رئیس جمهور پیشین آمریکا بار دیگر به انتقاد از مذاکرات دولت کشورش برای احیای برجام پرداخت و گفت که توافق بایدن با ایران حتی از توافق دوران اوباما هم بدتر خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۶۲۰۶۳
به گزارش جام جم آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در گفتگو با شبکه فاکس نیوز بار دیگر از عملکرد جو بایدن رئیس جمهور کنونی این کشور در عرصه سیاست خارجی و به‌ویژه مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران انتقاد کرد.

ترامپ با بیان اینکه "توافق بایدن با ایران حتی از توافق دوران اوباما هم بدتر خواهد بود" تصریح کرد: دولت بایدن به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اجازه می‌دهد که به حصول توافق کمک کند، اما در عین حال، این کشور را به دلیل حمله به اوکراین تحریم و با این اقدام کرملین مخالفت می‌کند.

وی افزود: توافقی که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و وزارت خارجه جان کری به دست آمد وحشتناک بود، اما توافق جدید، نسخه به‌روز رسانی شده توافق قبلی برای نزدیک‌ترین متحدان آمریکا در منطقه خاورمیانه به مراتب بدتر خواهد بود.

رئیس جمهور پیشین آمریکا که در سال ۲۰۱۸ به‌طور یک‌جانبه و علی‌رغم مخالفت جامعه بین‌الملل از برجام خارج شد در ادامه گفت: من به یک توافق افتضاح پایان دادم، اما این، از چیزی که آن‌ها (دولت بایدن) به دنبالش هستند بهتر بود. توافق جدید اگر امکانپذیر باشد، بدتر خواهد بود. تنها چیزی که شما نگفتید این است که اسرائیل در معرض یک خطر بزرگ است؛ اگر این اتفاق بیفتد، خطر بزرگی است، چراکه یک نقشه راه بسیار سریع برای (ایران) است تا به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

ترامپ همچنین با اشاره به مخالفت برخی نمایندگان کنگره با توافق جدید با ایران ابراز امیدواری کرد که کنگره از نهایی شدن این توافق جلوگیری کند و افزود: این توافق می‌تواند پایان اسرائیل باشد.

وی گفت: اگر دولت بایدن نتواند برای محافظت از اسرائیل اقدام کند و یا اجازه حصول توافق را بدهد، به موجودیت اسرائیل آسیب می‌زند و آن‌ها احتمالا مجبور به دفاع از خود خواهند شد. افرادی زیادی این مساله را می‌گویند، مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد که اسرائیل مجبور به جنگ شود. این وضعیت وحشتناکی است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا همچنین یادآور شد که وی به چینی‌ها گفته بود که آن‌ها نمی‌توانند به خرید نفت خود از ایران ادامه دهند.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها