به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز ؛

سالیانه چند نفر از HIV می میرند؟

در پدیده‌ای به‌شدت نادر،

بیماری ایدز یک آرژانتینی خودبه‌خود بهبود یافت

در یک رویداد بسیار نادر، یک زن آرژانتینی توانست بدون درمان و سلول بنیادی ویروس اچ آی وی را از بدن خود پاکسازی کند.
کد خبر: ۱۳۴۸۰۲۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این زن که ترجیح می‌دهد ناشناس بماند و بیماری‌اش در سال ۲۰۱۳ تشخیص داده شد، بتازگی چندین آزمایش ویروس اچ آی وی انجام داده که تمامی آن‌ها منفی بوده و علائم بیماری ایدز را نیز ندارد.

این بیمار تنها در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ که باردار بود از دارو‌های ضدویروس استفاده کرد. پس از به دنیا آوردن یک نوزاد سالم و بدون اچ آی وی، این زن درمان خود را متوقف کرد و به نظر می‌رسید که ویروس دیگر در بدن او وجود ندارد.

یکی از راه‌های درمان بیماری ایدز، استفاده از دارو‌های ضدویروس برای درمان عفونت در مراحل اولیه آن و کاهش سرعت پیشرفت بیماری است. پژوهشگرانی که قصد درمان ویروس اچ آی وی را دارند، تلاش می‌کنند مقدار ویروس را به سطحی برسانند که حتی بدون درمان هم تکثیر نشود.

راه دیگر که امکان موفقیت آن اندک است، حذف کامل ویروس یا اجزای تکثیر شونده آن در بدن است. بیمار آرژانتینی از این طریق بهبود یافته است.

در گذشته موارد مشابه دیگری از بهبود خودبه‌خود بیماران ایدزی ثبت شده است. این افراد سلول‌های بنیادی دریافت کرده بودند که به بدن آن‌ها در مبارزه با ویروس و از بین بردن کامل آن کمک کرده بود. با این حال، بیمار آرژانتینی هیچ‌گونه سلول بنیادی دریافت نکرده و به نظر می‌رسد تنها از طریق ضدویروس‌ها درمان شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها