دادستان کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه نسبت به برخورد قانونی و قاطع با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز باید اقدام و ضمن رصد مداوم مناطق مختلف شهر به ویژه نواحی در معرض تعرض از ادامه عملیات ساختمانی غیرمجاز جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۳۶۸۱۳۰

شهرداری جلوی ساخت وسازهای غیرمجاز حومه شهر را بگیرد

شهرام کرمی در جمع خبرنگاران، به رشد روزافزون شهرنشینی و مهاجرت بی رویه مردم به شهر اشاره کرد و افزود: این مسئله توسعه محدوده شهرها و افزایش قیمت مسکن و زمین و بهره برداری بی رویه و غیراصولی از آن را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: در این میان اراضی کشاورزی در حاشیه شهرها مورد توجه افراد سودجو و فرصت طلب قرار گرفته، بنابراین براساس قانون شهرداری در کنار سایر وظایف خود، وظیفه حراست و حفاظت از اموال واملاک عمومی، فضای سبز و سایر حریم های شهر را دارد.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: در این راستا، شهرداری کرمانشاه نسبت به برخورد قانونی و قاطع با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز باید اقدام و ضمن رصد مداوم مناطق مختلف شهر به ویژه نواحی در معرض تعرض از ادامه عملیات ساختمانی غیرمجاز جلوگیری کند.

وی در ادامه با تاکید براینکه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز باید با احتیاط صورت گیرد، افزود: با توجه به حساسیت بسیار بالای اجتماعی نسبت به برخورد و درگیری عوامل اجرائیات شهرداری با ساخت و سازهای غیرمجاز، شهرداری کرمانشاه و سایر شهرستان های تابعه باید ضمن بکارگیری عوامل مجرب در اجرائیات، در خصوص چگونگی مواجهه با وضعیت های تنش زا و مدیریت بحران، توجیهات و آموزش های لازم را ارائه و در صورت مواجهه با موارد چالشی و تنش زا، ضمن هماهنگی با مسئولین ذیربط و حضور در محل جهت مدیریت میدانی از گسترش دامنه مسأله به تنش و منازعه پیشگیری لازم به عمل آورند.

 

* حسام الدین شیخی 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها