استیصال
داستان جنایی(قسمت دوم)

استیصال

استیصال دشمنان دربرابرمقاومت

کد خبر: ۱۳۸۳۶۹۰
نویسنده فادی بودیه - سردبیر مجله المرایا
این روز‌ها دشمنان مقاومت بار دیگر شکست دیگری را از ملت لبنان پذیرفته اند. در این میان، حزب‌ا... با ترویج فرهنگ مقاومت و تکیه بر اصل استقامت در برابر زیاده‌خواهی دشمن صهیونیستی، پیروزی بزرگی را در میدان گازی کاریش به دست آورد. البته در این میان، رسانه‌های صهیونیستی و حامیان آن‌ها در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی، درصدد هستند به هر نحو ممکن مانع از ابراز این پیروزی بزرگ مقاومت شوند، اما سکوتی که در میان صهیونیست‌ها وجود دارد، گویای همه چیز است.

واقعیت امر این است که جریان مقاومت در لبنان هیچ گاه زیر بار زور دشمن صهیونیستی و حامیان آن نرفته است. در ماجرای اخیر (منازعه حقوقی و دریایی بر سر میدان گازی کاریش) نیز رژیم اشغالگر قدس تلاش کرد تا حقوق ملت لبنان را انکار کند و در عوض به بازیگر مسلط در دریای مدیترانه تبدیل شود. دلیل این رویکرد تل آویو مشخص بود. آن‌ها درصدد بودند تا ملت لبنان از دستیابی به منابع انرژی در میدان کاریش محروم شوند. طی سال‌های اخیر، جمهوری خواهان و دموکرات‌های آمریکا تلاش کردند تا ملت لبنان را تحت محاصره اقتصادی و تحریمی همه جانبه قرار دهند، اما در این مسیر ناکام ماندند.

پیام تحولات اخیر در لبنان برای همگان مشخص است؛ این‌که قدرت مقاومت در هر زمان دشمن صهیونیستی و شبکه حامی و مهره‌های آن را در منطقه و جهان با شکست مواجه خواهد کرد. پس از شکست صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه در برابر حزب ا...، بسیاری از تحلیلگران امنیتی، نظامی و سیاسی در جهان به تل آویو و واشنگتن اعلام کردند قدرت مقاومت به اندازه‌ای افزایش یافته که دیگر نمی‌توان در برابر آن اقدامی صورت داد. با این حال مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی این پیام آشکار را نادیده گرفتند و همین مسأله، بروز شکست‌های بعدی برای آن‌ها را در پی داشت.

حتی دشمنان مقاومت در لبنان نیز تلاش زیادی کردند تا میان شهروندان و حزب‌ا... شکاف ایجاد کنند. اما در جریان رقابت‌های گوناگون سیاسی و انتخاباتی قدرت مقاومت و اقبال مردم نسبت به این جنبش اصیل را مشاهده کردیم. در چنین شرایطی قطعا توطئه دشمنان لبنان و منطقه در حذف مقاومت از معادلات سیاسی بیروت ناکام خواهد ماند. بهتر است دشمنان مقاومت نیم نگاهی به رخداد‌های لبنان و منطقه طی دهه‌های اخیر بیندازند و متوجه شوند جریان مقاومت، چه نقش و جایگاه عظیمی در این حوزه دارد. جریان مقاومت اکنون به قدرت مسلط بر رژِیم صهیونیستی و مهره‌های آن تبدیل شده است. قدرتی که اجازه تعدی و دست درازی به سرزمین لبنان را به دشمنان نخواهد داد. فهرست شکست‌های رژیم اشغالگر قدس در برابر مقاومت هر روز تکمیل‌تر می‌شود. آیا این حقیقت محض را حامیان جنایات رژیم اشغالگر قدس و همچنین کسانی که دل به گفتمان سازش در منطقه و عادی سازی روابط با تل آویو بسته اند نمی‌بینند؟!


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها