در پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی محقق شد:

بومی سازی دستگاه مایع نما برای کمک به نابینایان

شرکت دانش بنیان بینش یارتیارین مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی موفق به بومی سازی دستگاه مایع نمای قابل شارژ برای نابینایان شده‌است.
کد خبر: ۱۳۱۱۰۳۶

به گزارش جام جم آنلاین از دانشگاه شهید بهشتی، دکتر محمد عشقی مدیرعامل شرکت دانش بنیان بینش یارتیارین در خصوص دستگاه مایع نمای قابل شارژ نابینایان، اظهارکرد: این دستگاه بسیار کوچک است و در جیب جا می‌شود. می‌توان این دستگاه را بالای لیوان قرار داد تا زمان پرشدن لیوان از مایعات را با یک زنگ خاص به فرد نابینا اعلام کند.در واقع با استفاده از این دستگاه می‌توان سطح مایع داخل لیوان، بطری و ظرف غذاهایی مثل سوپ رو تعیین کرد؛ به این صورت که دستگاه رو لبه لیوان قرار میدهیم و مایع رو داخل لیوان می ریزیم، زمانی که مایع به لبه لیوان نزدیک شود و قبل از پر شدن آن ، هشدار صوتی می دهد.

دکتر عشقی افزود:نمونه خارجی این محصول موجود است، اما ما با بومی سازی این دستگاه توانستیم این مایع نما را در اختیار انجمن نابینایان کشور قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بینش یارتیارین در خصوص تفاوت این دستگاه با نمونه‌های خارجی آن، تصریح کرد: مزیت اصلی نمونه تولید شده در کشور ما نسبت به نمونه‌های خارجی قابل شارژ بودن این دستگاه است.ضمن آنکه به تعویض باطری نیز نیاز ندارد، قابلیت شست‌وشو دارد، ضدزنگ و ضدآب است و درنتیجه اگر داخل مایعات بیوفتد مشکلی نخواهد داشت.

محصول این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی قابلیت نصب بر روی عصا را نیز دارد که باعث می‌شود تا به هنگام راه رفتن در خیابان از سقوط نابینایان به درون چاه‌های آب و فاضلاب جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها