تبلیغات در اینستاگرام، 5 اصل مهم که باید بدانید!

اینستاگرام جز محبوب ترین شبکه های اجتماعی در بین کاربران از سراسر جهان است که امروزه به یکی از قطب های اصلی کسب و کار هم بدل شده و به دلایل بی شماری یک منبع قدرت جهانی به شمار می آید. در واقع اینستاگرام ویژگی های بی نقصی دارد که کاربران را درگیر خود کرده و راحتی استفاده از آن و سادگی اش سبب شده تا طرفداران خود را چند برابر کنند.
کد خبر: ۱۳۸۰۸۱۷

امروزه تبلیغات در اینستاگرام و‌کسب درآمد از آن به مهمترین دستاورد این شبکه اجتماعی تبدیل شده است. برندهای معروف دنیا همچون نایکی، ردبول، تیفانی، اندکو و غیره همگی سوار بر موج اینستاگرام هستند و کسب وکار خود را از این طریق توسعه می دهند و تبلیغ می کنند.

اینستاگرام بستری مناسب برای  همه ی کسب و کارهاست و یکی از پلتفرم های حیرت انگیز برای فروش کالاهای فیزیکی،‌‌ دیجیتالی و ارائه انواع خدمات در سراسر جهان محسوب می شود. اما همه ی کسب و کار ها هم در اینستاگرام موفق نمی شوند!  در واقع این موفقیت سهم کسانیست که به اصول اینستاگرام واقف اند و آنها را رعایت می کنند و مهم تر از همه تبلیغات اینستاگرامی را به درستی انجام می دهند.

اینکه چطور در اینستاگرام تبلیغات کنیم؟ موضوعی مهم است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اینستاگرام جز محبوب ترین شبکه های اجتماعی در بین کاربران از سراسر جهان است که امروزه به یکی از قطب های اصلی کسب و کار هم بدل شده و به دلایل بی شماری یک منبع قدرت جهانی به شمار می آید. در واقع اینستاگرام ویژگی های بی نقصی دارد که کاربران را درگیر خود کرده و راحتی استفاده از آن و سادگی اش سبب شده تا طرفداران خود را چند برابر کنند.

علاوه بر اینها پشتوانه مالی چهارصد میلیارد دلاری فیسبوک، اینستاگرام را بخشی از زندگی روزانه ی مردم کرده و تا به امروز هم هیچ نشانی از کمرنگ شدن فعالیتش در سراسر دنیا دیده نمی شود. اینستاگرام در دست یک کار آفرین یک منبع ارزشمند برای ساخت مجموعه ای از مشتریان و هواداران است که خواهان استفاده از خدمت و محصول ارائه شده توسط وی هستند. در واقع هیچ برنامه ی به اشتراک گذاری عکس دیگری در جهان به این درجه از موفقیت نرسیده و قاطعانه می توان باور داشت که دامنه و قدرت اینستاگرام سال به سال افزایش یافته و ادامه خواهد داشت.

 تبلیغات در اینستاگرام

آشنایی با اصول صحیح تبلیغات در اینستاگرام

برای کسب درآمد و شروع کار در اینستاگرام بهتر است ابتدا با قواعد و اصول صحیح پست گذاری، کپشن نویسی، تعامل با فالور، تهیه ویدیو و بارگذاری عکس های با کیفیت در اینستاگرام آشنا شوید. اگر این موارد را بخوبی رعایت کرده باشید حال نوبت به موثرترین ابزار یعنی تبلیغات در اینستاگرام می رسد. کاری که تخصص علی ساده بافی است! نکات مهمی در رابطه با اینکه چطور در اینستاگرام تبلیغات کنیم وجود دارد که هریک از آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

سپردن تبلیغات به بلاگرهای اینستاگرام

تعداد زیادی از کاربرانی که حساب کاربری اینستاگرام را می سازند، به قصد شروع و توسعه کسب و کار و برند شخصی شان وارد این شبکه اجتماعی می شوند. آنها تمایل دارند که با بدست آوردن فالور، جامعه هواداران خود را شکل دهند و محصولات و خدمات خود را به آن ها را عرضه کنند. برای ساختن این جامعه ی هواداران اول باید کاربران را به بازدید از صفحه ی اینستاگرام خود ترغیب کنند و سپس شیوه ی صحیح جذب آنها را یاد بگیرند.

قدرتمندترین استراتژی بازاریابی برای بیشتر کردن مواجه کاربران با صفحه اینستاگرامتان استفاده از اهرم قدرتمند« افراد تاثیرگذار در اینستاگرام» یا به اصطلاح تبلیغ توسط بلاگرهای اینستاگرامی است. اگر از این اهرم بخوبی استفاده کنید، تعداد فالورهای اینستاگرام تان خیلی زود زیاد شده و کسب کارتان رونق می گیرد.

البته به این نکته هم توجه کنید که برای برون سپاری تبلیغات به بلاگرهای اینستاگرام باید خیلی مراقب کلاهبرداران باشید، زیرا بعضی از آنها برای افزایش فالور پیج های متقاضی تبلیغات، اقدام به خرید فالور فیک و نامعتبر برای پیج می کنند، اینکار نه تنها به سود پیج کاری یا شخصی شما نیست بلکه رتبه و رنک پیجتان را پایین آورده و به آن آسیب هم می زنند. یکی از ابزارهای رایگانی که می توانید برای صحت تعداد فالور پیج های تبلیغ کننده و سنجش میزان تعامل آنها بکار ببرید وبسایت socialblade.com است.

کاری که این ابزار انجام می دهد این است که به حساب های اینستاگرام متصل شده و آمار واقعی شان را بررسی می کند اگر بازدهی و رشد تعداد فالور در یک پیج مثبت باشد پس سپردن تبلیغات به آن نیز کارآمد است اما در غیر اینصورت هزینه کردن برای چنین پیج هایی بیهوده خواهد بود. پس از بررسی و تحقیقات کامل مطمئن باشید که بلاگری را انتخاب کنید که تعداد فالورهای قابل توجهی داشته باشد. 

 

تبلیغات در زمان مناسب

انتخاب زمان مناسب برای انتشار تبلیغ در اینستاگرام بسیار مهم است. ساعت هایی از روز که در صفحه اینستاگرامتان پست می گذارید و یا ساعت هایی که بلاگرها تبلیغات شما را در پیج شان قرار می دهند بسیار مهم و تاثیر گذار است‌. موقع تنظیم زمانبندی تبلیغ ها باید به ساعت های اوج شلوغی و استفاده از اینستاگرام توجه کنید. سعی کنید زمانبندی تبلیغات را طوری تنظیم کنید که آخر هفته ها منتشر شوند زیرا در تایم تعطیلات

تعداد کاربران فعال در اینستاگرام بیشتر است. از نظر زمانی هم اگر پست یا تبلیغ خود را در زمانی نامناسب قرار دهید، بسیاری از کاربران آن را نمی‌ بینند. بنابراین دانستن بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام امری بسیار ضروری و مهم است. به‌ طور متوسط بهترین زمان برای انتشار پست یا تبلیغ در اینستاگرام عموما ساعت 2 تا 3 بعداز ظهر است. یکی دیگر از بهترین زمان های انتشار تبلیغات اینستاگرام روزهای چهارشنبه بعدازظهر حوالی ساعت 4 بعد از ظهر است. اگر همزمان به چند صفحه مختلف سفارش تبلیغات داده اید، از آنها بخواهید هر کدام را در ساعتی متفاوت منتشر کنند.

بهترین زمان تبلیغات در اینستاگرام

در اینصورت نه تنها به اغلب افراد در صفحه های دیگر امکان دیدن پست هایتان را می دهید، بلکه وقتی کاربران تبلیغ پیج شما را به دفعات مکرر در صفحه های اینستاگرام مختلف می بینند، برای بازدید از پیج شما بیشتر ترغیب می شوند. در این صورت  است که اگر تبلیغ اینستاگرامی شما به قدر کافی جذاب باشد و محصول قابل اعتمادی داشته باشید، حتما فالورهای زیادی را جذب خواهید کرد.

 

انتخاب بلاگرهای همسو با محتوا و محصول شما

قبل از دسترسی به صفحه بلاگرها برای فهمیدن تمایل شان به تبلیغ برند، محصول یا خدمات باید آن دسته از جوامع اینستاگرامی که شما و برندتان را منعکس می کنند و همسو با محتوای شما هستند را شناسایی کنید. این کار برای استراتژی کلی تان اهمیت حیاتی دارد، به خصوص اگر محصول یا خدمتتان را مستقیم تبلیغ می کنید، چون باید گام های حیاتی تری برای بیشتر شدن فروشتان بردارید.

 

توجه به میزان فعالیت روزانه و نرخ تعامل

 حتما نرخ تعامل، تعداد ویو، لایک و کامنت پست ها را بررسی کنید. یکی از روش ها این است که تعداد لایک های ده پست آخر را تقسیم بر تعداد فالوئرها کنید اگر صفحه ی اینستاگرامی بیش از یک میلیون فالور داشته باشد عددی که دنبالش هستید بین یک و نیم تا دو درصد است.برای صفحه هایی که کمتر از یک میلیون فالور دارند، این درصد باید بالاتر باشد، حدود سه تا هفت درصد و هر رقمی کمتر از این درصد نا مطلوب است. سه پست آخر را ببینید و تاریخ و زمان پست شدنشان را کنترل کنید.

تعداد فالور بالا به تنهایی هیچ گاه نشان دهنده ی یک پیج خوب نیست!

اگر این سه پست قدیمی باشند( دو روز یا قبل تر) این حساب اینستاگرامی به گونه ای غیر فعال است. با این حال اگر این سه پست همگی در دوره ای 24 ساعته گذاشته شده باشند، نشانه ی فعالیت بالاست.

 

تبلیغات از طریق شبکه ها یا گروه های آگهی

تبلیغات از طریق شبکه ها و گروه های عمومی پیشنهادی است که احتمالا روزانه با پیام هایشان مواجه خواهید شد. این افراد قول می دهند که تبلیغ شما را به میلیون ها فالور نشان دهند. این میلیون ها فالور در واقع گروه های کوچکی هستند که اکثرا دارای اکانت های تکراری اند. تجربه ی ما این است که بازدهی تبلیغات این گروه های اینستاگرامی بسیار پایین بوده و در قبال هزینه ای که پرداخت می کنید بازخورد خوبی نخواهید داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها