وزیر امور خارجه در نشست خبری با همتای قطری:

هیچگونه مطالبه فرابرجامی مورد ادعای آمریکا را نداریم

وزیر خارجه قطر تاکید کرد: از گفت‌وگوهای منطقه‌ای ایران استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۷۲۳۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۵ تیر در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی مشترک با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در محل وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از سفر به تهران گفت : طبیعتا سفر امروز ما در فضای تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صورت می‌گیرد. مهم است که همه طرف‌ها، شرکا و کشورهای همسایه تلاش‌های سازنده‌ای برای موفقیت گفت‌وگوهای هسته‌ای و گفت‌وگوهای منطقه‌ای داشته باشند.

این دیپلمات عالی رتبه قطر ی با بیان این که از ایران به خاطر اعتمادی که به قطر برای میزبانی دور اخیر گفت‌وگوها در دوحه داشت، تشکر می‌کنیم ، افزود : تأکید می‌کنیم ما در قطر همیشه تلاش می‌کنیم که از این گفت‌وگوها برای رسیدن به توافقی که نگرانی همه طرف‌ها را از بین ببرد و زمینه بازگشت همه طرف‌ها را به تعهداتشان فراهم کند، حمایت می کنیم.

وی در ادامه با بیان این که ما مستمرا از گفت‌وگوهای منطقه‌ای و گفت وگوهایی که بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس و منطقه برگزار شود، حمایت می‌کنیم، خاطر نشان کرد : این گفت‌وگوها می‌تواند نتایج مثبتی برای ملت‌های منطقه به همراه داشته باشد.

وزیر خارجه قطر با بیان این که با وزیر خارجه ایران درباره این موضوع گفت‌وگو کردم و مثل همیشه ایشان را دارای یک نگاه مثبت در خصوص ورود به چنین گفت‌وگوی منطقه‌ای یافتم ، گفت‌وگوهایی که می‌تواند به بهبود روابط ایران و کشورهای منطقه کمک کند، گفت : همچنین در این دیدار بر اهمیت بازگشت همه طرف‌ها به برجام و تعهداتشان تاکید کردم.

این دیپلمات عالی رتبه قطری در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این نشست خبری اظهار کرد: با وزیر خارجه ایران در خصوص روابط دوجانبه صحبت کردیم. این روابط بخش مهمی از گفت‌وگوهای امروز ما را به خود اختصاص داد. بر اهمیت این روابط و اهتمام رهبران دو کشور برای توسعه روابط بین دو طرف و از میان برداشتن موانعی که در راستای توسعه روابط مشکل ایجاد می‌کند، تأکید کردیم .

وزیر خارجه قطر در این راستا گفت: ما با همکاری طرف ایرانی تلاش می‌کنیم که راه‌های تازه‌ای برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو طرف ایجاد کنیم، ما در قطر می‌خواهیم روابطمان با کشورهای همسایه مستمرا رو به توسعه باشد؛ چرا که این روابط شکوفا بین کشورهای منطقه و همسایگان می‌تواند به نفع ملت‌هایمان باشد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود به موضوع جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر و همکاری ها و هماهنگی دو کشور در این زمینه اشاره کرد و گفت: امیدواریم ایرانی‌ها بتوانند به خوبی در قطر به تشویق تیم ملی کشورشان بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها