شرایط جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر ویژه اهالی موسیقی منتشر شد.
کد خبر: ۱۳۴۹۱۳۸
شرایط جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر منتشر شدبه گزارش جام جم انلاین لرستان: معاونت هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: صندوق اعتباری هنر در راستای حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و ایجاد زمینه های لازم برای شکوفایی ظرفیت های فرهنگی و هنری کشور بنیانگذاری شده که خدمات و پشتیبانی های فرهنگی و هنری به هنرمندان مورد تایید ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت معاونت فرهنگی و هنری در سراسر کشور ارائه می دهد.
 
فرید رحمتی با اشاره به شرایط جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر، تصریح کرد: پیش از این برای عضویتِ هنرمندانِ پویا در صندوق، معرفی نامه ای از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای صندوق اعتباری هنر صادر می شد و هنرمند تایید شده با مدارک شناسایی در تارنمای صندوق اعتباری هنر ثبت نام و مراحل تایید را بدون نیاز به ارائه مستندات فرهنگی و هنری طی می کرد.
 
وی ادامه داد: اما از مهرماه سالجاری شرایطِ اختصاصی از جانب صندوق در نظر گرفته شده که برای تایید هنرمندان در زمینه موسیقی رشته های آهنگسازی، تنظیم آهنگ، نوازندگی، خوانندگی و رهبری ارکستر؛ ارائه مستندات هنری موارد زیر اجباری است.
 
رحمتی بیان کرد: دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با حداقل پنج سال سابقه کنشگری حرفه ای و مستمر در آن زمینه، در صورت عدم داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، حداقل ده سال سابقه کنشگری مستمر و حرفه ای در رشته های یاد شده با نشاندادن اسناد و تائیدیه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی الزامی است.
 
رحمتی افزود: این کارنامکِ(:رزومه) کنشگریِ حرفه ای و مستمر شامل: مدرک درجه هنری، لوح تقدیر جشنواره ها و مسابقات در سطح شهرستان، استان، ملی، بین المللی و …، پوستر کنسرت ها و کارگاه های آموزشی، در صورت مدرس بودن دارا بودن کارت صلاحیت تدریس و یا گواهی تدریس از آموزشگاه آزاد موسیقی مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مهر و امضاء زنده، مشارکت در آثار تولیدی از جمله تک آهنگ ها و یا آلبوم موسیقی با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا هرگونه مدرکی که گواه فعالیت ده ساله اخیر است.
 
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تایید کرد: چنانچه هنرمندان طالب به عضویت در صندوق بعنوان نوازنده یا خواننده آزاد در جشن ها، سفره خانه ها و تالارها کنشگری دارند و فاقد کارنامکِ هنری مکتبوب اند؛ می بایست دارای کارت شناسایی فعالیت مجاز در سفره خانه ها و تالارها و مجامع عمومی که با نظارت اداره اماکن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن موسیقی لرستان صادر می گردد باشند.
 
رحمتی گفت: بدیهی‌است به همراه داشتن گواهی فعالیت در بازه زمانی ده سال اخیر از تالار یا سفره خانه مد نظر برای تایید فعالیت هنرمندان ویژه تالارها و سفره خانه ها، مورد نیاز است.
 
وی با اشاره به دیرکردِ تاییدِ عضویتِ متقاضیان در صف انتظار صندوق اعتباری هنر افزود: کارنامکِ هنری نیز علاوه بر ارائه به انجمن موسیقی لرستان در صورت تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تایید صلاحیت عضویت می بایست در تارنمای صندوق اعتباری هنر بارگذاری گردد.
 
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است ارائه کارنامکِ کاریِ ۱۰ ساله اخیر، برای عضویت هنرمندان کلیه رسته های هنری مانند نویسندگان، روزنامه نگاران، سینما، هنرهای نمایشی و تجسمی نیز اجباری است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها