سال ۱۴۰۰، به عنوان آخرین سال قرن چهاردهم، با همه فراز و نشیب‌هایش تمام شد و با فرا رسیدن بهار طبیعت و سال ۱۴۰۱ رادیو و دست اندرکاران آن با رسالت‌هایی مهم‌تر و بزرگ‌تر از قرنی به قرن دیگر گام‌برمی‌دارند.
کد خبر: ۱۳۵۹۱۴۱

در سالی که گذشت، در فراگیرترین و مردمی‌ترین رسانه کشور، تلاش کرده‌ایم به عنوان صدای مردم و راوی صادق ملت سربلند ایران، مطالبه‌گر نیازهای واقعی جامعه باشیم و در موضع تبیین‌گر واقعیت‌ها، در خط مقدم مقابله با حجم شدید و بی‌رحم جنگ نرم دشمن علیه امنیت، اقتصاد و فرهنگ ایران زمین قرار بگیریم. رادیو در سالی که گذشت، مقطعی پرفراز و نشیب از رخدادهای جهان را مرور کرد و پشت سر گذاشت. از شکست آمریکا در افغانستان و عملیات نظامی روس‌ها در اوکراین در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شروع به‌کار دولت جدید در داخل کشور، از ادامه جهاد ملی مقابله با بیماری کرونا همراه با کسب موفقیت‌های فراوان تا پوشش افتخارآمیز حضور مردم در پاسداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب سلامی و در نیمه سال تغییر در مدیریت سازمان که برنامه تحول بخش و عدالت‌ورزانه جناب دکتر پیمان جبلی، رئیس جدید سازمان، فرآیند تازه‌ای از فعالیت و کنشگری را فراراه رسانه‌ملی از جمله رادیو باز کرد.
در ۱۲ماه گذشته، رسانه رادیو با توجه به مساله‌محور کردن تولیدات خود، مترتب بر مسائل کلان جامعه و جهتدهی موثر برنامه‌سازی در حوزه مطالبات واقعی جامعه، اقدامات رسانه‌ای خود را تنظیم کرد. معاونت صدا تلاش کرد برنامه‌سازی شبکه‌ها را براساس ماموریت‌های تفکیکی و جامعه مخاطبان هدف آنها هدایت کند و توجه ویژه‌ای به مناسبت‌های تقویمی داشته باشد. تدوین مجموعه چشم‌اندازها و ارائه راهبردها و رویکردهای برنامه‌سازی متناسب با ماموریت شبکه‌های رادیویی ذیل طرح تحولی سازمان در دوره جدید در مناسبت‌های مهم ملی و نظام مسائل جامعه، از دیگر اقدامات معاونت صدا در راهبری شبکه‌ها بود. معاونت صدا، در راستای تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و اختصاصی کردن پیام‌رسانی در حوزه‌های متناسب با رسالت رسانه‌ای خود، مجموعه رادیوهای مناسبتی همچون رادیو اربعین، رادیو مقاومت، رادیو انقلاب، رادیو محرم، رادیو بهاران، رادیو وحدت، رادیو ایران پایدار را نیز در سال ۱۴۰۰ مدیریت کرد. با این حال، سال ۱۴۰۰ با همه فراز و فرودش گذشت و سالی جدید را پیش رو داریم. تجربه طی شده و اسناد بالادستی و رسالت انقلابی رسانه‌ملی باعث می‌شود معاونت صدا هرگز در مسیر گذشته، خود را تکرار نکند بلکه مترتب بر امیدآفرینی در افق آینده، به تدوین خط و مسیرخود بر اساس طرح تحولی جدید سازمان که در آخرین روزهای اسفند در نشست افق تحول رسانه‌ملی توسط ریاست محترم سازمان رونمایی شد اقدام کند. از همین رهگذر در سالی که پیش رو داریم دال مرکزی رسانه رادیو در مقابله با جنگ نرم و تمام عیار رسانه‌ای دشمن جهاد تبیین و تبیین‌گری در پیشگیری از تاثیر وتقویت موضع دشمن است. ما خود را وسط معرکه میدان جنگ بسیار بزرگ شناختی می‌بینیم که اذهان، افکار، ارزش‌ها و نظام محاسباتی ملت ریشه دار ایران را هدف قرار داده است. طبعا ضمن مقابله پیشدستانه با این راهبرد دشمن، موظف به نشاط‌بخشی و امیدآفرینی رسانه‌ای در جامعه و اتخاذ سیاست تهاجمی‌تر از گذشته، برای مقابله با جنگ نرم دشمن هستیم.

علی بخشی‌زاده - معاون صدای رسانه ملی 

روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها