شنوایی و تاثیر آن بر روابط اجتماعی افراد

حس سامعه یا قوه شنوایی یکی از مهمترین حس ها در انسان است که انسان با تکیه بر آن می تواند با محیط و افراد اطراف خود ارتباط بر قرار کند.
کد خبر: ۱۲۳۲۰۷۷
شنوایی و تاثیر آن بر روابط اجتماعی افراد

گوش عضو اصلی و نقش بسیار مهمی در انتقال اصوات به مغز دارد و از بخش های مختلفی تشکیل شده است که شامل گوش داخلی، گوش میانی، گوش خارجی می شود.

هر کدام از این بخش ها نقش مهمی در گوش دارند و هرکدام از آنها دچار آسیب شوند در انتقال رسانی صدای فرد به گوش اختلال ایجاد می شود. در اصل گوش عضو آسیب پذیری است که در معرض بیماری های مختلف قرار دارد. در ادامه به توضیحی کوتاه درباره برخی از بیماری ها می پردازیم.

آشنایی با سندروم آشر

اکنون برخی از افراد می پرسند که سندروم آشر چیست؟ در اصل سندروم آشر یک نوع بیماری رایج و ژنتیکی است، که هم بر روی شنوایی و هم بر روی بینایی تاثیر می گزارد. این بیماری بیش از یک علائم و ویژگی دارد که بزرگترین این علایم از دست دادن شنوایی و اختلال بینایی است که این اختلال می تواند منجر به عارضه ی از دست دادن بینایی در شب شود ( شب کوری). همانگونه که گفته شد این سندرم یک نوع بیماری ژنتیکی است، به این معنا که اگر والدین به این بیماری دچار شوند، نوزاد نیز با این بیماری متولد خواهد شد.

آشنایی با اختلال صدا بیزاری یا میسوفونیا

صدا بیزاری یا میسوفونیا یک نوع اختلال عصبی است که فرد با شنیدن صدا‌های خاصی دچار احساسات منفی شدیدی مانند عصبانیت، گریختن، تنفر و انزجار می‌شود؛ فرقی هم ندارد این صدا‌ها بلند یا آرام باشند.

واکنش آافراد مبتلا به این بیماری معمولاً به صورت خشم، آزردگی، ترس، وحشت و فرار نمایان می‌شود. اغلب این بیماران، نسبت به صداهای دهانی حساسیت بیشتری دارند. صداهایی مانند صدای غذا خوردن، نفس کشیدن یا آدامس جویدن، برای آن‌ها بسیار آزاردهنده است.

در اصل باید گفته شود که هنوز هنوز علت اصلی صدابیزاری مشخص نشده است، اما برخی از محققین معتقدند که علت میسوفونیا این است که مغز قابلیت پردازش آن صداهای خاص را ندارد، و برخی دیگر نیز دلیل این اختلال می توان به یکی از مشکلات عصبی و روانشناسی یا هر دو این مشکلات در کنار هم اشاره کرد.

سمعک، راهی برای درمان کم شنوایی

و اما از دیگر بیماری هایی که گوش با آن سر و کار دارد، بیماری و یا اختلال کم شنوایی در افراد است. که بروز این بیماری ععل مختلفی دارد، از علل این بیماری، می توان به کهولت سن و یا عامل ژنتیک اشاره کرد. بهترین راهکار برای درمان این بیماری استفاده از سمعک است، افراد کم شنوا می توانید با مراجعه به مشاوره و متخصص شنوایی و انجام آزمایشات لازمه، سمعک مناسب خود را تهیه کنید. در آخر باید گفته شود که قیمت سمعک ارتباط مستقیمی با تکنولوژی های به کار رفته در آن و همچنین محل قرارگیری آن دارد.

از دیگر عوامل مهم در انتخاب سمعک، گارانتی و خدمات پس از فروش آن است. کلینیک سمعک قلهک با ارائه بهترین خدمات پس از فروش و همچنین متخصص شنوایی در حال خدمت رسانی به شما عزیزان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها