سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در ۹ استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۸۷۸۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، این سامانه بارشی در ۲ روز آینده در غرب و جنوب غرب کشور فعال است؛ بر این اساس امروز بارندگی، وزش باد شدید و گاهی رعدوبرق را برای استان‌های خوزستان، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ کرمانشاه،‌ غرب خلیج‌فارس، تهران، کرج، قزوین، اصفهان و زنجان خواهیم داشت.

فردا (دوشنبه) علاوه بر این مناطق، بارش‌ها به استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی، مناطق جنوبی گیلان، مازندران، برخی مناطق یزد و شمال فارس هم کشیده می‌شود.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود. روز سه‌شنبه در شمال‌شرق، شرق و مناطق مرکزی، چهارشنبه در شمال شرق و سواحل دریای خزر و پنجشنبه در سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

تاثیر این بارش‌ها برای امروز (یکشنبه)‌ در استان‌های لرستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، قم، غرب اصفهان، شمال فارس، جنوب کردستان و برای فردا (دوشنبه)‌ در شمال کردستان، مرکزی، همدان، قزوین، زنجان، قم، البرز، تهران، اصفهان و یزد خواهد بود.

سازمان هواشناسی احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید و کولاک برف در جاده های کوهستانی، در نواحی مستعد بارش تگرگ و احتمال تاخیر در پروازها را پیش‌بینی کرده است.

این سازمان به هم‌وطنان توصیه کرد تا از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، در عبور از جاده‌های کوهستانی احتیاط کرده و خودروهای خود را به لوازم ایمنی، حرارتی و سوخت مجهز و از تردد در حاشیه رودخانه‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و کاشت محصولات پاییزه تا اتمام بارش‌ها خودداری کنند.

این سازمان برای روز دوشنبه، افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را به‌ویژه در ساعت‌های صبحگاهی، برای مناطق تهران، کرج، تبریز و مشهد پیش‌بینی و اعلام کرده است با افزایش آلاینده‌ها، شاخص کیفیت هوا برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار خواهد گرفت.

برپایه اعلام سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز نیمه ابری گاهی همراه با بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها