jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۳۳۸۵۸۷   ۲۹ شهريور ۱۴۰۰  |  ۲۳:۱۶

به نظر می‌رسد خودروهای برقی باید سر و صدای بیشتری تولید کنند و این میزان از سکوت، خوب نیست، چرا که ایمنی افراد کم‌بینا به آن بستگی دارد. البته اغلب مدل‌های جدید صدای مصنوعی تولید می‌کنند تا محیط اطراف را از حضور خود آگاه کنند، اما این کافی نیست.

به گزارش جام جم آنلاین، وسایل نقلیه برقی یار آرام و بی سر و صدا هستند. آنها به دلیل استفاده از باتری و موتورهای الکتریکی، برخلاف خودروهای سنتی که از سوخت بنزین یا گازوئیل استفاده می‌کنند، تقریبا بی‌صدا هستند. با این حال، این سکوت برای تردد و ایمنی خیابان‌ ها ایمن تلقی نمی‌شود.

عدم وجود صدای قابل توجه در خودروهای برقی، احتمال برخورد با دوچرخه سواران، عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه در جاده را که ممکن است صدای آنها را نشنوند، افزایش می‌دهد.

اکنون موسسات خیریه برای نابینایان و کم‌ بینایان ادعا کرده‌اند که کمبود سر و صدا در وسایل نقلیه برقی، افراد تحت حمایت این موسسات را به خطر می‌اندازد.

برخلاف اجباری بودن تعبیه یک دستگاه پخش کننده صدا برای همه خودروهای برقی ثبت شده در انگلیس، برخی رانندگان آن را خاموش می‌کنند بنابراین وزارت حمل و نقل بریتانیا اعلام کرده است که از ماه سپتامبر ۲۰۲۳، تولید کنندگان خودروهای برقی باید از نصب سیستمی که به رانندگان اجازه می‌دهد سیستم هشدار صوتی خودروهای خود را خاموش کنند، اجتناب کنند.

در این بیانیه آمده است: همه خودروهای برقی و هیبریدی جدید که از تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ ثبت می‌شوند، باید این قانون را رعایت کنند.

«نیک لنکستر» که دارای مشکل بینایی است، می‌گوید که سر و صدای کم خودروهای برقی یک تهدید واقعی برای اوست. او به بی‌بی‌سی گفت: من اغلب متوجه خودروهای برقی نمی‌شوم، زیرا صدای آنها را نمی‌شنوم.

اکثر تولیدکنندگان وسایل نقلیه الکتریکی قطعات پخش کننده صدا را برای تولید صداهای هشدار دهنده و صدای وسایل نقلیه عادی در خودروهای خود قرار می‌دهند. در اغلب کشورها استفاده از این موارد قانونا الزامی است.

«آندریا گوردون» که نابینا است نیز بر نیاز به تولید صدای وسایل نقلیه برقی تأکید کرد. او به بی‌بی‌سی گفت: خواهش می‌کنم، ما به آن صدا احتیاج داریم. تصور کنید می‌خواهید با چشمان بسته از خیابان عبور کنید، وقتی صدای خودرو را نشنوید چگونه می‌توانید آن را تشخیص دهید؟

منبع: ایسنا

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
رصدخانه ملی افتتاح شد؛ با تلسکوپی که آینه نداشت!

رصدخانه ملی افتتاح شد؛ با تلسکوپی که آینه نداشت!

از وقتی خبر رسید قرار است رصدخانه ملی ایران پس از قریب به دو دهه تلاش و کوشش محققان کشور، صبح دوشنبه هفتم تیر افتتاح شود، موجی از غرور و شادی در دل همه علاقه‌مندان به پیشرفت علم در کشور و به‌ویژه میان دانشجویان اخترفیزیک و کیهان‌شناسی و محققان این حوزه ایجاد شد.

ضرورت تدوین دستورالعمل ساخت‌ و ساز در پهنه‌ های گسلی

ضرورت تدوین دستورالعمل ساخت‌ و ساز در پهنه‌ های گسلی

با توجه به این‌که وجود گسل و جابه‌جایی احتمالی آن هنگام زلزله در سطح زمین، تأثیر مخربی روی ساختمان‌ها و شریان‌های حیاتی واقع بر روی آن و اطراف داشته و خطرناک است، توجه به مخاطرات مربوط از مهم‌ترین پارامترهای برنامه‌ریزی توسعه شهری در مناطق لرزه‌خیز محسوب می‌شود؛ از این‌رو با توجه به قرارگیری شهر تهران روی گسل‌های فعال با سابقه لرزه‌خیزی، لازم است در مطالعات شهرسازی و طرح‌های تفصیلی مربوط، این عامل نیز لحاظ شود.

گفتگو

بیشتر
شبی که دلباخته دماوند شدم

به مناسبت روز ملی دماوند، گفتگو کرده‌ایم با مجید قهرودی، عکاس نجومی و کوهنوردی که خیره‌کننده‌ترین نماها را از عظمت دماوند ثبت کرده‌ است

شبی که دلباخته دماوند شدم

نیازمندی ها