کلیک از میزان اثرگذاری ایموجی‌ ها در شبکه‌ های اجتماعی گزارش می‌دهد

شکلک‌های کار راه‌انداز

به احتمال زیاد ایموجی‌ها را چیزهای جالب، خلاقانه و سرگرم‌کننده تصور می‌کنید. پس چرا از آنها در صفحه‌های شبکه‌های مجازی استفاده نمی‌کنید؟
به احتمال زیاد ایموجی‌ها را چیزهای جالب، خلاقانه و سرگرم‌کننده تصور می‌کنید. پس چرا از آنها در صفحه‌های شبکه‌های مجازی استفاده نمی‌کنید؟
کد خبر: ۱۳۴۷۵۱۶

در این گزارش، به شما خواهیم گفت چرا صفحه کسب‌وکار شما باید از ایموجی‌ها در پست‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کند. برخی معتقد هستند عکس بیشتر از هزار کلمه ارزش دارد و استفاده از عکس‌ها برای کمپین‌های تبلیغاتی می‌تواند احساسات شما را نشان دهد. با ایموجی می‌توانید احساساتی در این سطح را تنها با کلیک نشان دهید.

ایموجی‌ها در دهه اخیر توانسته‌اند محبوب شوند؛ ولی جالب است بدانید، ایموجی‌ ها برای اولین‌بار توسط یک آژانس بازاریابی ژاپنی در دهه ۱۹۹۰ ساخته شده است. در سال ۲۰۱۱، شرکت اپل بخش ایموجی‌ ها را به کیبورد آی‌او‌اس ۵ اضافه کرد و این چهره‌های کوچک توانستند توجهات را به خود جلب کنند. اکنون ۱۶۲۰ ایموجی در این کیبورد وجود دارد و بیشتر نیز خواهد شد.

اهمیت ایموجی‌ ها در شبکه‌های مجازی

اگر به صفحه برندهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی نگاهی بیندازید، خواهید دید که بیشتر آنها از ایموجی‌ها در پست‌ها و هنگام پاسخگویی به کامنت‌ها خود استفاده می‌کنند. طبق تحقیقات WordStream، استفاده از ایموجی باعث می‌شود نرخ تعاملات در توییتر ۲۵درصد و در فیسبوک تا ۵۷درصد افزایش یابد. طبق این آمارها، ایموجی‌ها می‌توانند بر احساسات مخاطبان شما در سطح عمیق‌تری تاثیر بگذارند.

برند شما را انسانی‌تر جلوه می‌دهند

وقتی مخاطبان به برند شما اعتماد کنند، به احتمال زیاد، آنها شما را به افراد دیگر توصیه خواهند کرد و در بلندمدت به حمایتگران شما تبدیل خواهند شد. با ایموجی‌هایی که مخاطبان شما هر روز در پیام‌ها و پست‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند، می‌توانید برند خود را انسانی‌تر نشان دهید. برای مثال، با آنها لیست بسازید و تیتر پست‌های خود را با نشانه‌ها مشخص کنید. به خاطر داشته باشید استفاده زیاد از ایموجی و عدم تحقیق درباره مخاطبان ممکن است موجب رنجش آنها شود.

می‌توانید بهتر با مخاطبان ارتباط بگیرید

اگر ایموجی‌ها درست استفاده شوند، می‌توانند تعاملات صفحه شما در شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهد. اولین چیزی که در یک پست متنی دیده می‌شود، ایموجی‌ها هستند. اعلان‌های ایموجی‌دار ۸۵‌درصد بیشتر از اعلان‌های فقط متنی می‌توانند کاربر را ترغیب به باز کردن آن کنند.

ایموجی‌ها می‌توانند لحن پیام شما را دوستانه‌تر کنند و احساساتی را که نمی‌توانید به تنهای با متن بیان کنید را نشان دهند بنابراین بهتر است هنگام پاسخگویی به کامنت‌ها، از ایموجی استفاده کنید. از ایموجی‌های دوستانه استفاده کنید تا چهره کسب‌وکار خود را مثبت نشان دهید.

جالب است بدانید در اینستاگرام نرخ تعامل پست‌های با ایموجی 2.21 درصد و نرخ تعامل پست‌های بدون ایموجی 1.77 درصد است. به عبارت دیگر، ایموجی می‌تواند نرخ تعامل را ۴۸درصد افزایش دهد.

همچنین طبق تحقیقات بنیانگذار WordStream، در توییتر نیز توییت‌های با ایموجی، نرخ تعاملی به میزان 25.4 درصد بیشتر از توییت‌های بدون ایموجی داشته‌اند. شما نیز بهتر است نرخ تعامل پست‌های بدون ایموجی و با ایموجی خود را مقایسه کنید و اگر آژانس مارکتینگ هستید نتایج را با مشتری‌های خود در میان بگذارید.

ایموجی‌ ها جهانی هستند

می‌توانید با ایموجی‌ها با مشتری‌های سراسر جهان ارتباط برقرار کنید زیرا معنی ایموجی‌ها در هر کشور و زبانی یکسان است. کسب‌وکار‌ها با استفاده از این مزیت می‌توانند در هزینه‌های ترجمه، طراحی و بومی‌سازی معنی متن برای هر کشور صرفه‌جویی کنند. با روش داستانگویی با ایموجی، مخاطبان به‌آسانی می‌توانند منظور شما را درک کنند. برای مثال، به این توییت مک دونالد توجه کنید. از ایموجی‌های ساده و آشنا برای مخاطبان جهانی خود استفاده کنید. جالب است بدانید می‌توانید از هشتگ ایموجی نیز در اینستاگرام استفاده کنید. برای مثال، اگر برای قنادی خود یک پیج دارید، از هشتگ ایموجی کیک و شیرینی استفاده کنید.

کمپین‌ های بازاریابی خلاقانه‌ای را بسازید

برای متمایز دیده شدن در دنیای دیجیتال باید خلاقیت و نوآوری‌های منظمی داشته باشید و بر ترندهای هر شبکه اجتماعی تمرکز کنید. برندهای مشهور از ایموجی‌ها استفاده‌های فراوانی می‌کنند. برای مثال، برند والت دیزنی از ایموجی‌ها برای تبلیغ «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» و معرفی BB۸ استفاده کرده است. صندوق جهانی طبیعت نیز برای افزایش آگاهی درباره حیوانات در حال انقراض، ۱۷ ایموجی از حیوان‌های در خطر انقراص ساخت و کاربران را تشویق کرد مبلغی را اهدا کنند. جالب است بدانید هشتگ #EndangeredEmoji بیش از ۵۵۹ هزار بار در توییتر منشن شده است.

خودبزرگ‌بینی را دور بیندازید

بسیاری از کسب‌وکارها معتقد هستند ایموجی‌ها برای شرکت‌های لباس و مد مناسب است نه برندهای مالی. کاربران شبکه‌های اجتماعی، کاربران ایموجی هستند. حتی دولت‌ها و شرکت‌های حقوقی نیز از ایموجی‌ها استفاده می‌کنند. اگر استفاده از ایموجی برای کسب‌وکار شما مناسب نیست، پس برای کاربران اینترنتی نیز مناسب نخواهد بود. از ایموجی‌های خنده‌دار برای ارتباط با مشتری‌های خود استفاده کنید، برای مثال، ایموجی زدن به صورت برای پسورد اشتباه مناسب است. تحقیق درباره نحوه استفاده رقبا از ایموجی‌ها را نیز فراموش نکنید.

Emojipedia، Emoji Tracker، Apple Animoji ابزارهای مرتبط با ایموجی برای مدیران شبکه‌های اجتماعی هستند.

نتیجه‌گیری: 
قبل از اضافه کردن ایموجی به استراتژی بازاریابی، از خود بپرسید آیا ایموجی با برندتان هماهنگ است؟ همچنین قبل از استفاده از ایموجی‌ها، حتما درباره معنی هر ایموجی تحقیق کنید. شناختن و درک مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا شما باید بدانید چگونه به ایموجی‌ها واکنش نشان خواهند داد. به خاطر داشته باشید استفاده برندهای مشابه از ایموجی به این معنی نیست که این استراتژی برای شما نیز سودمند است. مخاطبان شما در کدام مکان و کدام زمان فعال هستند و چگونه با پست‌های فعلی شما ارتباط برقرار می‎کنند؟ جواب این سؤالات به شما کمک می‌کنند تا استراتژی بازاریابی مناسب کسب‌وکار خود را پیدا کنید.

سیده زهرا حسینی - خبرنگار / ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها