با خطرات جدی و باورنکردنی شمع گوش آشنا شوید

گول شعارهای تبلیغاتی را نخورید! امروزه بحث داغ شمع گوش به جایی رسیده است که حتی در آرایشگاه ها هم برای سود بیشتر این کار را انجام می دهند و معتقد هستند که این کار معجزه میکند و هر روز هم ادعاهای جدیدی در رابطه با درمان و مزایای شمع گوش عنوان می شود.
کد خبر: ۱۳۳۶۴۶۹
 
با خطرات جدی و باورنکردنی شمع گوش آشنا شوید
 
به گونه ای که شمع گوش علاوه بر درمان گرفتگی، جرم گوش، عفونت گوش، کمک به افزایش شنوایی و تسکین گوش درد مانند یک چوب جادویی است که به یک باره تمام  بیماری های شما مانند سرگیجه، میگرن، سردرد، اضطراب و... را درمان و برطرف می کند. حال ما به شما می گوییم که هیچ مدرک علمی و تایید شده ای بر تاثیر شمع گوش وجود ندارد و اینها همه دروغی بیش نیست. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم شمع گوش چیست و باعث چه آسیب های جدی می شود.

نحوه انجام شمع گوش

به خاطر داشته باشید هرچیزی جا و کاربرد خود را دارد و جای شمع هم وسط میز است نه برای قرار دادن در گوش و استفاده درمانی از آن! شاید برایتان سوال باشد این کار را چگونه انجام می دهند؟  در این روش شمع بلند و تو خالی را داخل گوش فرد قرار می دهند و معتقد هستند که گرمای شمع یک حالت مکش ایجاد می کند و در اثر آن جرم گوش وارد شمع می شود برخی هم می گویند باعث نرم شدن جرم و خالی شدن آن بعد از چند روز می شود.

عوارض و خطرات استفاده از شمع گوش

عوارض و خطرات این روش آنقدر زیاد است که ما فقط به برخی از آنها می پردازیم:

· ایجاد عفونت در گوش

· از دست دادن شنوایی

· پاره شدن  پرده گوش

· سوختن شدید پوست و مو
 
·  انسداد مجرای گوش

· گرما باعث ذوب شدن موم و درنتیجه ته نشین شدن جرم می شود

آیا شمع گوش واقعا باعث آسیب به پرده گوش و کم شنوایی می شود؟

اینجا باید یک بله قاطعانه به شما بگوییم. پارگی پرده گوش بسیار خطرناک است و از عواقب شمع گوش می تواند باشد و از نشانه های آن می توان به درد، سرگیجه، حالت تهوع اشاره کرد.  نکته دیگر از دست دادن شنوایی به صورت موقتی است که حال ممکن است به صورت از دست دادن شنوایی به صورت کامل رخ دهد و یا قسمتی از شنوایی را فرد از دست بدهد. در هر صورت باید بگوییم آسیب های این چنینی برای سلامت گوش بسیار  خطرناک است.

شمع گوش برای کودکان
 
با خطرات جدی و باورنکردنی شمع گوش آشنا شوید

این روش غیرپزشکی  را برای کودکانتان انجام ندهید به دلیل اینکه خطرات از آنچه در بالا اشاره کردیم برای کودکان بیشتر است. کودکان معمولا دوست ندارند یک جا ثابت برای مدتی دراز بکشند و همین تحرک ها درصد بالارفتن آسیب را بیشتر می کند و موجب ورود شمع به کانال گوش شود. پس تحت هیچ شرایطی این کار را انجام ندهید.

مراجعه به مراکز شنوایی

به جای کارهای غیر اصولی که به هیچ عنوان مزایا وتاثیر آنها به اثبات نرسیده است و فقط مدارک علمی دال بر عوارض وخطرهای آنها وجود دارد به مراکز شنوایی مراجعه کنید تا توسط  پزشک معاینه شوید و بهترین درمان ها برای شما در نظر گرفته شود. برای راهنمایی بیشترو گرفتن بهترین خدمات می توانید به ما در مرکز شنوایی سمعک قلهک مراجعه کنید.

سخن آخر

به تبلیغ های کاذب شمع گوش که این روزها مدام تکرار می شود، توجه نکنید. شمع بسیار انرژی بخش است و بهتر است آن را روشن کنید و از نور وانرژِی آن در فضای خانه لذت ببرید وحتی فکر نزدیک کردن آن به گوشتان را هم از ذهنتان بیرون کنید. اگر مشکلی در گوشتان احساس کردید اولین کار مراجعه به پزشک است. ما در کلینیک سمعک قلهک با خدمات شنوایی سنجی، خرید سمعک مناسب و هر چیزی که برای رفع مشکل شما نیاز است در خدمت شما هستیم.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها