بخاری‌های غیر استاندارد کشنده اند

به استاندارد بودن بخاری توجه کنید

کاهش حوادث گازگرفتگی با رعایت توصیه‌های ایمنی

فرهنگ سازی و آموزش استفاده صحیح و ایمن از گاز طبیعی در کاهش حوادث ناشی از آن تاثیر بسزایی دارد.
کد خبر: ۱۳۴۷۰۸۹
کاهش حوادث گازگرفتگی با رعایت توصیه‌های ایمنیبه گزارش جام جم آنلاین اردبیل؛  هر سال با شروع فصل سرما، تعداد زیادی از هموطنان به دلیل بی توجهی به مسائل ایمنی مرتبط با استفاده از گاز طبیعی، دچار حادثه شده یا جان خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز ضرورت فراوان دارد.


کاهش حوادث گازگرفتگی با رعایت توصیه‌های ایمنی

مهمترین علت‌های گاز گرفتگی
مسدود شدن راه خروج گاز مونوکسید کربن به هر علتاستفاده از دودکش‌های غیر استاندارد استفاده از اجاق‌های خوراک پزی فاقد دودکش برای گرمایشاستفاده از گاز‌های پیک نیکی برای گرم کردن محیطقراردادن آبگرمکن در داخل حمام


مشترکین گاز طبیعی بایستی پیش از رسیدن فصل سرما همه وسایل گرمایشی خانه خود را سرویس کنند تا با کمترین مشکل در فصل سرما مواجه شوند.

زمانی که گاز در هوا منتشر شود با هوا ترکیب شده و می‌تواند در صورت رسیدن به شعله آتش یا یک منبع قابل اشتعال آتش گیرد، گاز طبیعی به هیچ وجه سمی نیست، اما در صورتی که به مقدار زیاد در فضایی بسته جمع شود، اکسیژن هوا را از میان برده و موجب بی‌هوشی می‌شود.
 
استفاده از یک شیر و گرفتن انشعاب از آن برای چند وسیله گازسوز غیراستاندارد و ممنوع است.شیر‌هایی که مورد استفاده نیست باید با درپوش مسدود شود.هر وسیله گازسوز نظیر بخاری و آبگرمکن نیازمند دودکشی مستقل با کلاهک H شکل است.محل اتصال وسیله گازسوز با دودکش را هرچند گاه مورد بازدید قرار داده و از اتصال محکم آن مطمئن شوید.
 
در صورتی که شهروندان متوجه نشت گاز شدند و احساس کردند گاز در داخل فضای خانه آن‌ها پر شده است، ابتدا باید درب‌ها و پنجره‌ها را باز کرده، از کشیدن سیگار و یا زدن کبریت و یا کلید برق و یا روشن کردن لوازم برقی خودداری کنند تا هیچ منبع قابل اشتعالی را به وجود نیاورند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها