گارد راس آمریکایی تیم شهرداری گرگان در گفت‌و‌گو با جام‌جم

قهرمانی، مهم تر از همه پرتاب های ۳ امتیازی دنیا!

 اهالی بسکتبال و افرادی که به این رشته علاقه‌مند هستند از «پری پتی» بازیکن آمریکایی تیم شهرداری گرگان ضربه طلایی اش را به خاطر می آورند.
کد خبر: ۱۳۴۷۶۷۱

به گزارش جام جم آنلاین ، فصل گذشته بود که پرتاب سه امتیازی باورنکردنی پتی مقابل مهرام در ثانیه صفر، باعث تساوی و در ادامه قهرمانی شهرداری گرگان شد و سبب گردید نام این بازیکن در لیگ برتر بسکتبال ایران بیشتر از هر نام دیگری سر زبا‌ها باشد. این گارد راس از سال ۱۳۹۷ به ایران آمد و با نماینده گرگان قرارداد امضا کرد. سه فصل، گذشته و او روز به روز تجارب بیشتری در این شهر به دست می آورد.

حالا پتی ۳۳ ساله و هم تیمی‎هایش در شهرداری گرگان در این فصل به دنبال قهرمانی هستند. پس از دیدار تیم‌های شهرداری گرگان و نفت آبادان از سری رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با این بازیکن در سالن بسکتبال آزادی همکلام شدیم. او در این دیدار باز هم پرتاب‎های سه امتیازی انجام داد.

 در این فصل باز هم در گرگان ماندید.
گرگان خیلی جای خوبی است و من عاشق اینجا هستم. من تیم شهرداری گرگان را دوست دارم، بازیکنانش را هم همینطور. همه اینها دلیل خوبی بود برای این‌که یک فصل دیگر اینجا بازی کنم. اینجا هماهنگی خوبی بین بازیکنان وجود دارد و ما تیم آماده‌ای هستیم. برای یک بازیکن بسیار ارزشمند است جایی بازی کند که در آن اتحاد و هماهنگی وجود دارد. من فکر نمی‌کنم این شرایط خوب را در جای دیگری می‎توانستم تجربه کنم.

 چقدر در رابطه با یک قهرمانی دیگر در این فصل اطمینان دارید؟
بسیار زیاد اطمینان دارم. یکی از دلایل من برای ماندن در گرگان این بود که می‎دانستم اینجا شانس قهرمانی زیاد است و می‌توانم بار دیگر آن را تجربه کنم. تیم شهرداری گرگان تیم خوبی در ایران است و آن‌طور که من متوجه شده‎ام در این فصل از بسیاری از تیم‌ها شرایط بهتری داریم، همان‌طور که این شرایط در فصل گذشته وجود داشت. اما موفقیت به این راحتی نیست و باید خیلی تلاش کنیم.

 رقیب اصلی شهرداری گرگان برای قهرمانی در این فصل؟
در گروه ما چند تیم به هم نزدیک هستند. ذوب‌آهن خیلی تیم خوبی است و من فکر می‌کنم نزدیک‏ترین رقیب ماست. البته من تیم کرمان را نادیده نمی‌گیرم. در واقع هیچ تیمی را نباید نادیده گرفت. باید بگویم همه تیم‏ها رقیب ما هستند و هر کدام برای ما تهدیدی محسوب می‎شوند.

 بزرگ‎ترین تجربه‌ای که در بسکتبال ایران به دست آوردید چه بود؟ آن پرتاب سه امتیازی و یا قهرمانی‌های فصل گذشته؟
آن پرتاب سه امتیازی که همه به آن خیلی توجه کردند بخشی از تجربه‎ای بود که در نهایت به قهرمانی رسید. برای من هیچ چیز ارزشمندتر از قهرمانی نیست و تمام پرتاب‎های سه امتیازی دنیا را هم بزنم باز هم برایم قهرمانی مهم‎تر است. قهرمانی با تیمی که فضا و شهر آن را دوست داری خیلی زیباست.

 همه‌گیری کرونا مدت‌ها همه چیز را فلج کرد، از جمله بسکتبال.
تجربه بسیار بدی بود و امیدوارم این بیماری بالاخره برای همیشه محو شود. به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای بی‌قرار بودم اما اکنون شاد و خوشحال هستم.

 در مجموع، بسکتبال ایران را چطور می‌بینید؟
من پیش از این‌که به ایران بیایم اطلاعات کافی جمع‌آوری کرده بودم اما وقتی وارد اینجا (ایران) شدم به این نتیجه رسیدم کیفیت چیزی که در بسکتبال ایران وجود دارد از اطلاعاتی که  من به دست آورده بودم بالاتر است. ایران موقعیت بسیار خوبی در بسکتبال آسیا دارد. من استعدادهای زیادی را در کشور شما دیدم و لذت بردم. اینجا برایم تجربه ای لذت‌بخش بود و من آرزو می‌کنم این تجربه لذت بخش مدت‎ها طول بکشد. اطمینان دارم گرگان بهترین انتخاب ممکن برای من در ایران بود و اگر انتخاب دیگری غیر از این داشتم شاید پشیمان می‏شدم و زود ایران را ترک می‏کردم.
هیلدا حسینی خواه  / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها