کد خبر: ۱۳۷۱۲۷۴

آیا شما هم به دستگاه آب شیرین کن نیاز دارید؟

 

همه ما می دانیم که کشور دچار مشکل آب است؛ اما راهکار عملی برای رفع این مشکل دقیقا در کجاست؟ فقط در صرفه جویی است یا راهکار دیگری نیز وجود دارد؟ آب شیرین کن یکی از این راهکارهاست که کشورهای بزرگ دنیا که با چالش کم آبی مواجه هستند در بخش صنعتی و کشاورزی از آن استفاده کرده اند.

وقتی با چالش کم آبی مواجه هستیم می توانیم با استفاده از دستگاه آب شیرین کن به سادگی برای رفع این مشکل به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی تلاش کنیم. این اقدامی است که باید هم توسط مسئولان و هم توسط فعالان اقتصادی در صنایع و کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

خرید دستگاه آب شیرین کن از هر زمان دیگری ساده تر و به صرفه تر شده است. خوشبختانه در حال حاضر بهترین دستگاه آب شیرین کن در ایران تولید شده و آماده بهره برداری در مجموعه های صنعتی و کشاورزی است.

روش شیرین کردن آب و تصفیه آب صنعتی به گونه ای است که شما میتوانید با استفاده از منابع آبی محدود شرایط ایده آلی را برای کارخانجات، زمین های کشاورزی و هر نوع مصرف آب به صورت صنعتی و نیمه صنعتی ایجاد کنید.

بد نیست اطلاعات کاملی در مورد آب شیرین کن و نحوه عملکرد آن به دست آوریم تا در صورت نیاز به خرید، هوشمندانه تر عمل کنیم. به ویژه در شرایط فعلی که تقاضا برای خرید آب شیرین کن افزایش پیدا کرده است به نظر می رسد افزایش اطلاعات در این خصوص برای همه افراد به ویژه فعالان در بخش صنعت و کشاورزی اهمیت زیادی دارد.

دستگاه آب شیرین کن چیست؟

دستگاه آب شیرین کن در واقع نوعی از فیلتر کردن آب است. البته از نوع بسیار پیشرفته که توانسته تا سطح قابل توجهی از ناخالصی های آب را بگیرد. برای این منظور از تکنولوژی اسمز معکوس استفاده می شود.
اسمز معکوس از جمله تکنولوژی هایی است که هم در تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار گرفته و هم برای انواع سیستم های آب شیرین کن و تصفیه آب صنعتی کاربرد دارد.  اسمز معکوس امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین روش های تصفیه آب در دنیا مورد توجه است که در ایران نیز به شکل قابل توجهی مورد استفاده قرار گرفته است.

دستگاه های آب شیرین کن آب مورد نیاز صنایع و کشاورزی را از منابع مختلفی دریافت کرده و با استفاده از روش اسمز معکوس به آب قابل استفاده تبدیل می کند. منابع ورودی دستگاه آب شیرین کن می تواند آب چاه یا قنات باشد و یا اینکه از پساب کارخانجات و مجموعه های صنعتی استفاده شود.

یکی از ویژگی های مهم دستگاه آب شیرین کن این است که این دستگاه می‌تواند در کنار حذف نمک یا همان شوری آب،  انواع ناخالصی های دیگر آب را نیز فیلتر کرده و  به حداقل ممکن برساند. از باکتری ها و قارچ ها گرفته تا املاح مختلفی که ممکن است در آب قرار گرفته باشد با استفاده از دستگاه اسمز معکوس حذف می شود. همچنین با استفاده از این دستگاه می توانیم سختی آب را نیز کاهش داده و آن را برای استفاده در دستگاه های صنعتی مناسب تر کنیم.

آب شیرین کن در کجا کاربرد دارد؟

یکی از دلایلی که باعث شده بسیاری از صنایع از دستگاه آب شیرین کن صنعتی استفاده نکنند، عدم اطلاع از کاربرد های آن برای صنعت شان است. این در حالی است که دستگاه اسمز معکوس کاربردهای گسترده برای صنایع مختلف دارد. برخی از کاربردهایی که دستگاه آب شیرین کن عبارتند از:
• شیرین سازی آب های شور مثل آب دریا برای استفاده در صنایع مختلف مجاور و غیرمجاور دریا
• تصفیه آب مربوط به سیستم های برودتی حرارتی مثل برج خنک کننده صنایع
• کاهش سختی آب پیش از ورود به دستگاه های صنعتی به ویژه در صنایع حساس پتروشیمی
• استفاده مجدد از پساب مجموعه های شهری مثل کارواش ها
• تولید آب مقطر برای مراکز درمانی
• تصفیه آب و کاهش شوری و املاح آب فاضلاب، برای استفاده در صنایع و کشاورزی مناسب آبیاری درختان، تامین آب شیرین جهت پرورش آبزیان
• و کاربردهای فراوان دیگری که باید مورد توجه قرار گیرند

 

آیا شما هم به دستگاه آب شیرین کن نیاز دارید؟

برای خرید دستگاه آب شیرین کن به چه نکاتی باید توجه شود؟

اگر قصد خرید دستگاه آب شیرین کن دارید، باید اطلاعات دقیق تری نسبت به این دستگاه و عملکرد آن داشته باشید. با توجه به اینکه قیمت دستگاه وابسته به پارامترهای متفاوتی است، باید دقت کافی داشته باشید تا بهترین کیفیت دستگاه آب شیرین کن را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.
در هنگام خرید دستگاه اسمز معکوس باید حتما به مشخصات فنی دستگاه توجه داشته و آن را با نیاز خود بسنجید. اگر نگاهی به بهترین فروشگاه های دستگاه آب شیرین کن بیاندازید، متوجه می شوید که از نظر مشخصات فنی، تنوع قابل توجهی دارند. شما باید نیاز مجموعه خود را بشناسید و سپس اقدام به خرید دستگاه آب شیرین کن کنید.
برخی از مهمترین مشخصات فنی دستگاه آب شیرین کن که باید مورد بررسی قرار گیرد عبارتند از:
• ظرفیت اسمی دستگاه آب شیرین کن
• حداکثر میزان املاح معدنی ورودی و خروجی
• درصد بازیابی آب
• جنس بدنه دستگاه
• پمپ ها و دیگر تجهیزات دستگاه
• و...
یکی از پارامترهای مهمی که باید در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن که با اسمز معکوس کار می کنند بررسی کنید، فیلتر آن است. در دستگاه آب شیرین کن از فیلتر ممبران استفاده شده که می تواند املاح موجود در آب را به صورت اصولی تصفیه کند. نوع و کیفیت فیلتر ممبران هم در عملکرد دستگاه و هم در قیمت آن تاثیر دارد.فیلتر ممبران قسمت اصلی دستگاه های تصفیه آب صنعتی می باشند که میزان جامدات محلول در آب را تا حداکثر ممکن حذف می نمایند. ممبران اسمز معکوس از سه لایه ساخته شده است که بر روی سطح آن کشیده شده است . این سه بخش شامل لایه محافظتی پلی استری نگه دارنده رطوبت ، یک لایه نازک پلی آمید و لایه داخلی از جنس پلی سولفون می باشد.

نتیجه گیری

دستگاه آب شیرین کن امروزه به یکی از ملزومات صنعت و کشاورزی تبدیل شده است. این یعنی دیر یا زود واحدهای صنعتی برای کاهش مصرف آب و کاهش هزینه ها، نیاز به این نوع دستگاه خواهند داشت. چه بهتر که برای خرید دستگاه آب شیرین کن، اطلاعات جامع و به روزی داشته باشید و از بهترین فروشگاه های دستگاه آب شیرین کن برای خرید استفاده کنید.
فراموش نکنید که پیش از خرید دستگاه با افراد خبره و مشاورین فروشگاه مشورت کنید تا بهترین انتخاب را بر اساس نیاز و بودجه خود داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها