قیمت خودروی تولید داخل امروز یکشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته ثابت ماند.
کد خبر: ۱۳۷۹۸۳۱

قیمت خودرو تغییری نکرد. قیمت خودرو نوسان دارد. نتایج مذاکرات برجامی قیمت خودرو را مشخص می کند. واردات خودرو می تواند قیمت خودرو را کاهش دهد. گرانی مواد اولیه ساخت خودرو یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو است.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، قیمت انواع خودروهای تولید داخل امروز یکشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد را در جدول زیر مشاهده می‌کنید با توجه به آمار و قیمت نسبت به روز گذشته تغییری پیدا نکرد و ثابت ماند.

نوع خودرو قیمت بازار (تومان)
وانت آریسان ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF۷ ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF۷ دوگانه سوز ۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند سورن ELX ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا (تیپ ۱) ۴۰۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس ساده ۴۲۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو - ۶ دنده ۴۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX ۴۰۵ ۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو SLX ۴۰۵ ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس ۳۰۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس دوگانه سوز ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۳۹۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما ۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ پانوراما ۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۹۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۰۸ ۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۵۰۸ ۲,۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا LX ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دانگ فنگ H۳۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر E۲ ۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس دنده‌ای ۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو (S۷) ۹۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی ۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل ۱,۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو کپچر ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی ویتارا اتومات ۱,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو پلاس (S۷) ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده‌ای ۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس پانوراما ۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۶ سرعته اتوماتیک ۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۱ ۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۳۲ ۱۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۵۱ ۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲۰۱,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ پلاس ۲۱۱,۰۰۰,۰۰۰
ساینا دنده‌ای EX ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای ۱۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای R ۲۰۶,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد گازسوز ۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰
وانت زامیاد دیزل ۴۶۲,۰۰۰,۰۰۰
آریو ۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
چانگان CS۳۵ ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ ۱,۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سیتروئن C۳ ۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سایپا ۱۵۱ پلاس ۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰
تیبا صندوق دار پلاس ۱۹۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا پلاس دنده‌ای ۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰
ساینا s دنده‌ای ۲۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک پلاس ۳۰۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین G ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
وانت پادرا پلاس ۳۶۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای S ۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت خودرو امروز ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

قیمت خودرو در شش ماه نخست سال با نوساناتی همراه بود. اما همچنان در وضعیت رکودی قرار دارد. آیا زمان مناسبی برای خرید خودرو است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۸۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در قیمت ۲۹۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۹۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌ بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

اما آیا الان زمان مناسبی برای خرید خودرو است؟

کارشناسان، سناریوهای مختلفی را در رابطه با خرید خودرو در شرایط فعلی بازار بررسی کرده اند.

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر جو بازار آرام شده و به نظر می‌رسد تا پایان مهرماه، فرصت مناسبی برای خرید خودرو باشد. چون مشخص نیست که در هفته‌های آینده چه اتفاقی قرار است در بازار بیافتد.

او افزود: مدتی است که بازار در وضعیت رکودی قرار دارد. چون عده‌ای منتظر نتیجه مذاکرات وین بودند. عده‌ای هم منتظر ورود خودروهای وارداتی به کشور.

نادری توضیح داد: اما زمزمه‌هایی در رابطه با افزایش دوباره قیمت خودروهای کارخانه‌ای شنیده می‌شود. امکان این وجود دارد که در مهرماه دوباره قیمت‌ها در بازار و درب کارخانه افزایشی شود. اگر قیمت‌ها افزایشی شود، به بازار شوک جدیدی وارد خواهد شد.

البته، کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در شرایط فعلی که فاصله قیمتی خودرو بین بازار و کارخانه زیاد است، خریدار و مصرف‌کننده واقعی در بازار کم است. اگر هم فردی بخواهد برای سرمایه‌گذاری خودرو بخرد، به دنبال خرید خودرو از طریق قرعه‌کشی‌ها خواهد بود.

یک کارشناس دیگر نیز به تجارت‌نیوز می‌گوید: اگر فردی غیرحرفه‌ای در شرایط فعلی بازار بخواهد خودرو بخرد یا بفروشد، ضرر می‌کند. چون ممکن است مذاکرات برجام به نتیجه برسد و به صورت موقت قیمت‌ها کاهشی شود. از طرفی دیگر، اگر توافقی حاصل نشود، خودروها در بازار با افزایش قیمت همراه می‌شوند.

امیرحسن کاکایی گفت: الان وقت خرید خودرو نیست. مگر اینکه خرید خودرو برای مصرف شخصی باشد نه سرمایه‌گذاری.

شوک دلار به قیمت خودرو

رصد بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو از ثبات قیمت در بازار ایران خودرویی ها حکایت دارد.

به گزارش اقتصادنیوز بازی نرخ دلار در هفته گذشته و نوسان پی در پی آن در بازار موجب شد تا فعالان بازار خودرو از این تغییرات به شوخی دلار در بازار یاد کنند و این نکته تاکید کنند که نوسان مداوم قیمت موجب شده تا قیمت خودرو چندان به این عامل توجهی نشان ندهد. با این شرایط در حالی که امروز نرخ دلار شکل کاهشی به خود گرفته بود، خودرو ترمز تغییر قیمت را کشید و با ثبات در بازار عرضه شد. از سوی دیگر فعالان بازار معتقدند نامشخص بودن مذاکرات برجام موجب سردرگمی در بازار شده است و از سوی دیگر با توجه به آزاد شدن واردت خودرو بسیاری از خریداران در انتظار رسیدن خودروهای وارداتی هستند که این امر موجب شده تا علاوه بر ثبات قیمت شاهد رکود در بازار خودرو باشیم.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

قیمت خودرو ثابت ماند | قیمت خودرو ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شود. با این شرایط «سمند LX» امروز 305 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند سورن پلاس» هم در بازار 333 میلیون تومانی شد و «سمندLX با موتورEF7» هم در بازار 344 میلیون تومان دست به دست شد.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم امروز تغییر قیمت نداشتند و با این شرایط «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار 505 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا معمولی» هم 391 میلیون تومان قیمت گذاری شد، اما «رانا پلاس» بدون تغییر در بازار 300 میلیون دست به دست شد.

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده 207 امروز «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز 390 میلیون قیمت خورد و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم در بازار 401 میلیون تومانی ماند.

غلبه ثبات قیمت بر بازار خودرو

اقتصاد نیوز نوشت: براساس ارزیابی های صورت گرفته «سمند LX با موتورEF۷ »، «سمند سورن پلاس»، «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» تنها خودروهایی بودند که هم افت و رشد قیمت در بازار داشته اند.

نگاهی به جدول قیمتی پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که تنها چهار ایران خودرویی امروز در بازار تغییر قیمت داشتند و سایر محصولات این شرکت بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

برخی فعالان بازار خودرو معتقدند که دلیل خاصی برای این نوسان قیمت در بازار وجود ندارد و بازار خودرو این روزها بدون توجه عوامل خارجی در بازار قیمت گذاری می شود. هرچند برخی فعالان این بازار عوامل خارجی را بر تغییر قیمت خودرو بی تاثیر می دانند، اما در مقابل برخی دیگر بر این نکته تاکید می کنند که نوسان نرخ دلار از یک سو انتظار برای ورود خودروهای ورداتی موجب شده تا بازار خودرو وارد فاز انتظار شود و به نوعی به لاک خود فرو رود، عواملی که موجب شده تا بازار خودرو با کمترین نوسان در بازار قیمت گذاری شوند.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF۷ » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

صعود قیمت خودرو در بازار

بررسی بازار خودرو نشان می دهد فروشنده ها از تعیین تکلیف بازار ناامید شده و قیمت ها نسبت به دو هفته گذشته افزایش داشته اند تا شاید در این شرایط رکود اگر معامله ای هم انجام می شود صعودی را عاید آنها کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار جنب و جوش خود را ندارد و تغییرات نرخ ارز هم باعث شده تا قیمت ها روند صعودی را طی کند. اینا گفته فروشندگان خودرو است که دل خوشی از بازار معاملاتی خودرو ندارند و مدام چشم به تلفن های خود دوخته اند شاید مشتری خواستار خرید خودرو باشد.

بررسی بازار خودرو نشان می دهد فروشنده ها از تعیین تکلیف بازار ناامید شده و قیمت ها نسبت به دو هفته گذشته افزایش داشته اند تا شاید در این شرایط رکود اگر معامله ای هم انجام می شود صعودی را عاید آنها کند.

مشاهده بازار حکایت از آن دارد که قیمت محصولات سایپا تا 3 میلیون تومان و ایران خودرو تا بیش از 10 میلیون تومان در بازار افزایش داشته است . به عنوان نمونه پژو207 اتوماتیک از 455 میلیون تومان به 468 میلیون تومان رسیده و پژو 206 تیپ 2 هم از 290 میلیون تومان با قیمت 296 میلیون تومان به فروش می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها