جزییات حمله دو خواهر به همسر و دختر شهیدی در شیراز

عکس | بی شرمی هنجارشکنان

اوج بی شرمی هنجارشکنان

سریال حمله و ضرب و شتم تذکردهندگان به بی‌حجابی همچنان ادامه دارد. پس از حمله به آمر به معروف در مهرشهر کرج و هتاکی دختری جوان در اتوبوس تهران، این بار نوبت خانواده شهید منصور خادم‌ صادق بود که هدف حمله دو زن بی‌حجاب قرار بگیرند.
کد خبر: ۱۳۷۸۲۲۸

دو زنی‌ که پس از ضرب و شتم همسر و دختر شهید از محل فرارکردند و عصر امروز در شهرک گلستان شیراز دستگیر شدند.

دیروز جمعی از اهالی شیراز با تجمع مقابل محل درگیری در چهارراه سینماسعدی خواستار برخورد جدی قضایی با عاملان هتک حرمت خانواده شهید شدند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، درگیری دو زن بی‌حجاب با همسر و دختر شهید منصور خادم‌صادق ظهر روز یکشنبه و در حالی رقم خورد که آنها به دو زن بی‌حجاب تذکر زبانی داده بودند، اما به گفته شاهدان عینی دو زن ناگهان به سمت همسر و دخترشهید حمله‌ور شدند تا از حجاب از سر آنان بردارند.

لطف‌ا... شیبانی، فرماندار شیراز در تشریح این ماجرا به خبرنگار جام‌جم‌گفت: «این واقعه حدود ساعت 13یکشنبه، ششم شهریور در پاساژمصطفوی در چهارراه سینما سعدی شیراز رخ داد. همسر شهید با دیدن دو خانم بی‌حجاب به آنها تذکر داد که روسری سرکنند، اما در پاسخ هر دو زن به وی حمله‌ور شده و توهین و فحاشی‌ کردند. دختر شهید که در محل بود، قصد داشت با گوشی خود از رفتار آن دو زن فیلم بگیرد که مهاجمان این بار به سمت او حمله کردند و با لگد او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این ماجرا حدود پنج دقیقه طول کشید و موضوع ساعت 15و 30 دقیقه به پلیس اطلاع داده شد. با حضور ماموران، هر دو زن از محل فرار کردند، اما با دستور قضایی تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مهاجمان آغاز شد.»

ماموران پلیس در نخستین گام، فیلم دوربین‌های مداربسته پاساژ را بررسی کردند و توانستند فیلم لحظه درگیری و چهره مهاجمان را به دست آورند. با انتشار این اتفاق در شهر، جمعی از اهالی شیراز صبح دوشنبه در مقابل پاساژ مصطفوی تجمع کرده و خواستار برخورد قاطع با دو زن مهاجم شدند.

به گفته فرماندار شیراز، در جلسه شورای تامین که برای بررسی این واقعه تشکیل شد، مقرر شد پاساژ محل درگیری تا اطلاع ثانوی تعطیل شود. همچنین ماموران در اطراف پاساژ مستقر شدند تا بتوانند احساسات امت حزب‌ا... و خانواده شهدا و ایثارگران را کنترل‌ کنند تا در فضایی آرام و به صورت قانونی به ماجرا رسیدگی شود.

شناسایی هنجارشکنان در دستورکار پلیس

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در پی هتک حرمت و ضرب و شتم روز یکشنبه دو نفر از بانوان محجبه و آمر به معروف دریکی از خیابان‌های شهر شیراز، شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این حادثه در دستور فوری پلیس قرار گرفت.

سردار رهام‌بخش حبیبی با ابراز تاسف نسبت به ضرب و شتم دو خانم محجبه که روز گذشته در یکی از مراکز خرید شهر شیراز رخ داده است، بیان کرد: قطعا با عوامل این حادثه برخورد قضایی لازم صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که این دو بانوی محجبه از خانواده معظم شهدا بودند، گفت: به دنبال اعلام این موضوع به پلیس، بلافاصله همکاران بنده در محل حاضر شدند و مشخص شد عامل هتک حرمت و هنجارشکنی بلافاصله از محل متواری شده است.

سردار حبیبی با بیان این‌که شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان ضرب و شتم و هتاکی در دستور ویژه پلیس فارس قرار گرفته است، بیان کرد: با بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه و هتاکان برابر قانون برخورد خواهد شد.

بی شرمی هنجار شکنان

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ظهر امروز با حضور در منزل شهید منصور خادم صادق، با خانواده محترم این شهید دیدار و به گفتگو کرد. وی گفت: جریان حزب‌الله، انقلابیون و متدینین در شیراز یک جریان منطقی و اهل مدارا در حد نهایت است و تا امروز با همین رویه با هنجارشکنان مواجهه داشته‌اند. هیچ کس نمی‌تواند بگوید حزب الله در شیراز رفتاری کرده ‌که در آن تندروی و افراط بوده است. این زمینه به وجود آمد برای اینکه اگر کسانی در بین این جریان هنجار‌شکن، بالاخره اهلیت دارند برای اینکه هدایت شوند، هدایت شوند؛ ما دوست داریم که همه هدایت شوند این نکته اول که نباید فراموش شود. ما این توقع را نداشتیم و این همه بی‌شرمی را از این جریان هنجار‌شکن تصور نمی‌کردیم.

آیت الله دژکام افزود: عمق این قضیه هنجارشکنی در باب حجاب و عفاف که بر بعضی‌ها پوشیده بود اکنون آشکار شد که یک دست‌های خائنانه نیز در کارهست. بی احترامی به ارزش‌ها به یک جایی رسیده که برمیگردند آمر به معروف و ناهی از منکر را کتک می‌زنند. این‌ها باید بعد از این انشاالله تعدیل و کنترل شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان تاکید کرد: از نهاد‌های امنیتی و دستگاه قضایی تقاضا دارم تا به این قضئیه رسیدگی و به این افراد در کنار ارشاد و راهنمایی برخورد جدی شود چرا که این موضوع فتح الباب برای افراد هنجار شکن که به هیچ قائده و قانونی پایبند نیستند، نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۹ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها