نامادری جوان که متهم به قتل پسر شش‌ ساله شوهرش است، پس از محاکمه در دادگاه کیفری از اتهام قتل عمدی تبرئه و به پرداخت دیه و سه سال زندان محکوم شد.
کد خبر: ۱۳۶۱۵۸۶

رسیدگی به این پرونده از تابستان سال ‌۹۹ و با گزارش مرگ مشکوک پسر خردسالی در یکی از بیمارستان‌های شهر آغاز شد.

بررسی‌های پلیس نشان داد پسر شش‌ساله به نام سپهر که همراه نامادری‌اش زندگی کرده بر اثر مصرف قرص متادون بیهوش شده و بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

به این ترتیب پرونده با شکایت مادر سپهر به جریان افتاد و نامادری او به نام سمیرا بازداشت شد.

متهم ابتدا جرمش را انکار کرد اما در بازجویی‌های بعدی گفت: قرص متادون را برای خودکشی خودم خریدم و داخل شیشه نوشابه‌ای ریختم ولی در نبود من سپهر آن را خورده بود.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا، پرونده بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و روی میز هیات قضایی شعبه پنجم دادگاه قرار گرفت.

در آخرین روزهای سال گذشته، سمیرا پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای جلسه مادر سپهر درخواست قصاص کرد. در ادامه پدر سپهر گفت: از همسر دوم خود شکایتی ندارم. سمیرا زن مهربانی است. زمانی که با او ازدواج کردم دو پسرم به نام‌های سپهر و نادر رابطه خوبی با او داشتند. نمی‌توانم قبول کنم او قاتل فرزندم است.

رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به سمیرا از او خواست از خود دفاع کند. زن جوان هم با رد اتهام قتل عمدی گفت: من رابطه خوبی با دو فرزند شوهرم داشتم به‌طوری‌که آنها مرا مامان صدا می‌کردند. من همسرم و فرزندان او را دوست داشتم و راضی به مرگ آنها نبودم. وقتی بازداشت شدم، تحت فشار بازجو مدعی شدم متادون برای من بوده و سپهر خورده است. اتهام قتل عمدی را قبول ندارم و نمی‌دانم سپهر کجا مسموم شده است.

پس از رسیدگی به این پرونده، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شده و متهم را از اتهام قتل‌ عمدی تبرئه و به اتهام قتل غیر عمد به پرداخت دیه و به لحاظ جنبه عمومی جرم به سه سال حبس محکوم کردند.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها