فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند بزرگ قاچاق چوب و کشف هشت هزار تن چوب جنگلی خبر داد و اعلام کرد که اعضای این باند با جعل اسناد و پروانه بهره‌برداری جعلی اقدام به قطع درختان جنگلی و حمل و فروش آن به کارگاه‌های چوب‌بری می‌کردند.
کد خبر: ۱۳۴۳۰۱۸

به گزارش خبرنگار حوادث جام جم آنلاین، سردار مرتضی میرزایی در تشریح این پرونده گفت: پس از دریافت گزارش های مردمی مبنی بر حمل و فروش چوب های جنگلی قاچاق با استفاده از پروانه های جعلی در برخی شهرستان های استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت  و ماموران عملیات ویژه پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه ، موفق به شناسایی باند بزرگ قاچاق چوب های جنگلی در شهرستان ساری و آمل شدند.


وی افزود : این افراد با چکش گذاری درختان جنگلی و صدور پروانه های جعلی مبادرت به برداشت غیر مجاز ۱۱۷ اصله درخت از مناطق جنگلی استان در این شهرستان ها کرده بودند.


سردار میرزایی با اشاره به اینکه این افراد پس از برداشت چوب اقدام به فروش آن به مراکز و کارگاه های تولید فرآورده های چوبی در استان مازندران و برخی از استان های کشور می کردند، گفت : در این عملیات، ماموران در بازرسی از محل دپوی چوب های جنگلی ۶ هزار و ۵۰۰ تن چوب به همراه ۴۵۲ فقره مجوز بهره برداری جعلی از متهمان کشف کردند.


وی همچنین از توقیف ۵۱ دستگاه خودروی حمل چوب قاچاق در ادامه این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در جریان رسیدگی به این پرونده ۹ سرشاخه اصلی این باند قاچاق شناسایی و دستگیر شدند که در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به برداشت و قاچاق هشت هزار تن چوب جنگلی به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها