راهنمای سفر به دو شهر محبوب گردشگران با سفر باتو

در ادامه مطلب گردآوری شده توسط سایت تور لحظه آخری "سفر باتو" در مورد سفر به کی و استانبول را می توانید بخوانید.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۸۴
جزیره کیش مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات است و در تمام طول سال جاذبه های منحصر بفرد خود را دارد . اما مسافران با فرا رسیدن فصل پائیز میل و رغبت بیشتری برای سفر به مناطق جنوبی و به خصوص این جزیره شگفت انگیز دارند . زیرا کیش در این زمان دارای هوایی معتدل و بهاری است و مسافران هنگام گذر از معابر کیش با عطر گل های گرمسیری مست می شوند .

جزیره کیش یکی از برترین مقاصد گردشگری ایران است و در این شهر امکانات رفاهی و تفریحی سطح بالایی برای فاه حال مسافران مهیا شده است . هتل ها و اقامتگاههای لوکس در همه جای جزیره پراکنده شده اند و با هر میزان بودجه میتوان محل اقامتی مناسب یافت .

جزیره کیش و تور کیش در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار دارد و به علت دارا بودن طبیعتی شگفت انگیز مروارید خلیج فارس نامیده می شود . نوار ساحلی زیبایی دور تا دور جزیره کیش کشیده شده ودر طول این مسیر  امکانات رفاهی متنوع اعم از پارک های ساحلی ، تفریحات آبی مهیج ، کافه و رستوران و ... مهیا شده است .

در ادامه این مطلب سفر باتو  قصد داریم برخی از پر طرفدارترین جاذبه های تفریحی جزیره کیش را به شما معرفی نماییم . پس با ما همراه شوید:
 
راهنمای سفر به دو شهر محبوب گردشگران با سفر باتو

تماشای منظره رویایی کشتی یونانی

تماشای منظره زیبا  و رویایی کشتی اسیر شده در میان آبهای خلیج فارس هم اکنون به یکی از پر طرفدارترین جاذبه های دیدنی در کیش تبدیل شده است. این کشتی که به آن کشتی یونانی می گویند نزدیک به پنجاه سال است که در جنوب غربی ساحل کیش به گل نشسته و تلاشها برای بیرون کشیدن آن بی نتیجه ماند . این کشتی ساخت کشور بریتانیا بوده و مالک آن یونانی بوده و از کشور یونان برای حمل بار راهی این منطقه شده که با بدشانسی در این منطقه به گل نشسته و همین جا رها گردیده است. هم اکنون تماشای منظره زیبای دریا در پس زمینه آن و ثبت عکس یادگاری در جوارش به یکی از تفریحات گردشگران تبدیل شده و روزانه مسافران بسیاری را به این منطقه می کشاند.

 
باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها ( دلفیناریوم)

بازدید از مجموعه سرگرم کننده و بی نظیر باغ پرندگان در الویت برنامه های مسافران این جزیره قرار دارد و روزانه جمعیت بسیاری از این مکان دیدن می نمایند.  این مجموعه که به نام پارک دلفین‌ ها نیز شناخته می گردد یکی از معروف ‌ترین و پر طرفدار ترین جاذبه های تفریحی در کیش است. حین ورود به این مجموعه در ابتدا از باغ پرندگان بازدید خواهید نمود و از پنجاه گونه منحصر بفرد از پرندگان سراسر دنیا دیدن می کنید. گونه های کمیاب و زیبایی نظیر طاووس‌ها ، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و ... نظر شما را جلب نموده و بی آنکه متوجه باشید برای ساعتها سرگرم خواهید بود. پس از ان در قسمت دیگر این مجموعه از آکواریوم آب‌شور بازدید خواهید نمود و انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … از نزدیک مشاهده خواهید کرد . در ادامه برنامه شاهد نمایش شاد و مفرح دلفین‌ ها خواهید بود و با بازی های متنوع و حرکات نماشی شان به وجد می آیید . این بخش از برنامه برای کودکان بسیار سرگرم کننده و مهیج است . و در نهایت کلاسیک‌ شو که استند آپ کمدی است با برنامه های شاد و سرگرم کننده کار را به اتمام خواهد رساند . 

شهر باستانی حریره

جزیره کیش تاریخی هزاران ساله دارد و توصیه می کنیم حین اقامت در این جزیره از تماشای برخی از آثار باستانی آن غافل نشوید . شهر باستانی حریره یکی از پرطرفدارترین جاذبه های دیدنی کیش است و این روزها مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است . این منطقه تاریخی در شمال جزیره کیش قرار دارد و باستان شناسان بر این عقیده هستند که این منطقه قدمتی بیش از دو هزار سال دارد .  در گوشه و کنار این منطقه نشانه هایی از تمدن و فرهنگ هزاران ساله ایرانیان را میتوان مشاهده نمود و همه شواهد حاکی از این است که این منطقه در گذشته شهری پر جنب و جوش و پر رونق بوده است . تا جائیکه در کتاب گلستان سعدی نیز به این مکان اشاره شده است .

جزیره هندورابی

جزیره زیبا و البته فراموش شده هندورابی  یکی از شگفت انگیزترین جزایر در آبهای فیروزه ای خلیج فارس است . هندورابی با وجود وسعت کم دارای طبیعتی خیره کننده است . هندورابی دارای وسعتی در حدود بیست و سه کیلومتر بوده و برای سالهای بسیار تحت تصرف پرتغالی ها بوده است . ضمنا در این جزیره روستایی زیبا و تاریخی به نام هندورابی وجود دارد که بازدید از آن بسیار جالب و سرگرم کننده بوده و شما را با فرهنگ بومیان این منطقه آشنا می کند  . پیشنهاد می کنیم حین سفر به این مناطق پول نقد همراه داشته باشید تا در صورت تمایل از دست فروشان صنایع دستی بخرید .
 
 
معروف ترین و بهترین مراکز خرید شهر استانبول – ترکیه

همانطور که می دانید شهر استانبول یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیاست که با وجود امتیازات فراوان میزبان میلیون ها گردشگر در سال است . شمار زیادی از مسافران این شهر را ایرانیان تشکیل داده اند و روز به روز بر تعدادشان افزوه می شود . برخی از ایرانیان با هدف خرید وارد این شهر می شوند و در ابتدا به دنبال بهترین و معروف ترین مراکز خرید می گردند . زیرا شهر استانبول یکی از تامین کننده های اصلی پوشاک ، پارچه ، کیف و کفش و لوازم خانگی در منطقه است .

ما در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از بهترین مراکز خرید این شهر را به شما خوانندگان گرامی معرفی کنیم . بنابراین اگر شما نیز قصد سفر به شهر استانبول را دارید ، برای یافتن بهترین مراکز خرید با ما همراه شوید .
 
راهنمای سفر به دو شهر محبوب گردشگران با سفر باتو

استانبول مال

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم شهر استانبول دارای مراکز خرید مدرن و متنوعی است که همه آن ها در مجموع این شهر را به یکی از بزرگترین بازارهای عرضه پوشاک در آسیا تبدیل نموده اند و سبب شده اند استانبول به مهد مد در این کشور تبدیل شود . تا جائیکه خرید و گشت و گذار در بازارهای سنتی و فروشگاه های مدرن و متنوع استانبول به هدف اصلی بسیاری از مسافران تبدیل شود . اما از میان همه مراکز خرید مدرن و بسیار شیک این شهر ، استانبول مال صدر نشین بوده و همانند یک شهر از جاذبه های بصری متعددی برخوردار است . استانبول مال فروشگاه های متعدد و برندهای معتبری را در خود جای داده و گشت و گذار در آن تجربه ای جذاب و بیاد ماندنی خواهد بود .

ما نیز پیشنهاد می کنیم  حین اقامت در شهر استانبول حداقل یکبار به بازدید از این مجموعه بروید و با الهام از برندهای مطرح برای سبک و استایل خود ایده های جدید بدست آورید  . بخصوص برای کسانیکه به دنبال خرید از برندهای مطرح دنیا هستند ، استانبول مال مکان ایده آلی است . بهتر است بدانید استانبول ‌مال بیش از یکصد و پنجاه هزار مترمربع وسعت دارد و با وجود سیصد و پنجاه فروشگاه معتبر ، عرضه کننده انواع پوشاک مد روز دنیاست . Media Markt ، Teknosa Mudo  YKM و Zara و همچنین برند مطرح Toyzz و تنها نمونه ای از برندهای موجود در این مرکز خرید هستند .

در ادامه باید اضافه کنیم تنوع کالا ها در استانبول مال بقدری بالاست که به سختی میتوان از آن دست خالی خارج شد . در ضمن این مجموعه دارای سالن فود کورت و شهربازی است و گشت و گذار در آن برای تمام اعضای خانواده لذتبخش خواهد بود . شهر بازی این مجموعه موی پارک نام دارد که دارای بازی های متنوع همچون چرخ و فلک ، ترن و سی دستگاه دیگر است . از دیگر مزیت های این مرکز خرید وجود هتلی بسیار مدرن است که در طبقات بالای آن قرار داشته و سیصد اتاق لوکس برای اقامت مهمانان دارد .

البته این پایان ماجرا نیست و امکانات رفاهی و تفریحی استانبول مال به همین ختم نمی شود . احتمالا  شگفت زده خواهید شد اگر بگوئیم این مجتمع دارای شانزده سالن سینماست و برترین فیلم های روز دنیا را اکران می کند .

 استانبول مال در منطقه بشکشهیر ، محله محبوتبی و در امتداد بلوار سلیمان دمیرل واقع شده است .

مرکز خرید فروم

در ادامه اگر بخواهیم شما را به سمت یکی از مراکز خرید مدرن و زیبای این شهر در تور استانبول  راهنمایی کنیم ، باید آدرس تنگه بسفر و مرکز خرید فروم را بدهیم . این مجموعه بعد از استانبول مال ، دومین مرکز خرید بزرگ و مدرن این شهر است که به خصوص برای تهیه پوشاک مد روز دنیا مکان ایده آلی است . در فروم برندهای معتبر و بزرگی نمایندگی دارند که برخی از آن ها زارا ، M&S  ، بنتون و همچنین برندهای مطرح ترکی هستند . این مجموعه همچنین دارای امکانات متنوعی نظیر سالن بولینگ ، سالن‌ سینما ، زمین اسکی روی یخ و محوطه های بازی کودکان است . اگر می خواهید چشم انداز زیبای شهر استانبول را از ارتفاعات بالا ببینید ، به طبقه آخر این مرکز خرید بروید و شاهد چشم انداز تنگه بسفر باشید . مرکز خرید فروم در محله‌ کوکاتپه و در امتداد جاده‌ پاشا واقع شده است .

مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید ایستینیه پارک (Istinye Park)  یکی از بهترین و البته پرطرفدارترین مراکز خرید شهر استانبول است . این مجموعه دارای چهار طبقه و بیش از سیصد فروشگاه و نمایندگی برندهای محبوب ترک و اروپایی است . برخی از معروف ترین برندهای آن پرادا ، آرمانی ، شنل ، دیور ، ال سی وایکیکی ، زارا ، کوتون و ... هستند و در برخی ایام سال نظیر پایان هر فصل با تخفیف های اسثنائی به مشتریان خوشامدگویی می کند .  در ضمن این مجموعه نیز دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوع نظیر سالن های سینما ، آکواریوم و ... است  .
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها