تولید سالانه ۲۵ هزار تن میگو پرورشی در هرمزگان 

سالانه ۲۵ هزار تن میگو پرورشی در هرمزگان تولید می شود.
سالانه ۲۵ هزار تن میگو پرورشی در هرمزگان تولید می شود.
کد خبر: ۱۳۴۴۹۸۴

  به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،سالانه ۲۵ هزار تن میگو پرورشی در هرمزگان تولید می شود.



 رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان در نشست فعالین اقتصادی استان هرمزگان با سفیر هند اظهار کرد: از نظر پرورش آبزیان از قدیم الایام وجوه مشترکی مابین کشور ایران با کشور هندوستان وجود دارد.

مهرداد بازرگان با بیان اینکه گونه پرورش میگویی در استان هرمزگان از گونه وانامی می باشد، ابراز کرد:این گونه میگویی در کشور هندوستان نیز پرورش داده می شود که از سالیان گذشته با ارتباط با کارشناسان هندی  از نظر کارشناسی و فنی هندی ها نیز در پرورش این گونه استفاده کرده ایم.


وی افزود: به طور کلی در خصوص امنیت غذا در دنیا وجوه مشترکی وجود دارد که تا امروز ارتباط ما با کشور هندوستان و دانش فنی را توانسته ایم انتقال دهیم و اطلاعاتی نیز کسب کنیم.


رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان گفت: در حال حاضر ظرفیت ۸ هزار هکتار پرورش میگو با تولید سالانه ۲۵ هزار تن در سطح هرمزگان وجود دارد که در سال آینده به ۱۲هزار هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.


بازرگان با بیان اینکه با توجه به موقعیت های استان هرمزگان امید است به ۵۰ هزار هکتار زیر کشت میگو دست یابیم، ابراز کرد: در بخش پرورش میگو به ۱۰۰۰ مگاوات برق نیاز داریم و ترجیح می دهیم هم زمان با زیر کشت رفتن اراضی بتوانیم از برق کافی بهره مند شویم.


وی تصریح کرد: در زمینه پروش ماهی، گونه سی باس آسیاسی را پرورش می دهیم و نتایج خوبی را گرفته ایم که در این راستا ۵ هزار تن تولید داشته و سرمایه گذاری ها برای ارتقاء ظرفیت های تولیدی سالانه به  ۸ هزار تن نیز انجام شده است.


رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان تصریح کرد: توجه به دریایی بودن کشور هندوستان  و تنوع محصولات دریایی این کشور،نیازمند تکثیر   گونه های ماهی هندی در کشور هستیم و می توانیم در زمینه نهاده های تولیدی مثل پودر ماهی و غذای میگو می توانیم ارتباط نزدیکی داشته باشیم .


بازرگان خاطرنشان کرد: آینده درخشان صنعت آبزی پروری در هرمزگان وجود دارد و از دوستان هندی دعوت می کنیم در این زمینه ارتباط نزدیکی با ما داشته باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها