نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در واکنش به اعدام اسرای این کشور توسط عربستان، این اقدام آل سعود را جنایت جنگی توصیف کرد.
کد خبر: ۱۳۵۸۷۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن امروز دوشنبه در سخنانی به جنایت اخیر آل سعود علیه اسرای یمنی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: عربستان سعودی با اعدام اسرای یمنی مرتکب یک جنایت جنگی فجیع شد. ما همچنین اقدام ریاض در اعدام دسته جمعی بیش از ۸۰ نفر را بشدت محکوم می‌کنیم.

این شخصیت یمنی در ادامه نیز تصریح کرد: مقامات عربستان سعودی با اعدام دسته جمعی انسان‌های بی گناه و نیز اعدام غیرقانونی اسرای یمنی، قوانین بین المللی را به صورت کاملاً آشکار نقض کردند.

پیشتر نصر الشمری، سخنگوی جنبش نجباء به اعدام‌های دسته جمعی در عربستان واکنش نشان داده بود.

وی گفت: رژیم سعودی همچنان به نقض حقوق‌بشر و دشمنی با انسانیت ادامه می‌دهد.

این مقام عراقی افزود: جنایت اخیر آل سعود از جمله شدیدترین جنایات این رژیم به‌شمار می‌رود که طی آن، جمعی از شهروندان شیعه عربستانی و اتباع سایر کشورها که در پی آزادی و عدالت و کرامت بودند، اعدام شدند.

این شخصیت عراقی با تأکید بر اینکه رژیم سعودی از طریق متهم کردن قربانیان به اقدامات تروریستی، درصدد فریب افکار عمومی است، ادامه داد: این رژیم با گرایش‌های طایفه‌گرایانه ضدانسانی و کارنامه‌ای مملو از جنایت و تروریسم سیاه، نه‌تنها برای منطقه بلکه برای اغلب کشورهای دنیا تهدیدی بزرگ محسوب می‌شود.

وی ضمن فرا خواندن همه شرافتمندان و آزادگان جهان برای مقابله با رفتارهای غیرانسانی، مفتضحانه و جنایت‌بار آل‌سعود، خاطرنشان کرد: این سوابق جنایی روز به روز به سست شدن پایه‌های رژیم سعودی و زوال ابدی آن منجر می‌شود؛ چرا که گزند ظالم به خودش بازمی‌گردد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها