سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین المللی:

تا زمانی تحریم‌ها علیه ایران ادامه دارد انتظار خویشتنداری نداشته باشید

با ادامه رویکرد غیر سازنده تقسیم بندی تحریم های ایران صورت گرفت؛

اعلام آمادگی آمریکا برای لغو تحریمهای ناسازگار با برجام

هیأت نمایندگی ایالات متحده مستقر در وین در نشست شورای حکام، با ادامه روند تقسیم بندی تحریم ها علیه ایران ، آمادگی واشنگتن را برای رفع تمام تحریمهای «ناسازگار با برجام» اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۳۷۵۶۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، هیأت نمایندگی ایالات متحده نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در اکانت رسمی خود در توئیتر با اشاره به بیانیه‌ای که توسط «لوئیس ال. بونو» دیپلمات آمریکایی در نشست شورای حکام پیرامون برجام قرائت شد، آمادگی واشنگتن را برای لغو تمام تحریم‌های ناسازگار با برجام اعلام کرد.

در این پیام توئیتری آمده است: «ما [ایالات متحده] آماده‌ایم تا در صورتی که ایران پایبندی به تمام تعهداتش ذیل توافق (برجام) را از سر گیرد، تمام تحریم‌های ناسازگار با برجام را لغو کنیم».

در یک پیام توئیتری جداگانه نیز آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم که بدون معطلی و با پرهیز از تشدید تنش که تنها تداوم تلاش‌های ما را دشوارتر می‌کند، به گفتگوهای [برجام] بازگردد».

در بخشی دیگر از این پیام آمده است: «ایران باید با فوریتی بالاتر به سمت توافق گام بردارد، نه اینکه از آن دور شود».

«لوئیس بونو» در بخشی از این بیانیه- که متن کامل آن بر روی تارنمای رسمی هیأت نمایندگی ایالات متحده منتشر شده است- با چشم پوشی از نقضِ عهد آشکار مقامات واشنگتن و خروج یکجانبه آنها از برجام مدعی شد: «اجازه دهید شفاف بگویم: ما با حسن نیت به پیگیری این اهداف ادامه می‌دهیم و روشن بیان کرده‌ایم که آماده‌ایم در صورتی که ایران پایبندی خود به تمام تعهداتش ذیل برجام را از سرگیرد، تمام تحریم‌های ناسازگار با برجام را لغو کنیم!»

بونو در ادامه افزود: «اما تمام طرف‌های شرکت کننده (در مذاکرات برجام) لازم است واقع بین باشند. فرصت برای بازگشت کامل به تعهدات ذیل برجام تا ابد دوام نخواهد داشت».

هیأت نمایندگی ایالات متحده در ابتدای این بیانیه و همچنین در یک پیام توئیتری جداگانه از «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و تیمش به خاطر تلاش‌هایشان برای تعامل با ایران بر سر موضوعات مربوط به راستی آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران قدردانی کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها