گفت و گو با هادی رضایی سرمربی تیم والیبال نشسته که در توکیو عزادار مادرش شد‌

این قهرمانی قابل پیش‌بینی بود

درخشش والیبال نشسته در پارالمپیک کاملا قابل پیش‌بینی بود. در واقع پیش از اعزام تیم به رقابت‌های پارالمپیک توکیو هادی رضایی سرمربی تیم با اطمینان کامل از قهرمانی گفت.
کد خبر: ۱۳۳۵۹۶۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، او این وعده را هم به واقعیت تبدیل کرد تا در حالی که عزادار مادرش است این قهرمانی مرهمی بر دل داغدارش باشد. تیم‌ملی والیبال نشسته ایران به هر حال با هدایت این مرد دلسوز برای هفتمین‌بار قهرمان پارالمپیک شد. او مسؤولیتی چند جانبه در رقابت‌های پارالمپیک داشت؛ هم مربی والیبال نشسته و هم سرپرستی کاروان ورزشی ایران که اتفاقا ورزشکاران این کاروان برای ایران عملکرد بسیار درخشانی داشتند. گفت‌و‌گوی کوتاه با مردی که تیم والیبال نشسته با خون دل خوردن او به بالندگی رسیده به شرح زیر است:

 

 همانطور که پیش‌بینی می‌کردید تیم والیبال نشسته قهرمان شد.
بله. ما این واقعیت را از قبل هم پیش‌بینی کرده بودیم و در نهایت تیم موفق شد به مقام قهرمانی رقابت‌های پارالمپیک برسد. من این را گفته بودم.

 از فینال برایمان بگویید.
روسیه با چهار تیم مبارزه کرد تا بالاخره به فینال برسد. روس‌ها تیم‌هایی مثل بوسنی و هرزگوین‌، مصر و ژاپن را شکست دادند تا به ما در فینال بخورند. تیم ایران هم با چهار برتری پشت سر هم به فینال رسید. انتظار داشتیم در فینال به بوسنی برسیم اما این بار روسیه حریف ما در این مرحله بود.

مسابقه سنگینی هم برگزار کردید.
بله بسیار سنگین بود. روسیه مدعی تازه والیبال نشسته دنیاست اما بازیکنان ما پشتوانه هفت قهرمانی از ۹ حضور در پارالمپیک اعتماد به نفس زیادی داشتند و تیم روسیه را شکست دادند و قهرمان شدند. بازیکنان ما واقعا خوب بازی کردند. همه از والیبال نشسته توقع قهرمانی داشتند. خودمان هم چنین بودیم.

 فقط یک ست را در دیدار فینال به روسیه واگذار کردید.
ما برنامه داشتیم بدون حتی یک ست باخت قهرمان شویم. این اتفاق نیفتاد اما از نتیجه راضی هستیم و خوشحالم که تیم به مقام قهرمانی رسید. جمع‌بندی فنی باید بعدا انجام شود اما به هر حال حریفان ما نیز دنبال برد هستند و مقابل ایران جدی‌تر ظاهر می‌شوند. افت ما در ست سوم بود اما خوشبختانه بلافاصله به بازی برگشتیم و نتیجه را جبران کردیم. اگر یک ست را نمی‌باختیم به چیزی که می‌خواستیم و برنامه‌ای که داشتیم می‌رسیدیم. اما خوشحالم از این مدال و تکرار قهرمانی.    

شما غم بزرگی در توکیو متحمل شدید.درگذشت مادرتان. هزاران کیلومتر دورتر بودید اما به دلیل مسؤولیتی که داشتید در کنار کاروان و تیم والیبال نشسته ماندید.
بله. من این قهرمانی را به تمام مادران شهدا، مادران سرزمین و روح بزرگوار مادرم تقدیم می‌کنم که نتوانستم برای خاکسپاری او حاضر باشم.

 چه انگیزه‌ای باعث شد تا با وجود درگذشت مادرتان کنار تیم بمانید؟
لبخند آوردن به صورت مردم به خصوص مادران کشور ما واقعا ارزشش را داشت. لازم است از رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما هم تشکر کنم که در تمام مدت برگزاری رقابت‌های پارالمپیک در کنار تیم بودند و ما را حمایت کردند. علاوه بر آن از زحمات همه مسؤولان و البته بازیکنان تشکر می‌کنم.
هیلدا حسینی خواه / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها