اعضای باندی که با چک جعلی از خشکبار فروشان کلاهبرداری میلیاردی کرده بودند ، در کرج دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۴۰۵۲۴

به گزارش خبرنگار حوادث جام جم آنلاین، سرهنگ محمد نادربیگی ، رئیس پلیس آگاهی البرز با اعلام این خبر اظهار داشت: پس ازارجاع یک پرونده کلاهبرداری مبنی بر اینکه افرادی با استفاده از دسته چک جعلی اقدام به خرید حبوبات و خشکبار کرده و متواری شده اند، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت. کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند که کلاهبرداران با شناسایی سوژه های خود از سایت های خرید و فروش لوازم دست دوم، اقدام به خرید خشکبار و حبوبات از سایر استان ها با قیمت های بالاتر از بازار کرده و با اجاره موقت مغازه در شهرهای کرج و شهریار با کارت شناسایی جعلی، با چرب زبانی مال باختگان را متقاعد به ارسال بار به آنجا کرده و ساعت رسیدن اجناس را به گونه ای تنظیم می کردند که بعد از ساعت اداری و هنگام تعطیلی بانک ها باشد . آنها پس از خالی کردن اجناس و ارائه  چک جعلی به تاریخ روز بلافاصله پس از رفتن مال باختگان اقدام به جابه‌جایی کالاها کرده و متواری می شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ نفر از مالباختگان شناسایی شده اند، اظهار داشت: بلافاصله اقدامات پلیسی کارآگاهان برای دستگیری متهمان آغاز و پس از چندین روز تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی در نهایت 3 متهم در این زمینه شناسایی و با همکاری کلانتری ۲۱ فاز ۴ شهرستان کرج همه آنها در عملیات های جداگانه دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل شدند. متهمان پس از دستگیری ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری بودند اما با مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۶ فقره کلاهبرداری به ارزش 40 میلیارد ریال اقرار کردند.

سرهنگ نادربیگی در پایان با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ وجه به افراد ناشناس و کسانی که با پیشنهاد قیمت های اغوا کننده درخواست خرید اجناس به صورت چکی و اقساطی دارند اعتماد نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها