ویترین مغازهها و بورسهای مد و لباس مانند میدان هفتتیر، تنها برای ساعاتی از روز باز است و مدهای تازه را پیش چشم عابران قرار میدهد اما بلاگرهای اینستاگرامی در هر ساعتی از شبانهروز که شما حالوهوای گشتوگذار در صفحات اینستاگرام به سرتان بزند، ویترینشان برقرار است و انواع و اقسامی از مدهای تازه را پیشرویتان به تصویر میکشند تا ذهن و ذائقه شما را به سمت و سوی این مدهای تازه پیش ببرند.
لباسهایی که اغلب پوشش مناسبی را ارائه نمیدهد و گاهی وقتها نه فقط نمیتوان نام لباس اسلامی و پوشیده را بر آنها گذاشت بلکه حتی به سمت و سوی عریانی و نیمهعریانی هدایت شدهاند.
ماجرا بهگونهای پیش میرود که ذائقه نسل جوان بهعنوان مخاطبان اصلی فضای مجازی و شبکههای اجتماعی در درست بلاگرهای فضای مجازی قرار گرفته و به آن شکل میدهند.
براساس ذائقه سازی صورت گرفته، بسیاری از تولیدکنندگان مد و پوشاک هم برای آنکه در این بازار رقابتی بتوانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند و بیشتر سود کنند، لباسهایی را تولید میکنند که بر تن مانکنهای زنده فضای مجازی میبینیم و حتی برای فروش بیشتر یا بهعبارت دقیقتر فروشی فارغ از نظارتهای معمول روی اصناف و البته بدون پرداخت مالیات و حقوقی از این قبیل، بساط خرید و فروششان را در فضای مجازی و صفحات اینستاگرامی پهن میکنند؛ فضای رها شدهای که زیربنای بسیاری از چالشهای امروز جامعه ماست.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد