شبکه‌های سیما همگام با سنت دیرینه ایرانیان در شب یلدا سعی دارند شادترین شب‌نشینی سال را با برنامه‌هایی متنوع همراه با مردم رقم بزنند

شب‌نشینی با تلویزیون

پس از گذشت دو سال و اندی از شیوع ویروس منحوس کرونا و واکسینه شدن اکثریت جامعه، قرار است دورهمی یلدایی با هم داشته باشیم؛ البته دورهمی‌هایی که با حفظ پروتکل‌های بهداشتی باشد. قرار است در بلندترین شب سال کنار بزرگ‌ترها با هم از خاطرات‌مان بگوییم و خوراکی‌های این شب را کنار هم میل کنیم. حال صدا و سیما هم طبق سنت سال‌های گذشته، ویژه‌برنامه متنوعی را برای شب یلدا تدارک دیده‌است. هر یک از برنامه‌های شبکه‌ها میزبان هنرمندان است تا از حال و هوایش در این شب و خاطرات یلدایی‌شان برای بینندگان تعریف کنند. همچنین فیلم‌های سینمایی هم تدارک دیده شده‌است و شبکه‌های رادیویی هم برنامه‌های متنوعی را برای پخش آماده کرده‌اند. هچنین تهیه کنندگان برای اجرای برنامه‌های شب‌یلدا سراغ مجریانی پر انرژی رفتند تا حال و هوای مردم را در این شب یلدایی تغییر بدهند. یکی دیگر از بخش‌های جذاب برنامه‌های یلدایی پرداختن به سنت‌های یلدایی در استان‌ها ی مختلف است. در مجموع شبکه‌های سیما در بلندترین شب سال می‌خواهند دورهمی‌های خانوادگی، صله‌رحم، احترام به بزرگ‌ترها، آشتی‌ها، محبت‌ها و شادی‌ها را در قاب‌های خود نمایش بدهند. به همین دلیل به معرفی برنامه‌ها می‌پردازیم.
کد خبر: ۱۳۵۳۹۲۸

«درجه یک» در شب یلدا/ شبکه یک
اجرا: نیما کرمی و زینب زارع
چی به چی: همزمان با شب یلدا، ویژه برنامه «درجه یک» با اجرای نیما کرمی و همسرش زینب زارع در فضایی شاد و مفرح روی آنتن می‌رود و میزبان مهمانانی از اقشار مختلف از جمله هنرمندان، ورزشکاران، چهره‌های مذهبی و... خواهد بود. رویکرد اصلی این برنامه، هویت‌محوری و ترویج فرهنگ بومی و سنتی ایرانیان و نمایش آداب و رسوم شب یلدا در اقصی نقاط کشور و محور برنامه خانواده است. ویژه‌برنامه یلدایی درجه یک به تهیه‌کنندگی داریوش دلیری، کاری از گروه‌اجتماعی شبکه‌یک سیماست که امشب به صورت زنده بعد از سریال، حوالی ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.

با «یلدای دو صفر»/ شبکه۲
اجرا: منصور ضابطیان
مهمانان: فرهاد آئیش و همسرش مائده طهماسبی و محمد بحرانی
چی به چی: برنامه شب‌یلدای شبکه دو با عنوان «یلدای دو صفر» که توسط تیم برنامه‌ساز «محاکات» تولید می‌شود در دو بخش با اجرای منصور ضابطیان روی آنتن می‌رود. فرهاد آئیش و همسرش مائده طهماسبی (بازیگر) و محمد بحرانی (صداپیشه و بازیگر) از مهمانان ویژه‌ این برنامه خواهندبود. رسول نجفیان، فلورا سام و شهاب رضویان که جزو کارشناس - داوران برنامه محاکات بودند نیز حضور خواهندداشت و مهمانان دیگر این برنامه رشید کاکاوند (خواننده فال حافظ)، حامد عسگری (شاعر)، نیما رئیسی (خواننده مناجات)، دکتر علیرضا نبی و آزیتا ابراهیمی (مهمانان ویژه برنامه) و دکتر جمال میرزایی (مهمان ویژه کادر درمان) هستند. همچنین خوانندگانی همچون مصطفی راغب، رحمان تک دهقان و حامد طاها در این برنامه حضور دارند تا با اجرای زنده موسیقی و ترانه‌های شاد، در این بلندترین شب سال همراه مخاطبان شبکه دو باشند.
یلدای دو صفر کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دوی سیما به کارگردانی محمد صوفی و تهیه‌کنندگی جواد فرحانی است که با اجرای منصور ضابطیان، به عنوان ویژه‌برنامه شب‌یلدای شبکه دو و همچنین آخرین قسمت فصل دوم برنامه محاکات در دو بخش روی آنتن می‌رود که بخش اول آن از ساعت ۲۱ امشب تا ساعت ۲۲و۱۵دقیقه در جدول پخش این شبکه قرار دارد و بنا است در این ویژه‌برنامه بهترین قصه فصل‌دوم محاکات که توسط مردم انتخاب می‌شود، معرفی شود و بخش دوم نیز پس از گفت‌وگوی ویژه خبری از حوالی ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تا یک و نیم بامداد چهارشنبه پخش خواهدشد.


«شادگرام» مهمان خانه مخاطبان
چی به چی: این برنامه به مناسبت شب‌یلدا، یک مهمانی و دورهمی خواهدبود که با حضور هنرمندان برگزار می‌شود. در این دورهمی، گپ و گفت هنرمندان و چهره‌های سینما و تلویزیون با مردم در خصوص شب‌نشینی شب‌یلدا پخش شده و از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به بخش نمایشی آن اشاره کرد که فاطمه شکری و بهنام نقاشیان با موضوع برپایی مقدمات شب‌یلدا و رابطه آن با مسؤولیت‌پذیری در بین اعضای خانواده به ایفای نقش خواهندپرداخت. در بخش روان‌شناسی برنامه هم دکتر علی مسلمینی، در جهت ایجاد انگیزه، موضوعاتی را متذکر خواهد شد و از دیگر بخش‌های شاد برنامه، فضای گزارش مردمی و شوخی‌های مردم در فضاهای مختلف با موضوع شب‌یلدا خواهدبود. برنامه شادگرام کاری از گروه خانواده شبکه دوی سیما به تهیه‌کنندگی میلاد حق‌پرست است که امروز ساعت ۱۶و۲۰دقیقه روی آنتن این شبکه خواهدرفت.

 

«زوجی نو» یلدایی/ شبکه سه
اجرا: باربد بابایی
مهمانان: حسین رفیعی، مهران ضیغمی، نگار عابدی، ستاره حسینی، حسینی بای و بهروز رضوی
چی به چی: برنامه «زوجی نو» ویژه‌‌برنامه‌ شب یلدای شبکه سه خواهد بود که امشب و چهارشنبه اول دی ماه از ساعت ۲۲ تا ۲۴ روی آنتن خواهد رفت. در این برنامه هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنر حضور پیدا خواهند کرد و پیرامون رسوم و سنت‌های شب‌های یلدا به گفت‌وگو خواهند نشست. همچنین آرون افشار هم به‌عنوان خواننده در این برنامه اجرا خواهند داشت.

با «هزاره شعر» در شب یلدا/ شبکه چهار
اجرا: رشید کاکاوند
مهمانان: سوگل مشایخی و ...
چی به چی: شبکه چهار سیما، امسال با برنامه «هزاره شعر» با میزبانی رشید کاکاوند به استقبال شب یلدا می‌رود. این برنامه تلویزیونی که دوشنبه‌شب‌ها ساعت ۲۳، به هزارتوی شعر شیرین فارسی سرک می‌کشد در ویژه‌برنامه شب یلدا که از ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود، حال‌وهوای دیگری دارد. در این ویژه‌برنامه زنده ترکیبی، با مهمانان درخصوص یلدا در آیینه شعر فارسی گفت‌وگو می‌شود. همچنین حافظ‌خوانی، نقالی، شعرخوانی، نماهنگ و بخش‌های گرافیکی جذاب متناسب با بلندترین شب سال، همراه با آواز سنتی از دیگر بخش‌های برنامه است. دکتر سوگل مشایخی استاد دانشگاه و محقق شعر پارسی و اردشیر رستمی شاعر، بازیگر، نویسنده و کاریکاتوریست مهمانان ویژه این شب‌نشینی فرهنگی خواهند بود. شهاب جلالی‌نیا و امین رحیمی در این برنامه زنده شبانه به اجرای موسیقی می‌پردازند. نقالی مجتبی حسن‌بیگی و شعرخوانی فاطمه میرزایی از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه هزاره شعر است. این برنامه به تهیه‌کنندگی مجید غفاری، کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیماست‌.

 

انار در شب‌نشینی/ شبکه پنج
اجرا: مصطفی امامی، علی مسعودی و حمیدرضا حافظ شجری
چی به چی: ویژه‌برنامه ترکیبی «انار» به تهیه‌کنندگی حسن نظری امشب حوالی ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. این برنامه گپ و گفتی متفاوت و تماشایی با حضور هنرمندان تلویزیون و سینما و خوانندگان خواهد داشت. اجرای ترانه‌های شاد ملی و بومی با حضور خوانندگان برجسته کشور عزیزمان ایران، فضایی شاد و ماندگار برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. حافظ‌خوانی بخش دیگری از برنامه انار است که تقدیم نگاه مخاطبان شبکه پنج سیما می‌شود.
«رنگین‌کمان» در بلندترین شب سال
چی به چی: ویژه‌برنامه «رنگین‌کمان» دیگر برنامه گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست که با طراحی دکور با المان‌های زمستانی و برپایی کرسی شب یلدا به صورت ویژه روی آنتن می‌رود. در این ویژه‌برنامه بخش‌های مختلفی متناسب با موضوع شب یلدا برای کودکان طراحی شده‌است. یلداخوانی، شاهنامه‌خوانی، تزئین کیک یلدا توسط کودکان در برنامه، گروه سرود و... از جمله آیتم‌های این ویژه‌برنامه است. ویژه‌برنامه رنگین کمان به تهیه‌کنندگی فاطمه شیرازی مقدم امروز ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود. برنامه عصرگاهی «به خانه بر‌می‌گردیم» امروز ساعت ۱۶ ویژه شب یلدا از شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود. این ویژه‌برنامه به تهیه‌کنندگی مشترک میثم ماه‌انباری و سجاد مشحون با اجرای جمعی از مجریان برنامه به مدت ۱۲۰دقیقه روی آنتن می‌رود. مسعود فروتن در ابتدای این ویژه‌برنامه یکی از قصه‌های قدیمی را برای مخاطبان روایت خواهد کرد. اجرای شاهنامه‌خوانی و حضور خوانندگان فولکلور از دیگر بخش‌های جذاب این ویژه‌برنامه است که تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد. سفره‌آرایی، میوه‌آرایی و طبخ غذا یلدایی قطعا یکی از بخش‌های جذاب این ویژه‌برنامه است که در این برنامه آموزش داده می‌شود. همچنین ویژه‌برنامه به خانه برمی‌گردیم در این روز از کارشناسان مطرح برنامه به همراه خانواده‌شان در جشن بزرگ یلدا دعوت خواهد کرد تا مهمان حضوری برنامه شوند. برنامه صبحگاهی «سلام تهران» گروه اجتماعی شبکه پنج سیما نیز معطوف به شب یلدا روی آنتن می‌رود.

«شیفت شب»/ شبکه سلامت
اجرا: اسماعیل باستانی
مهمانان: عبدالجبار کاکایی، مهدی ایوبی و...
چی به چی: برنامه «شیفت شب» یلدایی شبکه سلامت در این شب است امشب از ساعت ۲۰ تا ۲۳ پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید‌محمد حسین پورفاضلی است که برای اولین‌بار در قالب یک مهمانی از شبکه سلامت سیما به‌صورت زنده پخش می‌شود، میزبان مهمانانی از اهالی سلامت و هنر است. شاهنامه‌خوانی و قصه‌خوانی از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه است.

چهل‌تیکه یلدایی/ شبکه نسیم
چه خبر؟ «ویتامین خ»، «نسیم آوا»، «چهل تیکه» و «خندوانه» در شب یلدا با حال‌وهوای متفاوتی روی آنتن شبکه نسیم خواهند رفت. ویتامین خ با اجرای امیر حاجیان، محمد فکری و محسن روشن‌دل ساعت ۱۹، نسیم آوا با اجرای رضا محبی ساعت ۱۹ و ۳۰دقیقه و چهل تیکه با اجرای محمدرضا علیمردانی ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. همچنین برنامه خندوانه با اجرای رامبد جوان ساعت ۲۲ پخش می‌شود که در این برنامه، افتتاحیه مسابقه استندآپ کمدی «خنداننده‌شو» پخش می‌شود و پس از آن، در شب‌های چهارشنبه و پنجشنبه، بخش اول رقابت کمدین‌ها آغاز می‌شود. در سری تازه این مسابقات ۲۰شرکت‌کننده در پنج مرحله با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت یک کمدین در جریان این مسابقه با رای داوران و مردم، کمدین برتر می‌شود. حسن معجونی، امیر‌مهدی ژوله و رامبد جوان، مسابقه «خنداننده‌شو ۳» برنامه «خندوانه» را داوری می‌کنند.

 

 

«صد دانه یاقوت» در امید
اجرا: سینا هوشمندی‌نژاد، آلا خامه‌یار، شکیبا میر‌سعید، نیما دلاوری و فاطمه امجدیان.
چی به چی: ویژه‌برنامه زنده شب یلدای شبکه امید با عنوان «صد دانه یاقوت» است که به‌صورت زنده با همکاری شبکه رادیویی ایران‌صدا روی آنتن می‌رود. این برنامه از امشب به مدت سه شب ساعت ۲۰ تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه با حضور برنامه‌سازان حوزه کودک و نوجوان و پیشکسوت‌های رادیو روی آنتن می‌رود. حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و نقالی از آیتم‌های این برنامه است.
همچنین برنامه‌های «لوبیا یلدا زود بیا» ساعت ۱۸، «کی میاد ستاره‌چینی» ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه و «آوانوا» ساعت ۲۴ در شب یلدا روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

جام‌جم با شب‌نشینی
اجرا: عبدالرضا امیراحمدی و زهره‌سادات هاشمی.
چی به چی: سری جدید «شب‌نشینی» با ویژه‌برنامه شب یلدا روی آنتن شبکه جام‌جم قرار خواهد گرفت. آیتم‌های متنوع همراه با حضور هنرمندان، خوانندگان و بازیگران همراه با چهره‌های فرهنگی با پلاتوهای زیبا از سرزمین کهن ایران تقدیم نگاه مخاطبان شبکه خواهد شد. همچنین«صبح پارسی» هم بوی یلدا می‌گیرد. این برنامه در هفته جاری میزبان هنرمندان و مهمانانی خواهد بود که هر یک به بیان خصوصیات و ویژگی‌های این سنت کهن ایرانی می‌پردازند و لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان رقم خواهند زد. آیتم‌های متنوع شب یلدا در «خانه مهر» با حضور دکتر مهران بابایی، فوق‌تخصص کبد و گوارش در باب رعایت نکات مربوط به سلامت مخاطبان برای این شب در‌نظر گرفته شده، در ادامه استاد غلامحسین مراقبی، استاد شعر و ادبیات مروری به اشعار و ضرب‌المثل‌های شب یلدا در ادبیات ایران‌زمین همراه با حافظ‌خوانی می‌پردازد. در ادامه خواننده جوان حسام عبدی به اجرای برنامه خواهد پرداخت. در آیتم آشپزی با حضور مریم دولت‌آبادی، غذای یلدایی برای مخاطبان ارائه خواهد شد و در پایان سنت خاص و چشم‌نواز سفره‌آرایی شب یلدا را با حضور خانم سالاری، به نگاه مخاطبان جام‌جم تقدیم خواهیم کرد. مجریان برنامه در این ویژه‌برنامه زهرا شوقی، المیرا سماواتی، آقایان امیر رضایی و سینا مقدم خواهند بود.

 

فیلم‌های یلدایی
شبکه‌های نمایش، کودک و امید در یلدا ی امسال چندین فیلم سینمایی پخش می‌کنند.
هدیه پرماجرا
این فیلم تلویزیونی به کارگردانی محمدجواد صالحی، امشب ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه از شبکه امید پخش خواهد شد.
قصه: درباره ارسلان پسر نوجوانی است که تصمیم دارد در آینده به فوتبالیست بزرگی تبدیل شود. به‌دلیل بیماری قلبی، والدین‌اش به او اجازه بازی نمی‌دهند اما مدتی است که پزشک معالجش به پدر و مادر او گفته است که می‌تواند فوتبال بازی کند. پدر و مادر او به‌دلیل بهبودی‌اش مهمانی گرفته‌اند و گوسفندی را نیز گرفته‌اند تا برایش قربانی کنند.
بازیگران: میرطاهر مظلومی، مریم امیرجلالی، شیوا خسرومهر، گیتی معینی، صدیقه کیانفر، عباس محبوب، افشین سنگ‌چاپ، کوروش خزاعی‌اصل، بیتا کریم‌خانی، امیر متقی‌طلب، وحید اسمی‌خانی، علی جدیدی و کسری شیراوند.
ماه را قول بده
این فیلم به کارگردانی کن جوبنویل امروز ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
قصه: داستان رمانتیکی بین یک کارمند و رئیس در حال ورشکسته شدن را روایت می‌کند که ... .
بازیگران: هنری چرنی، شان اشمور، کولت استیونسن و ریچارد دونات
بلندترین شب سال
این فیلم به کارگردانی منوچهر هادی، امروز ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
قصه: داستان این فیلم درباره رحیم یک پسر روستایی است که به انگیزه شرکت در یک آزمون استخدامی، شب یلدا از تبریز به تهران می‌آید. تقدیر به گونه‌ای رقم می‌خورد که او شب را در خیابان به صبح برساند و ... .
بازیگران: حسین عابدینی، زنده‌یاد علی سلیمانی، ناصر گیتی‌جاه، عطیه معصومی و زنده‌یاد صدیقه کیانفر
داستان پلیس ۲
این فیلم به کارگردانی جکی چان، امروز ساعت ۱۵ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
قصه: کاکویی چان باید گروهی اخاذ که بمب‌گذاری می‌کنند را متوقف کند. از طرف دیگر دشمنان قبلی چان نیز تصمیم به گرفتن انتقام دارند که ... .
بازیگران: مگی چونگ و جکی چان
قتل در قطار سریع‌السیر شرق
این فیلم به کارگردانی کنت برانا، امروز ساعت ۱۷ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
قصه: هرکول پوآرو پس از حل‌وفصل‌کردن آخرین پرونده‌اش تصمیم می‌گیرد برای مدتی استراحت کند و به تعطیلات برود اما دوباره به لندن فراخوانده می‌شود تا در یک قطار سریع‌السیر حضور یابد اما روز بعد از حضور پوآرو، قتلی در قطار اتفاق می‌افتد و طی آن فردی به‌نام رچت به قتل می‌رسد که ... .
بازیگران: کنت برانا و جانی دپ
جومانجی، مرحله نهایی
این فیلم به کارگردانی جیک کاسدان، امشب ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
قصه: همه دوستان بازی جومانجی مشغول کارهای خود هستند و دوره دبیرستان را به اتمام رسانده‌اند. ادی، پدربزرگ اسپنسر با آنها زندگی می‌کند. اسپنسر و بتانی هر دو دانشجو و به هم علاقه‌مند هستند ولی نمی‌توانند آن را ابراز کنند. قرار است همه بچه‌ها برای خوردن صبحانه در کافه قدیمی که متعلق به ادی و دوستش مایلو بوده جمع شوند ولی اسپنسر نرفته است و دوستانش به زیرزمین خانه آنها رفته و متوجه می‌شوند که اسپنسر وارد بازی شده و آنها هم به اتفاق مایلو و پدربزرگ ادی وارد بازی می‌شوند. حالا همه با هم باید تلاش کنند تا جواهری را که دست یورگن بی‌رحم است به دست بیاورند تا ... .
بازیگران: دواین جانسون، جک بلک و کوین هارت
ملاقات با والدین
این فیلم به کارگردانی جی روچ، امشب ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
قصه: مردی به‌نام گرگ فاکر تصمیم می‌گیرد با والدین دختر مورد علاقه‌اش دیدار کند تا رضایت آنها را برای ازدواج با او جلب کند. البته پدر شکاک و بدگمان آن دختر، چالش‌هایی را برایش به وجود می‌آورد که ... .
بازیگران: رابرت دنیرو و بن استیلر
مرد عوضی
این فیلم به کارگردانی محمدرضا هنرمند، امشب ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
قصه: خسرو پذیرش، مخترع یک پودر جادویی لباسشویی، به یک کارخانه تولید پودر می‌رود تا با دیدن مدیرعامل، اختراعش را به تولید برساند. اما تصادفا از آسانسور پرتاب و به بیمارستان منتقل می‌شود. بازیگران: پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، افسانه بایگان، حمید لولایی، نادر سلیمانی، زنده‌یاد رضا ژیان و ...

یک رادیوی یلدایی
هر یک از شبکه‌های رادیویی هم برنامه‌های یلدایی متفاوتی را برای پخش در نظر گرفته‌اند که در ذیل به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.
شب اناری /رادیو سلامت
مرجان قندی، مشاور و سردبیر برنامه شب اناری در این باره به جام‌جم می‌گوید: ویژه‌برنامه شب اناری از ساعت۲۲ به مدت دو ساعت از گروه سلامت جسم رادیو سلامت به مناسبت شب یلدا تهیه و پخش می‌شود. در این برنامه بخش‌های متنوعی را تقدیم شنوندگان خواهیم کرد. مسابقه، گزارش‌هایی از استان‌های مختلف درباره آداب و رسوم در شب یلدا و... در این برنامه پخش می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: همچنین با مدافعان سلامت صحبت می‌کنیم و خاطراتی را که از یلداهای گذشته دارند تعریف خواهند کرد. برای شنوندگان فال حافظ هم می‌گیریم. همچنین پزشکان از یلداهای گذشته برای شنوندگان می‌گویند. در ویژه‌برنامه شب اناری هم درباره خوراکی‌های این شب و خواص آن خواهیم گفت. به هر حال مردم باید مراقب باشند دورهمی‌ها به گسترش بیماری کرونا منجر نشود. این برنامه به تهیه‌کنندگی موسی نظری و گویندگی مسعود خواجه‌وند و رحیمیان پخش می‌شود. برنامه شامل آیتم‌های متنوعی است. مستندهای گزارشی با نام طعم انار داریم که سری به بازارهای شب یلدا می‌زنیم و حال‌وهوای مردم را جویا می‌شویم.
قندی اشاره می‌کند: مسابقه از کی بپرسیم بین نسل‌های مختلف پدران و نوه‌هاست که تولیدی ضبط شده و در این برنامه پخش می‌شود. در بخش طلایه‌داران با ایثارگران و مدافعان سلامت صحبت می‌کنیم که شب یلدا شیفت هستند و به مردم خدمات می‌دهند. همچنین بخش‌های نمایشی و طنز برای شنوندگان تدارک دیده شده است و تلاش می‌کنیم دو ساعت شادی بخش را برای مردم در نظر بگیریم. در مجموع سعی داریم مردم را با سنت‌های شهرهای مختلف ویژه شب یلدا آشنا کنیم.
حافظ خوانی/ رادیو تهران
شبکه رادیویی تهران با برنامه‌های شب انار، پارک شهر، تهران ما سلامت، سعادت آباد، تهران من و ... در دورهمی‌ شب یلدا همراه مخاطبان می‌شود. ویژه‌برنامه شب انار شب یلدا به صورت زنده ساعت۱۹ تا۲۳و۳۰دقیقه با بخش‌های حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی روی آنتن می‌رود. از بخش‌های این برنامه می‌توان به گفت‌وگو در زمینه رسم و رسومات شب یلدا در ایران باستان با حضور اسدا... معظمی‌ گودرزی و دکتر پریچهر سلطانی با بیان رسم و رسوم شب یلدا در اقوام ایرانی و سنت‌های محلی اشاره کرد.
«به شیرینی شب»/ رادیو صبا
رادیوصبا با ویژه برنامه «به شیرینی شب » در فضایی شاد و صمیمی آخرین شب پاییز را همراه مخاطبان جشن می‌گیرد. برنامه‌ زنده به شیرینی شب دربلندترین شب سال از ساعت ۲۰ به مدت چهار ساعت همراه شنوندگان می‌شود. این برنامه با گپ و گفتی خودمانی با مهمان‌های ویژه که جمعی از هنرمندان عرصه سینما و موسیقی هستند، پخش آتیم‌های متنوع، گزارش‌های مردمی و موسیقی‌های شاد، شب یلدایی به یاد ماندنی برای مخاطبان می‌سازد. مژگان فرزین، تهیه کننده این برنامه گفت: ویژه‌برنامه به شیرینی شب با بخش‌های متنوع مسابقه تلفنی، فال حافظ، نمایش، گزارش‌های مردمی واجرای موسیقی زنده این شب بلند را در کنار مهمان‌های ویژه برای مخاطبان شیرین و خاطره‌انگیز می‌کند. برای مهمان‌های برنامه یک مسابقه زنده طراحی شده که در آن مهمان‌ها در موقعیت طنزی که برای آنها تعریف شده، قرار می‌گیرند و پاسخگوی سوالات مسابقه می‌شوند که از بخش‌های جالب و شنیدنی این برنامه است.

فاطمه عودباشی - رسانه / روزنامه جا‌م‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها