قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۱۰۴۰

قیمت سکه امروز سوم تیرماه 1401 چند؟ قیمت سکه بدون تغییر ماند. آیا قیمت سکه بازهم کاهش خواهد یافت؟ علت نوسان قیمت سکه در بازار چیست؟ آیا قیمت سکه گران خواهد شد؟


به گزارش جام جم آنلاین، امروز (۳ تیر ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۶۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۲۳ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۴۴۲ هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  15.550.000
سکه تمام طرح قدیم  14.600.000
نیم سکه بهار آزادی 8.500.000
ربع سکه بهار آزادی 5.450.000
سکه گرمی  3.100.000
اونس جهانی  هزارو 823 دلار و 35 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.442.800
 

قیمت سکه در صرافی ملی پنجشنبه ۲ تیر

به گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، در بازار آزاد قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد امروز پنجشنبه ۲ تیر با 43,000 تومان افزایش، 14,798,000 معامله شد.

تغییرات حداقلی در قیمت سکه

هر چند که طی یک هفته اخیر اونس جهانی طلا هشت دلار کاهش یافت و نوسانات نرخ ارز نیز محدود بود، اما تغییرات حداقلی در بازار سکه و طلا حاکم بود که موجب شد حباب سکه نسبت به هفته گذشته بزرگتر شود.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران به ایسنا در پایان هفته، قیمت جهانی طلا به ۱۸۳۲ دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته با کاهش هشت دلاری همراه بوده است. در هفته‌ای که گذشت با توجه به همین کاهش قیمت طلای جهانی و همچنین کم‌نوسان بودن و تحت کنترل ماندن نرخ ارز در داخل، بازار سکه و طلا نیز با ثبات‌تر و تغییرات قیمت‌ها حداقلی بود.

با توجه به آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) آخرین قیمت سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته بدین صورت بوده که هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته، به ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام طرح جدید در آخرین معاملات با افزایش هفتگی ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بفروش رسید.

همچنین نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش در آخرین معامالات روز گذشته به ‌ترتیب (نیم‌سکه) هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و (ربع سکه) پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شدند.

در مقابل اما سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

قیمت سکه در بازار | قیمت سکه ثابت ماند

قیمت هر مثقال طلا شش میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در پایان هفته قیمت‌گذاری شد که افزایش ۸۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته داشته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز طی هفته‌ای که گذشت، بطور متوسط ۲۵ هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد و در پایان هفته به یک میلیون و ۴۴۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز در پایان هفته یک میلیون و ۹۲۷ هزار تومان قیمت داشته است.

همانطور که اشاره شد، انواع سکه طی یک هفته اخیر با افزایش قیمت همراه بوده‌اند؛ این در حالیست که نرخ ارز تغییرات محدودی داشته و قیمت‌ هر اونس طلا کاهشی بوده است، بنابراین افزایش قیمت‌ها روی انواع قطعات سکه، دارای حباب است که در این هفته باز هم بزرگتر شد. در حالیکه تا پایان هفته گذشته (هفته منتهی به ۲۷ خرداد ماه) تا یک میلیون و ۱۰۰ تومان کاهش یافته بود، مجدد در این هفته به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان هم رسید.

سایر قطعات سکه نیز همچنان دارای حباب بالای یک میلیون تومانی هستند.

افزایش عجیب قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۱۵میلیون و ۷۶۱ هزار تومان رسید و افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرد اما سایر انواع سکه امروز نوسان قیمت چندانی نداشتند.

به گزارش همشهری ‌آنلاین، امروز شنبه (۲۱ خرداد ۱۴۰۱) در حدود ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه، قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۱۵میلیون و ۷۶۱ هزار تومان رسید. این درحالی است که در پایان معاملات هفته گذشته سکه امامی همچنان در کانال ۱۴ میلیون تومانی و نزدیک قیمت ۱۵ میلیون تومان معامله می شد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی نیز به ۸ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان رسید. همچنین ربع‌سکه بهارآزادی نیز ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان شد.

هر سکه گرمی نیز ۳ میلیون و ۴۸ هزار تومان معامله شد .

نوسان قیمت سکه در کانال ۱۴ میلیون تومانی

قیمت سکه طرح جدید امروز (پنجشنبه، ۱۹ خردادماه) با ۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید.

به گزارش ایرنا، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه با ۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه هشت میلیون و ۵۲۰ هزار تومان، ربع‌سکه پنج میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی سه میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۴۲ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شد.

قیمت اُنس جهانی طلا نیز روز گذشته و در آخرین روز کاری هفته میلادی به ۱۸۴۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها