۸۰ درصد مردم ایلام واکسن کرونا تزریق کردند

استاندار ایلام گفت: طبق سند ملی واکسیناسیون تاکنون ۸۰ درصد مردم ایلام دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کرده اند
کد خبر: ۱۳۴۴۸۰۲
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ محمد نوذری در نشست ستاد کرونا استان ایلام اظهار داشت: همچنین از مجموع کل جمعیت استان تنها ۵۱ درصد جمعیت دُز دوم واکسن را تزریق کردند که امیدواریم با تلاش مجموع دانشگاه علوم پزشکی، همکاری مردم و اطلاع رسانی دقیق این میزان افزایش یابد.
 
وی افزود: طی هفته های اخیر میزان بستری های کرونا در استان ایلام افزایش یافته اما میزان فوتی های استان طی روزهای اخیر بسیار کاهشی بوده است.

استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد: چنانچه طی ماه آینده واکسیناسیون عمومی استان از مرز ۷۵ درصد عبور کند، ایمنی نسبی از نظر کرونا را شاهد خواهیم بود.
 
افزایش بستری های شهرستان های دره شهر و چرداول

نوذری با اشاره به افزایش بستری های شهرستان های دره شهر و چرداول و قرار گرفتن این ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، گفت: فرمانداران این ۲ شهرستان از تجمعات و مراسمات عزا با جدیت ممانعت کنند و شناسایی بیماران کرونا را در دستور کار قرار دهند.

وی با انتقاد از میزان پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در استان نیز تاکید کرد: تنها ۷۱ درصد دانش آموزان استان دُز نخست کرونا را تزریق کرده اند که با تلاش اداره آموزش و پرورش و همکاری دانشگاه علوم پزشکی این آمار باید از میانگین کشوری که ۸۳ درصد است، بالاتر باشد.
 
استاندار ایلام خواستار تقویت طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه و استفاده از ظرفیت سمن ها و دهیاران برای مقابله با کرونا در تمامی شهرستان ها شد و افزود: هیچ مجوزی برای برگزاری مراسم در استان صادر نمی شود و همچنان تمامی تجمع ها ممنوع است.

نوذری تصریح کرد: فرمانداران شهرستان ها باید با برگزاری منظم ستاد کرونا و اجرای تمامی مصوبات این حوزه برای مقابله با کرونا و افزایش پوشش واکسیناسیون اهتمام جدی داشته باشند.

 از مجموع شهرستان های استان، ۲ شهرستان چرداول و دره شهر در وضعیت قرمز، ایلام، آبدانان، چوار و ایوان در وضعیت نارنجی و شهرستان های دهلران، بدره، سیروان، ملکشاهی، هلیلان و مهران نیز در وضعیت زرد قرار دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها