تیم ملی والیبال نشسته ایران به مقام قهرمانی پارالمپیک رسید و در این میان مرتضی مهرزاد ستاره تیم ایران بیش از هر بازیکن دیگری مورد توجه قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۳۵۷۸۴

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی والیبال نشسته ایران در فینال رقابت های پارالمپیک با نتیجه سه بر یک تیم روسیه (در واقع تیم کمیته المپیک روسیه) را شکست داد و قهرمان شد.

مرتضی مهرزاد ستاره بلندقامت تیم ملی والیبال ایران به شدت مورد توجه رسانه های جهان از غرب تا شرق قرار گرفته است.

دیلی میل در رابطه با این بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران نوشت: «مرتضی مهرزاد ، دومین مرد قد بلند جهان ، الهام بخش تیم والیبال نشسته ایران در مسابقات پارالمپیک توکیو شد. مهرزاد ، با 2 متر و 46 سانتی متر قد، به ایرانیان کمک کرد تا در بازی فینال، در پایتخت ژاپن ، 3-1 کمیته پارالمپیک روسیه را شکست دهند. بلندترین پارالمپیکی تاریخ ، آن هم با فاصله ، تیمش را به پیروزی 25-21 ، 25-14 ، 19-25 ، 25-17 راهنمایی کرد تا  ایران سلطه خود در این ورزش ادامه بدهد.»

همچنین بسیاری دیگر از رسانه های جهان از این ستاره پارالمپیکی ایران به عنوان قدبلندترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک یاد و عکس های زیادی از او منتشر کردند.

مرتضی مهرزاد در بازی فینال به تنهایی 28 امتیاز برای تیمش کسب کرد.

مهرزاد مبتلا به آکرومگالی است ، وضعیتی که بدن فرد بیش از حد هورمون رشد تولید می کند. پای راست او شش اینچ کوتاهتر از پای چپ است.

همچنین به نوشته تلگراف ، او به دلیل شرمندگی خود را در زادگاهش چالوس در شمال ایران مخفی می کرد. اما پارالمپیک فرصت قدرتمندی را به او ارائه کرده است.

بر اساس گزارش تلگراف مهرزاد گفت: «به دلیل نقص ، بسیار افسرده بودم. احساس می کردم در زندان هستم و به دلیل ظاهرم از بیرون رفتن می ترسیدم. هرگز نمی توانستم آینده ای را برای خودم تصور کنم. اما والیبال نشسته تأثیر زیادی بر زندگی من داشته است.»

خارجی ها عاشق قد و قامت مرتضی مهرزاد شدند (تصاویر)

 

خارجی ها عاشق قد و قامت مرتضی مهرزاد شدند (تصاویر)

 

خارجی ها عاشق قد و قامت مرتضی مهرزاد شدند (تصاویر)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها