کراتینه کردن موها یکی از روش‌های پرطرفدار در میان افرادی است که به زیبایی و سلامت موها اهمیت می‌دهند. درواقع این روش یکی از روش‌های محبوب در میان افراد است که برای استفاده از آن باید به مراکز معتبر مراجعه شود.
کد خبر: ۱۳۵۴۲۴۷
8+1 نکته برای مراقبت از مو بعد از کراتین
 
خدمات کراتینه شامل دو قسمت حین اجرای کراتینه و مراقبت بعد از کراتینه است. ما در ادامه این مقاله به روش‌های مراقبت از مو بعد از کراتین می‌پردازیم پس با ما همراه شوید.

1.    استفاده از مواد مرغوب برای کراتینه کردن موها

لخت کردن موها یا همان کراتینه کردن آنها باید حتما با استفاده از مواد مرغوب انجام شود. بنابراین باید به مراکز معتبر و افراد کار بلد مراجعه کنید. زیرا در غیر این صورت آسیب کراتینه می‌تواند بیشتر از فایده آن باشد.

2.    شستن موها بعد از کراتینه

بعد از کراتینه زمانی که حمام می‌کنید یا هر کاری که منجر به خیس شدن موها می‌شود؛ باید از باد ملایم سشوار استفاده کنید و آن را خیلی گرم نکنید. بهتر است از برس پهن برای این کار استفاده کنید تا به سرعت خشک شود. موهای شما بعد از کراتینه و شستشو نباید مرطوب بماند و همیشه باید خشک بماند. دکلره و دکوپاژ و رنگ کردن موها بعد از کراتینه هم ممنوع است. اما اگر مجبور به استفاده از رنگ مو شدید بهتر است از رنگ‌های بدون آمونیاک استفاده کنید. انواع رنگ مو  فانتزی زنانه، مردانه یا دخترانه در رنگ‌های تیره یا روشن را می‌توانید در مارک‌های لورال، گارنیه، مارال تهیه کنید. خرید این دسته از بهترین برندها در کنار قیمت مناسب با دارا بودن پایه گیاهی منجر می‌شوند تا به موهای کراتینه شما آسیب وارد نشود.

البته کیفیت و درصد اکسیدان رنگ مو هم اهمیت دارد. برندهای مارال، آتوسا و والانسی برای اکسیدان در کنار  قیمت مناسب برای خرید، پایه گیاهی دارند و ضد قرمزی هستند. بنابراین در هنگام خرید به مارک رنگ مو و مارک اکسیدان هم توجه داشته باشید.

3.    استفاده از ماسک مو بعد از کراتینه
 
8+1 نکته برای مراقبت از مو بعد از کراتین

ماسک مو بعد از کراتینه کردن موها به حفظ رطوبت آنها کمک می‌کند. باید دقت داشته باشید که ماسکی تهیه کنید که بدون سولفات باشد. این روزها ماسک‌های مو برندهای متفاوتی دارند و پیدا کردن ماسک‌های بدون سولفات کار راحتی است. این نکته مهم را باید بدانید که بعد از کراتینه کردن موها دشمن اصلی مو سولفات است. رعایت این نکته به طولانی‌تر کردن اثر کراتینه کمک خواهد کرد. اگر شما این نکته را رعایت نکنید اثر کراتینه به سرعت از بین می‌رود. اما با رعایت آن اثر کراتینه تا 9 ماه هم ادامه خواهد داشت.

4.    اتو و سشوار بعد از کراتینه مو

نکته مهم مراقبتی دیگر بعد از کراتینه مو آن است که نباید به صورت مداوم از وسایل حرارتی استفاده کنید. اتو کشیدن موها و یا براشینگ آنها با سشوار موجب می‌شود تا به بافت موهای کراتینه شده آسیب وارد شود. این کار موهای کراتینه را ضعیف کرده و به آنها آسیب جدی وارد می‌کند.

5.      کوتاهی موخوره موها
 
8+1 نکته برای مراقبت از مو بعد از کراتین

موخوره موها معمولا در انتهای مو است و به راحتی قابل مشاهده است. بنابراین بهتر است قسمت آسیب دیده موها را کوتاه کنید تا به بقیه موهای کراتینه شده وارد نشود تا آنها را نیز آسیب بزند. نوک گیری موها در خانه هم می‌‌تواند انجام شود و نیاز به رفتن به آرایشگاه ندارد.

6.    مراقبت بعد از کراتینه در هنگام شنا

آب شور و کلر دار هم موجب از بین رفتن کراتینه موها می‌شوند. آب استخر با توجه به کلری که دارد برای موهای کراتینه شده مناسب نیست. اگر شما مجبور هستید که به استخر بروید و شنا کنید بهتر است اول موهای خود را بشویید و از یک نرم کننده استفاده کنید. اما باید دقت کنید که این نرم کننده باید از نوع نرم کننده بدون آبکشی باشد. این کار کمک می‌کند تا از نفوذ کلر و آب شور به ساقه مو جلوگیری شود. دقت داشته باشید که بعد از شنا بهتر است موهای خود را به خوبی بشویید.

7.    خوابیدن بعد از کراتینه موها

بهتر است برای مراقبت از موهای کراتینه شده و جلوگیری از شکستن آنها از بالشت‌های ساتن یا ابریشم استفاده کنید. ساتن و ابریشم موجب کاهش اصطکاک میان مو و بالش شده و زمانی که شما در خواب هستید به آنها آسیب وارد نمی‌شود. بهتر است در هنگام خواب موها را به آرامی ببندید تا از کشیده شدن آنها به خصوص در زیر بالش جلوگیری شود. اگر به راهنمایی بیشتری در مورد خوابیدن بعد از کراتین مو نیاز دارید میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.

8.    استفاده مرتب از نرم کننده مو

پس از کراتینه و لخت کردن موها با توجه به اینکه موها روغن طبیعی خود را از دست می‌دهند؛ می‌توانید برای حفظ رطوبت آنها از مواد نرم کننده یا مرطوب کننده مو استفاده کنید. برای عملکرد بهتر نرم کننده می‌توانید موهای خود را دو تا چهار بار در ماه با نرم کننده شسته و آبکشی کنید تا رطوبت موهای شما حفظ شود.

9.    نبستن موها

بعد از کراتینه کردن موها بهتر است تا چند روز با توجه به آسیب پذیر بودن موها آنها را نبندید. برای این که موهای شما دچار چین خوردگی و حالت گرفتن نشود؛ بهتر است آنها را شل نگه دارید و به موهای خود چیزی وصل نکنید. موها را آزاد باز بگذارید. بهتر است موها را پشت گوش هم قرار ندهید.

نویسنده: وحیده امینی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها