این داروی 4 دلاری درمان زودهنگام کروناست؟

یک داروی ضدافسردگی به عنوان داروی درمان زودهنگام بیماری کرونا شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۳۴۵۰۵۳

به گزارش جام جم آنلاین ،  یک داروی ضدافسردگی که در کانادا و امریکا ارزان قیمت است نیاز به بستری شدن در بیمارستان در میان بزرگسالان پرخطر مبتلا به کووید-19 را کاهش می دهد.

محققان یک قرص مورد استفاده برای افسردگی و اختلال وسواس اجباری را آزمایش کردند. این قرص برای کاهش التهاب شناخته شده بود و در مطالعات کوچکتر امیدوارکننده به نظر می رسید.

آنها نتایج را با مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، که دستورالعمل های درمانی را منتشر می کند، به اشتراک گذاشته اند و امیدوارند که توصیه سازمان بهداشت جهانی را دریافت کنند.

دکتر ادوارد میلز، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه مک مستر در همیلتون واقع در انتاریوی کانادا گفت: «اگر سازمان جهانی بهداشت این دارو را توصیه کند، خواهید دید که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.»

 وی افزود: «بسیاری از کشورهای فقیر این دارو را به راحتی در دسترس دارند. ما امیدواریم که منجر به نجات جان افراد زیادی شود.»

این قرص که فلووکسامین نام دارد برای یک دوره درمان کرونا در کانادا و آمریکا 4 دلار هزینه دارد. در مقایسه، هزینه درمان آنتی بادی IV حدود 2 هزار دلار و قرص آزمایشی ضد ویروسی با برند مرک «Merck» برای کووید19 حدود 700 دلار در هر دوره است. برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در نهایت درمان‌های مختلف به صورت ترکیبی برای مبارزه با ویروس کرونا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

محققان این داروی ضدافسردگی را روی تقریباً هزار و 500 برزیلی که اخیراً به ویروس کرونا مبتلا شده بودند و به دلیل سایر مشکلات سلامتی مانند دیابت در معرض خطر بیماری شدید قرار داشتند، آزمایش کردند. حدود نیمی از آنها داروی ضد افسردگی را به مدت 10 روز در خانه مصرف کردند و بقیه قرص های ساختگی (دارونما) دریافت کردند. آنها به مدت چهار هفته تحت آزمایش قرار گرفتند تا ببینند چه کسی در بیمارستان بستری شده و چه مدت آنجا مانده است.

در گروهی که دارو مصرف کردند، 11 درصد نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا اقامت طولانی مدت در اورژانس داشتند. این در حالی است که 16 درصد از گروه دارونما نیاز به بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا داشتند. نتایجی که در مجله Lancet Global Health منتشر شد، آنقدر قوی بود که کارشناسان مستقلی که این مطالعه را زیر نظر داشتند توصیه کردند که زودتر آن را متوقف کنید زیرا نتایج واضح بودند.

سوالاتی در مورد بهترین دوز وجود دارد، اینکه آیا بیماران کم خطر نیز ممکن است سود ببرند و آیا این قرص باید با سایر درمان ها ترکیب شود یا خیر.

پروژه بزرگ‌تر هشت داروی موجود را بررسی کرد تا ببیند آیا می‌توانند علیه ویروس همه‌گیر عمل کنند یا خیر. این پروژه هنوز در حال آزمایش یک داروی هپاتیت است، اما بقیه داروها - از جمله متفورمین، هیدروکسی کلروکین و ایورمکتین - هنوز به نتیجه نرسیده اند.

دکتر پل ساکس از دانشکده پزشکی هاروارد گفت: ژنریک ارزان قیمت و قرص مرک کووید-19 به روش‌های مختلفی کار می‌کنند و «ممکن است مکمل هم باشند».

در اوایل این ماه مسئولان شرکت مرک از قانون‌گذاران در ایالات متحده و اروپا خواست تا قرص ضد ویروسی این شرکت را مجاز کنند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها