دکتر سید محمود نجاتی حسینی؛ مدیر گروه دین‌انجمن انسان شناسی ایران در گفت و گو با جام جم:

پیاده روی اربعین مانور اعتقادی و سیاسی است

دبیر هشتمین جایزه جهانی اربعین :

مستندسازی حماسه اربعین یک الزام است

دبیر هشتمین جایزه جهانی اربعین، حماسه راهپیمایی اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع مذهبی جهان دانست و گفت: خلق جلوه‌های عاشقانه جمع عظیمی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کشورهای مختلف جهان که نمودی از اقتدار امت اسلامی است از صحنه‌های بیادماندنی این حماسه بزرگ است.
کد خبر: ۱۳۸۰۲۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، محمدعلی کیانی افزود: به همین منظور به ابتکار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همه ساله با هدف اشاعه فرهنگ عاشورای حسینی و نمایش جلوه‌های دلدادگی به امام حسین (ع)، جایزه جهانی اربعین برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: مستندسازی جلوه‌های این راهپیمایی بزرگ از طریق دریافت عکس، فیلم، سفرنامه، فعالان فضای مجازی و تألیف و ترجمه از نگاه رهپویان راه حسینی از جایگاه والایی برخوردار است.

دبیر هشتمین جایزه جهانی اربعین با تشریح پیشینه این رویداد فرهنگی _ دینی گفت: نخستین دوره جایزه جهانی اربعین در سال 1393 برگزار شد و امسال با توجه به‌ استقبال مخاطبان از این رویداد بین‌المللی شاهد هشتمین دور آن با افزوده شدن موضوعات مختلف هستیم.

کیانی تصریح کرد: دست اندركاران جایزه جهانی اربعین در ابتدا با تقدير از صاحبان عكس‌هاي برگزيده راهپيمايي بزرگ اربعين كار خود را آغاز کردند و در ادامه، شناسايي فیلم، خاطره و فعاليت برتر در فضای مجازی در دستور كار دبيرخانه قرار گرفت. در دوره هفتم نيز شناسايي بهترين كتاب در موضوع اربعين به موضوع‌هاي اين جايزه اضافه شد.

وی مهم­ترین دستاورد برگزاری رویداد فراملی و بین­ المللی جایزه جهانی اربعین را جذب مشارکت خیل کثیری از راهپیمایان اربعین حسینی از اقصی نقاط جهان دانست که حاکی از نفوذ معنوی و فرهنگی قیام عاشورا در جای جای این کره خاکی است.

کیانی معرفی و شناساندن راهپیمایی بزرگداشت اربعین به مخاطبان خارجی را از اهداف برگزاری جایزه جهانی اربعین برشمرد و افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همزمان با برگزاری آیین اختتامیه هفتمین جایزه جهانی اربعین، از پوستر هشتمین دوره جایزه جهانی رونمایی و آغاز دوره جدید را اعلام کرد.

دبیر هشتمین جایزه جهانی اربعین با اشاره به استقبال مشارکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی، از تمدید مهلت دریافت آثار تا تاریخ (17 دی ماه) خبر داد و افزود: واسپاری آثار از طریق پایگاه اطلاع رسانی جایزه جهانی اربعین به نشانی intlarbaen.com یا شماره واتساپ 00989395999393 امکان پذیر است.

مدیرکل فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور ادامه داد: پایگاه اطلاع رسانی جایزه جهانی اربعین به ۵ زبان فارسی، انگلیسی، عربی، اردو و ترکی استانبولی در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد. مراسم اختتامیه هشتمين جايز ه جهاني اربعين و اهدای جوایز نفرات برتر 17 بهمن‌ماه سال جاری خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها