ورزش چند ساعت قبل از خواب به خوب خوابیدن کمک می کند، در حالی که ورزش نزدیک به زمان خواب می تواند باعث ایجاد بیخوابی شود.
کد خبر: ۱۳۴۲۱۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، «امانوئل فریمپونگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کونکوردیا کانادا، می‌گوید: «تجزیه و تحلیل ما نشان داد که وقتی ورزش دو ساعت قبل از خواب به پایان برسد، فوایدی برای خواب از جمله افزایش شروع خواب و افزایش مدت زمان خواب، را به همراه دارد.»

وی خاطرنشان کرد: «از سوی دیگر، هنگامی که ورزش کمتر از دو ساعت قبل از خواب به پایان برسد، تأثیر منفی بر خواب داشت. شرکت کنندگان دیرتر به خواب رفتند و طول مدت خواب شأن کمتر شد.»

محققان با استفاده از داده‌های ۱۵ مطالعه منتشر شده به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه یک جلسه ورزش شدید بر بزرگسالان جوان و افراد میانسال سالم و خواب آنها تأثیر می‌گذارد.

گروه تحقیقاتی دریافت که ورزش با شدت بالا در اوایل شب به بهبود خواب کمک می‌کند، به خصوص اگر فرد کم تحرک بوده باشد. ورزش بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه نیز به افراد کمک کرد تا خوب بخوابند. دوچرخه سواری بیشترین مزایای خواب را به همراه داشت.

محققان خاطرنشان کردند که برنامه ورزشی ثابت و مداوم بهترین است، زیرا ورزش در زمان‌های مختلف عصر می‌تواند باعث اختلال در خواب شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها