دنیا را با این خبر سر کار گذاشته‌اند

توهم حذف ایران از جام‌جهانی!

تنها ۳۲روز مانده تا شروع اولین بازی ایران در جام‌جهانی قطر، انگلیسی‌ها یک بازی رسانه‌ای را آغاز کرده‌اند. نگرانی گرت ساوت‌گیت، سرمربی این تیم از رویارویی مقابل ایرانی ناشناخته، اما قدرتمند، می‌تواند عامل اصلی جوسازی رسانه‌های این کشور باشد.
کد خبر: ۱۳۸۳۹۳۷
بعد از تیتر معروف سان به دلیل تقابل ایران و انگلیس، روز سه‌شنبه نشریه دیلی‌تلگراف به مردم این کشور آدرس غلط داد و نوشت: «ایران باید مثل روسیه از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ حذف شود.»

​​​​​​​این نشریه در توضیح خواسته عجیب خود نوشت: «به علت حمایت ایران از روسیه در جنگ با اوکراین و فروش تسلیحات نظامی از جمله پهپاد به این کشور، تیم ملی فوتبال ایران نباید در جام جهانی حاضر باشد.»
این توهم انگلیسی‌ها بی‌ربط به ترس از تیم ملی ایران نیست. ناگفته پیداست آن‌ها قصد دارند با طرح این شایعات و دروغ‌ها، فوتبال ایران را وارد چالش و حاشیه کنند. موضوعی که البته مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص کارلوس کی‌روش نسبت به آن آگاه هستند و حتی پاسخی به انگلیسی‌ها نداده‌اند. از قضا جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا رابطه گرم و دوستانه‌ای با مهدی تاج دارد. رئیس‌فدراسیون فوتبال ایران در انتخابات پیش‌روی فیفا حامی اوست و به همین دلیل اینفانتینو در نامه‌ای از او بابت این حمایت تقدیر و تشکر کرد. در بخشی از این نامه برای تاج نوشته شده بود: «مایل هستم یک‌بار دیگر از اعتماد و نامه حمایتی شما تشکر کنم. برای شما و برای چالش‌های پیش رو آرزوی موفقیت دارم و مشتاقانه منتظر دیدار دوباره شما هستم.» حالا در چنین شرایطی رسانه انگلیسی ادعای حذف ایران از جام‌جهانی را مطرح کرده است. ظاهرا آن‌ها از اخبار فوتبالی هم دور هستند چراکه فیفا بعد از قرعه‌کشی جام‌جهانی در پیامی واضح اعلام کرد هیچ تغییری در ۳۲تیم حاضر در رقابت‌ها انجام نمی‌شود و کشور‌هایی که صعود کرده‌اند، قطعا در رقابت‌های جام‌جهانی حاضر خواهند بود. آنچه واضح و مبرهن است فیفا فارغ از مسائل سیاسی به حیات خود ادامه می‌دهد. شعار دوری این ورزش از سیاست، همواره شعار مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال بوده و به همین دلیل ادعای حذف ایران از رقابت‌ها، توهمی بیش به نظر نمی‌رسد. نکته اینجاست که قبلا هم یک‌بار شایعه حذف ایران از جام‌جهانی و جایگزینی ایتالیا مطرح شده بود که فیفا آن شایعه را هم رد کرد.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها