سفیر ایران در عراق در بازدید از صحن حضرت زینب (س) و موکب‎‌های مستقر در جوار حرم امام حسین (ع)، مردم را به صبوری دعوت کرد و گفت: عاشقان حسینی مطمئن باشند سال آینده مسیر زیارت اربعین به صورت عادی باز می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۹۴۲۳

به گزارش جام جم آنلاین، ایرج مسجدی، سفیر کشورمان در عراق از صحن حضرت زینب (س) و موکب‌هایی که در اطراف حرم امام حسین (ع) راه‌اندازی شده است، بازدید کرد.

ایرج مسجدی در این بازدید با بیان اینکه امسال به برکت امام حسین (ع) و با هماهنگی عراق ۶۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین حضور می‌یابند، اظهار داشت: تاکنون بیش از نیمی از زائران اربعین کشورمان وارد عراق شدند و در مسیر پیاده‌ روی اربعین حضور دارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی موکب‌‌ های ایرانی در طراف حرم امام حسین (ع)، افزود: در اطراف حرم امام حسین (ع) موکب‌هایی وجود دارد که به زائران خدمت می‌کنند که مشاهده موکب‌ های ایرانی در کنار موکب‌های عراقی تصویری زیبا را رقم زده است.

مسجدی با بیان اینکه امسال ظرفیت پذیرش زائر ایرانی از سوی عراق بسیار محدود بود، تصریح کرد: امسال به دلیل محدودیت‌ های زمانی برای پذیرش زائران، مشکلاتی نیز به وجود آمد. اما مهم این است که راه اربعین باز شود و زائران کشورمان هم بتوانند در این حماسه عظیم حضور یابند.

سفیر ایران در عراق ابراز امیدواری کرد تا در سال‌های آینده روال تشرف زائران اربعین عادی شود و گفت: از مردم می‌خواهم که صبور باشند. تعداد محدودیتی امسال موفق به زیارت شدند، اما عاشقان حسینی مطمئن باشند سال آینده این راه به صورت عادی باز می‌شود و همه موفق به زیارت خواهند شد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها