آیا اپلیکیشن ‌Bereal برای اینستاگرام و اسنپ‌ چت یک رقیب جدی است؟

واقعی باش!

مدتی است که کاربران در شبکه‌ های اجتماعی مختلف از اپلیکیشنی سخن می‌گویند که می‌توان به نوعی آن را رقیبی برای اپلیکیشن اینستاگرام دانست. اپلیکیشن ‌BeReal که در کشور فرانسه متولد شده و خود را شبکه اجتماعی متفاوتی تعریف می‌کند؛ به خود می‌بالد که پلتفرمی است که از افراد می‌خواهد خود را در دنیای واقعی به‌صورت آنلاین به نمایش بگذارند.
مدتی است که کاربران در شبکه‌ های اجتماعی مختلف از اپلیکیشنی سخن می‌گویند که می‌توان به نوعی آن را رقیبی برای اپلیکیشن اینستاگرام دانست. اپلیکیشن ‌BeReal که در کشور فرانسه متولد شده و خود را شبکه اجتماعی متفاوتی تعریف می‌کند؛ به خود می‌بالد که پلتفرمی است که از افراد می‌خواهد خود را در دنیای واقعی به‌صورت آنلاین به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۱۳۶۳۳۳۶

ایجاد یک ویدئوی جالب و عالی و اشتراک‌گذاری آن با دوستان همواره برای افراد کار جالب و هیجان‌انگیزی بوده است. اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام، قدرت به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها را برای کاربران فراهم آورده است.

اپلیکیشن ‌BeReal که به‌تازگی وارد بازار شده توسط Alexis Barreyat ایجاد شده است. این اپلیکیشن از مردم می‌خواهد کار را متوقف کنند و در دنیای واقعی خود باشند.

کمپین دیجیتالی این اپلیکیشن از مردم می‌پرسد اگر رسانه‌های اجتماعی متفاوت بودند شما چه کاری انجام می‌دادید؟

اپلیکیشن BeReal که یک برنامه به اشتراک‌گذاری تصاویر اجتماعی است، مؤلفه‌هایی را که اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام، تیک‌تاک، اسنپ‌چت برای لایک، فیلتر و فالؤورها را برای خود دارند در این اپلیکیشن حذف شده است.

این برنامه به گونه‌ای کار می‌کند که هر روز به‌صورت تصادفی به کاربران اطلاع می‌دهد تا با استفاده از دوربین‌های عقب و جلوي گوشی هوشمند خود، هر کاری را که انجام می‌دهند در همان لحظه از خود عکس بگیرند.

با این کار کاربران تشویق می‌شوند در عرض دو دقیقه از خود یا محیط اطراف خود عکس بگیرند اما آنها مجبور نیستند آن‌را فورا پست کنند. بسیاری از افراد قبل از به اشتراک گذاشتن تصویر، چندین بار آن را
دوباره می‌گیرند.

سپس این برنامه یک یا دو تصویر ایجاد می‌کند و کل محدوده کاربر را در آن لحظه خاص نشان می‌دهد. کاربر تا زمانی که عکس روز BeReal خود را به اشتراک نگذارد، نمی‌تواند پست‌های دوستان خود را ببیند یا روی آنها نظر بدهد. به قول این شرکت فرانسوی این اپلیکیشن خود را غیرقابل‌کنترل می‌داند.

بروک ارین‌دافی، محقق رسانه‌های اجتماعی و استاد ارتباطات در دانشگاه کرنل، می‌گوید: اغلب در رسانه‌های اجتماعی، دوستان و اعضای خانواده‌ای که حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنند به‌عنوان مخاطب به‌جای افراد واقعی در‌نظر گرفته می‌شوند. این عامل باعث می‌شود افراد بزرگسال یک حساب کاربری انتخاب شده را با تصاویر و ویدئوهایی که برای مخاطبان مناسب باشد منتشر کنند. برنامه BeReal به افراد این امکان را می‌دهد تا تصاویری واقعی و غیرجعلی از زندگی خود منتشر کنند.

قبل از همه‌گیری کرونا، دافی یک مطالعه را در سال 2019 از خود منتشر کرد که در آن درباره احساس جوانان مبني بر این‌که رسانه‌های اجتماعی آنها توسط خانواده، مربیان و کارفرمایان نظارت می‌شود اشاره کرده است.

این نظارت‌ها عاملی برای ایجاد فشار برفرد برای عالی نشان دادن صفحات اجتماعی خود خواهد شد. دافی همچنین می‌گوید فشار فزاینده‌ای بر جوانان برای ارسال محتوای رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که خیلی جعلی نیست اما زياد واقعی هم نیست مانند تصاویر و نظرات نامطلوب.

شاید مطالبی که در این گزارش خواندید برای شما کمی گیج‌کننده باشد اما برای درک اپلیکیشن BeReal می‌توانید آن را نصب کنید تا امکانات و قابلیت‌های این اپلیکیشن برای شما ملموس‌تر باشد سپس می‌توانید درباره این مسأله که استفاده از این اپلیکیشن برای شما مناسب است یا خیر تصمیم‌گیری کنید.

معصومه سعادت - خبرنگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها