیبیان ها  دانست

 کارنامه زرین پزشکان یزدی در ارائه خدمات سلامت به بیماران

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به نقش آفرینی ویژه کادر بهداشت و درمان کشور از زمان شیوع کرونا اشاره کرد واظهارداشت: حضور پر رنگ جراحان ایرانی، در این مدت و ارائه خدمات بی وقفه به بیماران غیر کرونایی برگ زرینی در کارنامه نظام سلامت ایران بود و این مهم به مدد دانش، تعهد و مسئولیت پذیری حرفه ای آن ها رقم خورد.

فاطمی با بیان اینکه جهان به سمت دگرگونی و دانش بشری در مسیر رشد و تحول است، گفت: گسترش جراحی‌های کم تهاجمی در کشور بیانگر عظمت جامعه پزشکی ایران است که دوشادوش جهانیان و حتی در شرایط تحریم و سختی، برابر با عظیم ترین کلینیک های جراحی جهان به ارائه خدمت می پردازد.

فعالیت پزشکان یزدی، زمینه خوبی برای توسعه گردشگری سلامت ایجاد کرده است

استاندار خاطرنشان ساخت: شاید در حوزه تجهیزات پزشکی به دلیل بسیاری از ظلم های رواداشته شده بر ایران با کمبود های روبرو باشیم اما کارنامه زرین جامعه جراحان نشان می‌دهد که این کمبودها با دانش و مهارت مثال‌زدنی پزشکان حاذق این سرزمین مرتفع شده است.

فاطمی تصریح کرد: بدون شک در هر قشری نیازها، تحولات، تفکرات و درخواست هایی مطرح است که با توجه به جامعه مخاطب، گروه‌های خدمت گیرنده و قوانین و شرایط موجود می توان حرف ها را شنید و در جایگاه خود اثر مثبت گذاشت.

وی در  ادامه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد را دانشگاهی زنده، پویا و با سطح علمی و عملی فوق العاده بالا دانست و گفت: فعالیت پزشکان حاذق و هزینه های پایین درمانی در استان یزد، زمینه بسیار خوبی را برای توسعه گردشگری سلامت ایجاد می کند

استاندار یزد اظهارداشت: قطعا تبادل نظرات، انتقال تجربیات و دیده شدن ظرفیت ها در قالب چنین کنگره هایی، زمینه بسیار خوبی را برای گردشگری سلامت مخصوصا با کشورهای همسایه ایجاد می کند.

فاطمی با اشاره به راه اندازی شرکت پروازی در استان گفت:امید است بتوانیم با استفاده از این ظرفیت ارزشمند و بی بدیل که در استان یزد قابلیت بروز و ظهور را دارد، به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

وی در پایان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این کنگره، افزود: امید است تبادل علمی و مهارتی کنگره سبب پیشرفت و ارتقاء جایگاه جراحی در استان یزد باشد.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها